Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad lyssnar ni på
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Pages: 1, 2
Nestor
Rock är livet wub.gif
Men det skall vara riktig rock, inget skrik/dödsrockande
Favoritartister är red Hot Chillipeppers och R.E.M

PS:Skriv gärna en motiverig och vilken artist såm ni lyssnar på. DS
jake the snake
Jag lyssnar på precis allt.

Just nu mest Advance patrol, Springsteen, The darkness, och soundtracket till Ronja rövardotter.
Runningback
Lyssnar mycket på death metal.
TheStroyer
hårdrock är det som gäller för mig, främst Iron Maiden och Blind Guardian.

Up the Irons!!!
FunkerL
Men... ohmy.gif ni har ju glömt att lägga till "Synth/EBM" i röstningen. Jaja, man får väl rösta på övrigt då...... 7.gif
4425
Pantera, sepultura, machinhead
Lt Hmmm
QUOTE (FunkerL @ Feb 1 2004, 15:47 )
Men...  ohmy.gif  ni har ju glömt att lägga till "Synth/EBM" i röstningen. Jaja, man får väl rösta på övrigt då...... 7.gif

Jo, en övrigt får det bli...
Max
ROCK är det som gäller för hela slanten! B)
Bengtsson
Mest rock/hårdrock för mig. Rammstein, Manowar, Rolling Stones, The Doors, Ebba Grön, Thåström, Charta 77 med mera (ramlade visst in lite allt möjligt där)
Gotcha
Born rocker!

Lyssnar på det mesta mellan Kiss & Black Sabbath till Morbid Angel, med koncentration på melodiös och goth metal.

Lyssnar även mycket på klassiskt och gamla SID'ar.. B)
Lindeberg
Vet inte om jag har nån speciell musiksmak, men

Rolling Stones
Aerosmith
AC/DC
Beatles
Beach Boys
Bo Kaspers Orkester
Creedence Clearwater Revival
REM
Deep Purple
George Harrison
Gyllene Tider
Per Gessle
Kent
Melody Club
Paul McCartney
Queen
Red Hot Chili Peppers
Simon and Garfunkle
U2

mfl brukar strömma ur mina högtalare

Allätare blink.gif
JAS
Hårdrock, Blackmetal, Deathmetal mm.

In Flames !!
Disturbed
Spineshank
Dope
Ill Nino
Rammstein
Drowning pool

Listan kan göras lång...

/JAS Som vill ha en hårdrocksmiley!
Mozza
Mycket synth blir det! And one, Covenant, Depeche mode, Front 242, Frontline assembly + mycket annat.

Ska iväg och se Kraftwerk spela nästa helg! Wee :P
panzerkampfwagen
Ho ho! Syntharpluton, uppställning! salute.gif

Funker Vogt, VNV nation, Covenant, och självklart Kraftwerk gasmask.gif
henke
Det är märkligt att så pass många killar föredrar rock och ändå har radiokanalerna det svårt att få rockstationerna att gå runt. STHLM har endast EN rockstation medan det finns fritt med Bollibompa-musik.
Rockklassiker är även starkt inriktad på "gammelrock" dvs. Backman Turner Overdrive, Mark Knopfler, Gary Moore och annat easy listening.
Som jag fattar det så riktar sig reklamradio till köpstarka målgrupper som har råd med impulsköp.
Mig veterligen är män 15-50 år de som diggar rock mest och borde även utgöra den mest köpstarka målgruppen. Konstigt att inte mer rock spelas och ännu kostigare att ingen tv-kanal dykt upp. De som diggar MTV:s HIP-HOP, NRJs 20 låtars playlist med Justin, Britney är betydligt mindre köpstarka med sitt barnbidrag/studiebidrag i fickan. 7.gif

Personligen gillar jag
Klassisk 80-talshårdrock: Iron Maiden, UDO, Accept, Judas Priest, Dio, AC/DC, Metallica, Def leppard, mfl
Rock av modernare snitt: Foo fighters, Marilyn Manson, Rammstein, Goo Goo Dolls, Nickelback, mfl
Kommersiell techno: tex Scooter, System F, Ian Van Dahl, Chicane och sådana som brukar finnas div "Trance"/"Techno"-samlingar.
Filmmusik: Black Hawk Down, The Rock, Matrix och liknande pampiga verk.
Klassiskt: GF Händel, WA Mozart, mfl.

