Sgt1clHansson
Feb 2 2004, 16:32
Froddan
Feb 2 2004, 16:38
Jo, nån har fått något lite om bakfoten.
Fu Dahlberg
Feb 2 2004, 16:40
Kass artikel...
typ bara faktafel
Sgt1clHansson
Feb 2 2004, 17:21
QUOTE (Fu Dahlberg @ Feb 2 2004, 16:40 )
Kass artikel...
typ bara faktafel
...tänk då på den stackaren(jag) som växt upp med denna tidning. Är det så konstigt att man hamnat i försvarsmakten ?
Tro det eller ej, men min chef hade dålig koll på var jag skulle i världen och han är ändå Nivå 3:a.
"Öh, vad var det du skulle göra göra där nere i Bosnien? Eller Kongo var det väl?"
Kunde inte låta bli o maila killen som hade skrivit artikeln ;)
http://www.sgskongo.tk/
Kan ni berätta för oss okunniga vad som är fel?
Sverige har inte 700 man i Kongo o Sverige var inte där på 50 talet
Fu Dahlberg
Feb 2 2004, 17:48
Signalera på engelska är inget nytt inom FM... hadde samma krav på signalering på svenska som på engelska när jag gjorde vpl (01-02)
HotelAlpha
Feb 2 2004, 17:53
Redan när jag gjorde GU(-95) övade vi med engelsk signalering....
Det är kanske 700 man ur SSG som är i Kongo redan? ;)
Okej, tackar för svaren
Hela min slutövning signalerade jag ju på engelska (fast vi fuskade en del :P )
kom ganska tajmat det här, skriver en artikel åt en annan tidning om just grova faktafel i media
QUOTE (dxl @ Feb 2 2004, 23:44 )
Hela min slutövning signalerade jag ju på engelska (fast vi fuskade en del :P )
kom ganska tajmat det här, skriver en artikel åt en annan tidning om just grova faktafel i media

Hur tusan ska man kunna lita på en sån artikel?
@vargas
ja du, det var ju också en fråga.
Man får väl lita till författarens goda namn helt enkelt :P
404 Skenberg
Feb 3 2004, 02:41
Tänker bara säga en sak
Gamla hederliga Hallandsposten
De kan ha reportrar med på en övn och de kan ställa många frågor och fota mycket
Men vad hamnar i tidningen?
I bästa fall en notis med ett foto eller i detta fallet en artikel med hur mycket felaktig info som helst
Som jag sagt vi som bor i Hd är vana men man blir alltid lite förundrad över det som de skriver
Vet ej om jag skall flina eller skicka dem på en kurs i hur man får sin fakta rätt
Åsikter
QUOTE (Fu Dahlberg @ Feb 2 2004, 16:40 )
Kass artikel...
typ bara faktafel
Rent hypotetiskt kan det ju vara så att det är majoren som citeras som inte har alla hästar i stallet och reportern bara skrivit ner det utan att dubbelkollla uppgifterna? Men får man som major blanda ihop Kosovo och Kongo?
Vi har väl visst haft soldater i Kongo på 50-talet? Katanga, eller? Sen skickade vi väl ner en FN-trupp dit igen va? Eller är det jag som är borta?
1960-64 är inte på femtiotalet
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.