Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lokaltidning med koll!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Sgt1clHansson
http://www.hallandsposten.se/dagenshp/artikel.asp?a=118020

Kongo? 7.gif
Froddan
Jo, nån har fått något lite om bakfoten.
Fu Dahlberg
Kass artikel...
typ bara faktafel
Sgt1clHansson
QUOTE (Fu Dahlberg @ Feb 2 2004, 16:40 )
Kass artikel...
typ bara faktafel

...tänk då på den stackaren(jag) som växt upp med denna tidning. Är det så konstigt att man hamnat i försvarsmakten ? camo.gif
Vargas
Tro det eller ej, men min chef hade dålig koll på var jag skulle i världen och han är ändå Nivå 3:a.

"Öh, vad var det du skulle göra göra där nere i Bosnien? Eller Kongo var det väl?" blink.gif

HV.gif navy2.gif
FNYXA
Kunde inte låta bli o maila killen som hade skrivit artikeln ;)

http://www.sgskongo.tk/
Womack
Kan ni berätta för oss okunniga vad som är fel?
FNYXA
Sverige har inte 700 man i Kongo o Sverige var inte där på 50 talet
Fu Dahlberg
Signalera på engelska är inget nytt inom FM... hadde samma krav på signalering på svenska som på engelska när jag gjorde vpl (01-02)
HotelAlpha
Redan när jag gjorde GU(-95) övade vi med engelsk signalering....
Kanna
Det är kanske 700 man ur SSG som är i Kongo redan? ;)
Womack
Okej, tackar för svaren smile.gif
dxl
Hela min slutövning signalerade jag ju på engelska (fast vi fuskade en del :P )

kom ganska tajmat det här, skriver en artikel åt en annan tidning om just grova faktafel i media biggrin.gif
Vargas
QUOTE (dxl @ Feb 2 2004, 23:44 )
Hela min slutövning signalerade jag ju på engelska (fast vi fuskade en del  :P )

kom ganska tajmat det här, skriver en artikel åt en annan tidning om just grova faktafel i media  biggrin.gif

Hur tusan ska man kunna lita på en sån artikel? dry.gif

HV.gif navy2.gif
dxl
@vargas
laugh.gif
ja du, det var ju också en fråga.
Man får väl lita till författarens goda namn helt enkelt :P
404 Skenberg
Tänker bara säga en sak

Gamla hederliga Hallandsposten

De kan ha reportrar med på en övn och de kan ställa många frågor och fota mycket

Men vad hamnar i tidningen?

I bästa fall en notis med ett foto eller i detta fallet en artikel med hur mycket felaktig info som helst

Som jag sagt vi som bor i Hd är vana men man blir alltid lite förundrad över det som de skriver

Vet ej om jag skall flina eller skicka dem på en kurs i hur man får sin fakta rätt

Åsikter
danno
QUOTE (Fu Dahlberg @ Feb 2 2004, 16:40 )
Kass artikel...
typ bara faktafel

Rent hypotetiskt kan det ju vara så att det är majoren som citeras som inte har alla hästar i stallet och reportern bara skrivit ner det utan att dubbelkollla uppgifterna? Men får man som major blanda ihop Kosovo och Kongo?
Ibsen
Vi har väl visst haft soldater i Kongo på 50-talet? Katanga, eller? Sen skickade vi väl ner en FN-trupp dit igen va? Eller är det jag som är borta? camo.gif FN1.gif
FNYXA
1960-64 är inte på femtiotalet
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.