Det jag inte gillar och som får mig att må riktigt dåligt:
Jazz, Hip-Hop, Blues, R´n´B, Soul, Rythm & Base, Dansband, MUSIKALER, Schlager, vispop, allsång, Gospel, House, artister typ; GES, Mikael Jackson, Justin Timberlake, mfl.
Tivaljör
Sant, men hur många rockstationer finns det som är rikstäckande?
Bor man inte i sthlm, gbg eller malmö, så finns det ju bara rix, city o P[insert siffra here]....
xteam
Lyssnar på allt från Iron maiden, Metallica, Rammstein till PvD, Blank and Jones, DJ tiësto. En lagom portion med Synth går alltid ner också, Kraftwerk är ju skönt som f*n. Ogillar dock Dansband och allt för knepig Hip Hop samt på tok för kommersiell smörja (läs Britney, Justin T, Da Buzz osv).

pansar2.png xteam
Fu Dahlberg
QUOTE (panzerkampfwagen @ Feb 1 2004, 18:24 )
Ho ho! Syntharpluton, uppställning! salute.gif

Funker Vogt, VNV nation, Covenant, och självklart Kraftwerk  gasmask.gif

salute.gif
Covenant, welle: Erdball, front 242, men även lite The cure och Einsturtzende naubauten...
Vargas
Ett axplock från sånt jag lyssnar på med reguljär periodicitet:

U2, Kent, Dia Psalma, Helloween, Assemblage 23, Apoptygma Berzerk, Evert Taube, Kiss, Metallica, In Flames, Depeche Mode, Nightwish, Gamma Ray, VNV Nation, Sisters of Mercy, AC/DC, Iron Maiden, Alizée, Laibach, m.fl.
Myran
lyssnar på allting från Avril Lavigne (inte så mycket men skall erkänna att jag har två av hennes låtar :P ) till Rammstein / Raised fist, de sistnämda rekomenderar jag starkt wub.gif ph34r.gif

(annars samma "hat" musik som Henke) ohmy.gif
Smocken
Min smak är densamma som Vargas.
JAS
@henke
Man blir ju nästan tårögd blyg.gif Det finns alltså fler än jag som gillar Accept clap.gif
Och judas priest ska vi inte ens prata om...ifall du inte redan har den så rekommenderar jag starkt albumet British Steel !! (ingen annons utan ett tips bara)
Vad säger du om Steelheart, Skidrow, eller Black Sabbath ?

/JAS
Honken
Kabouter Plop (remix, speedcore rekomenderas!).
Bumbibjörnarna.
Iron Maiden

Och allt däremellan.
Ganska brett med andra ord
facit
Stenrock som KYUSS!

Annars lyssnar jag på allt möjligt mellan björck, klassisk musik, hiphop, electronisk musik.

Gillar nästan detmesta som inte finns på mtv förutom kylie:)
5526 Viktor Ludvig
Rätt blandad smak, det mesta från klassiskt till death metal (och värre), men inte allt trams på diverse komersiella radiostationer.

Bland favoriterna :

Beethoven
the Beatles,
Nekromantix
Iron Maiden
Judas Priest
Guns 'N Roses
Turbonegro
Dead Kennedys
Misfits
Rammstein
Elvis
Demented Are Go

och en herrans massa annat....

Just nu är jag inne i en Punk/garage period uppblandat med avvägda doser psychobilly..

//5526

Edit : röstade 'annat' i brist på bättre alternativ.
SWJ
Lars Demian, Sundstöm, Evert Tuabe och hysteriskt massa Svenska 60 till 70 tals schlagers.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

MVH SWJ.... 5.gif
mace
Jag valde annat, mest eftersom jag lyssnar på det mesta.
Dock finns följande på min hat-lista:

Blöj-country som Shania Twain och liknande
Techno
Opera
Pojk och flickband och allt som kommit ur dessa.
Britney Spears
Folkmusik á la gammeldans
Säckpipor i alla tappningar.
Det där som låter som någon svalt micken, deathmetal.
Plus en hel del annat.

Det som går mest på min stereo är:
Springsteen
Van Morrison (samlar på obskyra live-inspelningar)
Thin Lizzy
AC/DC
Iron Maiden
Judas Priest
Fun lovin` criminals
Sheryl Crow
Bob Dylan
och en del annat.
109 Eken
Är allätare så jag har inte röstat på nån kategori. Det jag lyssnar mest på är

Rock/Hårdrock
Punk
Grunge
liiiite hip hop

inte alls:
r'n'b
jazz
techno/trance
Nifelhel
Henke: WORD!! smile.gif

Just nu spelas en hel del: Corrosion of conformity, Vintersorg, Fear Factory mfl.
zoom
Några av mina favorit band..

Linkin park
Rammstein
Metallica
Limp Bizkit
Spineshank

De här är riktigt bra band
SISU
Jag e rätt så enkel spårig bara HÅRD ROCK !

Rammstein ,Marlyn manson , turbo negro,AC/DC , Iron Maiden , Motorhead , Metallica , Staind .........mfl............ ph34r.gif

Kom på en sak ljudet av en ksp 58 måste väl oxå räknas som skön musik ??
Panzerfaust
Jaha... känner mig lite utanför rock klubben. Rock är långt infrån min favorit stil.

Cardigans: har jag haft som favoriterna nummer 1 sen dom vart kända runt -94.
Afrikansk folkmusik: Hadde fram tills senaste data raset 13 verisioner av lejon kungen låten.
Foo Fighters: Synd att folk ska behöva dö för att gruppens talang skall "komma loss". "Times Like these" är väl en av dom låtar som spelats längst hos mig.
Chris Isaak: En riktig rockabilly hjälte, EX boxare som hjälper kvinnor i nöd laugh.gif
Lisa Miskovsky: bara bra helt enkelt. Lady Stardust är bland dem finsate toner som någonsin komponerats
Dire Strates: Ville kunna spela som han så jag köpten en gura för flera tusen som jag spelade på 3 gånger. Malajn.gif Ville ha en Gibson Lucille för det va en tuff historia bakom namnet, men den va för dyr. laugh.gif Så det vart en Epiphone Special II laugh.gif
Roland Gift: En okänd kuf som gjort en del "värt att höra låtar".
Danzig: Danzig ("Evil Elvis") och cardigans är dom enda artisterna som jag har alla skivor dom släppt, som är ärligt köpta!
Dido:Duger vissel.gif

EDIT: Finns en film som heter Savior och handlar om en Amerikans främlingslegoinär i Bosnien.
Musiken där är så vacker så vacker wub.gif
Är typ en variant av en motsvarighet till bäh bäh vita lam. Fast modärniserad en aning. Mycket bra med sån musik.

Ganska bred musik smak med andra ord.
404 Skenberg
För min del så lyssnar jag på det mesta

I vissa perioder så är det en viss musik still och en annan period en annan still

Men det kan ändras av sällskapet också
Rifleman/Medic
Försöker variera mig så mycket som möjligt och vill gärna vara open minded när det kommer till musik Men det blir mest metal, punk och Oi! som snurrar hemma hos mig, förmodligen mest på grund av gammal vana.

Senaste skivan jag införskaffade var dock utmärkta Omerta från Latin Kings!
Olof Filip
Gammal 80-90 tals hip-hop. Typ "De La Soul" m.fl
Även mycket svenskt "mobbade barn med automatvapen och deras solo,
T.R,
Looptroop,
osv
Även Arbetarbröder med gruppen Knuten Näve smile.gif[COLOR=red]
J.Thern
In trance we trust... biggrin.gif

För min del blir det i princip allting som går att lyssna på..
Ibsen
Vad jag INTE lyssnar på går nog fortare:

Pojk och flickgrupper!

5.gif 8.gif 3.gif 2.gif bong.gif
scattergun
Vilken dödssynd att utelämna Johnny Cash!! Han dog ju förresten i fjol! Cash gör sig otroligt bra i lurarna i ett stridsfordon!! Särskilt "Ring of fire" eller "Folsom prison blues"
Fk Satan
MANOWAR - Fight until we die[/FONT]

Finns det ngn bättre krigarlåt?
Vysotskij
Rock'n'roll - från Jakob Hellman och Joni Mitchell över U 2, Kent, Alanis Morissette, Springsteen och The Clash till Rage Against the Machine. Och en hel del däremellan.

Samt lite ryskt, såklart: såväl de klassiska trubadurerna Vysotskij och Okudzjava som de modernare rockbanden DDT och Nautilus Pompilius.

EDIT: La till Sveriges bästa band
Fk Satan
QUOTE (Vysotskij @ Feb 3 2004, 16:35 )
Rock'n'roll - från Jakob Hellman och Joni Mitchell över U 2, Alanis Morissette, Springsteen och The Clash till Rage Against the Machine. Och en hel del däremellan.

Samt lite ryskt, såklart: såväl de klassiska trubadurerna Vysotskij och Okudzjava som de modernare rockbanden DDT och Nautilus Pompilius.

<OT>
Här är en länk för dig

rysk musik

</OT>
Bengtsson
@ Vysotskij:

Hört något av (Grupa?) Lube?
Värjan Skämtar Intet
hårdrock för min del, mest death å folk.
(jag diggar oxå Accept biggrin.gif )

fråga: trance,techno å synth e ju samma sak fast man klär sig olika? lr? bra nu var det uträtt, jag har alltid undrat.

/värjan
Vysotskij
@ Fk Satan: Spasibo bolsjoje!

@ Bengtsson: Net, ne slusjal. Är det bra?
Bengtsson
@Vysotskij

Den är helt okej. De har bland annat gjort en låt som heter Kombat, ska tydligen åsyfta Kommandir Bataljona (min stavning i det ryska språket är under all kritik, jag vet :P ). Verkar lite fördömande mot kriget i allmänhet, de få bitar jag kan få ut av det. Skön musik, allt som allt,oavsett om man förstår eller ej. Har svårt med översättningen som sagt, tänkte ifall du kunde upplysa mig om vad en del handlar om?
Vysotskij
QUOTE (Bengtsson @ Feb 3 2004, 18:12 )
@Vysotskij

Den är helt okej. De har bland annat gjort en låt som heter Kombat, ska tydligen åsyfta Kommandir Bataljona (min stavning i det ryska språket är under all kritik, jag vet :P ). Verkar lite fördömande mot kriget i allmänhet, de få bitar jag kan få ut av det. Skön musik, allt som allt,oavsett om man förstår eller ej. Har svårt med översättningen som sagt, tänkte ifall du kunde upplysa mig om vad en del handlar om?

Skicka PM med text så får vi se vad jag kan göra.

Transkriberingen av bataljonchefen och dennes förkortning var perfekt. Komvzvod, komrot, kompol och komdiv är motsvarigheterna för plutch, kompch, regch och divch, för den som är intresserad. Betoningen ligger i alla fall på den sista stavelsen, medan o i 'kom-' närmast uttalas a.
Bengtsson
Man tackar, skickar över en av dem jag har mest problem med. salute.gif
Panzerfaust
QUOTE (scattergun @ Feb 3 2004, 16:08 )
Vilken dödssynd att utelämna Johnny Cash!! Han dog ju förresten i fjol! Cash gör sig otroligt bra i lurarna i ett stridsfordon!! Särskilt "Ring of fire" eller "Folsom prison blues"

Det är ju sorgligt att folk dör, men detta gör ju inte honom bra.
Vad är bra? Han Hadde noll sångröst, han va inte på något sätt "egen" med sin stil.
Han hadde sån fruktansvärd mörk och långsam röst att det skar sig och vart falskt istället. Min åsikt.

Anklagar inte dig, men det har ju blivit en fruktansvärd Cash hysteri bara för att han dött.
Pricis som med 2pac, Kurt Cobain osv.
Personer som kan tacka liemannen att dom fortfarande säljer.
Smocken
QUOTE (Panzerfaust @ Feb 3 2004, 19:43 )

wittman: 2pac, kurt cobian och johhny säljer mängder av album för att musiken är riktigt bra inte för att dom är döda.
panzerkampfwagen
QUOTE (Panzerfaust @ Feb 3 2004, 19:43 )
Det är ju sorgligt att folk dör, men detta gör ju inte honom bra.
Vad är bra? Han Hadde noll sångröst, han va inte på något sätt "egen" med sin stil.
Han hadde sån fruktansvärd mörk och långsam röst att det skar sig och vart falskt istället.

Panzerfaust, du ska applicera lacknafta på färg du vill ha bort, inte sniffa på den genom en trasa. Ge fan i limstiften också. ;)

Johnny Cash var en stoooor sångare redan innan sin död. För all del, alla kanske inte gillar den whiskyraspade rösten, men seriöst... Börjar du såga Leonard Cohen nu också kan du vänta dig ett hembesök av syster Pzkfw med de långa, vassa nålarna... :P
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.