Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Exploderande valar
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Nestor
Hittade denna uber-konstiga grej på aftonbladet.
Exploderade val 1
Sedan denna på Institutet för onödigt vetande:
Exploderande val 2

En annan kul sak från skrattnet:

Verklig radiokonversation, företagen mellan överbefälhavaren vid amerikanska marinen och kanadensiska myndigheter utanför Newfoundlands kust 95-10-10

#1: Var god och ändra er kurs 15 grader mot norr för att undvika en kollision.

#2: Rekommenderar att NI ändrar er kurs 15 grader syd för att undvika kollision.

#1: Detta är kaptenen på ett US Navy skepp. Jag upprepar, ändra ER kurs.

#2: Nej, jag upprepar, ni får ändra ER kurs.

#1: DETTA ÄR HANGARFARTYGET ENTERPRISE, VI ÄR ETT STORT KRIGSSKEPP FRÅN DEN AMERIKANSKA FLOTTAN. ÄNDRA ER KURS NU!!!

#2: Detta är en fyr. Ditt drag.
Glidarn
gasmask.gif ....urk! När man redan är bakfull och jävlig... Malajn.gif

Men radioutdraget var ju iskallt! laugh.gif
Erik_G
QUOTE (Hendrix @ Feb 1 2004, 00:54 )

Verklig radiokonversation, företagen mellan överbefälhavaren vid amerikanska marinen och kanadensiska myndigheter utanför Newfoundlands kust 95-10-10

Lustigt nog läste jag samma historia i readers digest på åttiotalet nån gång.

Men det är ett kul skämt. Vore inrtessant att veta om det har någon verklighetsbakgrund. Om det har det så är det säkerligen en historia från mycket länge sedan.

/E
Fu Carlsson
QUOTE (Hendrix @ Feb 1 2004, 00:54 )

#1: Var god och ändra er kurs 15 grader mot norr för att undvika en kollision.

#2: Rekommenderar att NI ändrar er kurs 15 grader syd för att undvika kollision.

#1: Detta är kaptenen på ett US Navy skepp. Jag upprepar, ändra ER kurs.

#2: Nej, jag upprepar, ni får ändra ER kurs.

#1: DETTA ÄR HANGARFARTYGET ENTERPRISE, VI ÄR ETT STORT KRIGSSKEPP FRÅN DEN AMERIKANSKA FLOTTAN. ÄNDRA ER KURS NU!!!

#2: Detta är en fyr. Ditt drag.

Det finns ju en rolig reklamfilm som är baserad på det där. Kommer inte ihåg exakt var det var för reklam men den är ialla fall jäkligt rolig. smile.gif
Fk Bengtsson
Reklamfilmen är för Silva, kompasser å sånt. Har den på hårddisken. Är nån intresserad kan jag lägga upp den.
HvU
QUOTE (Fk Bengtsson @ Feb 1 2004, 11:21 )
Reklamfilmen är för Silva, kompasser å sånt. Har den på hårddisken. Är nån intresserad kan jag lägga upp den.
Gör så, frammåt! navy2.gif
Fk Bengtsson
OK.. Upplagd och klar.

Finns här

/Håkan
NBC
Hehe riktigt klockren ^^
JAS
Haha ojoj så bra! worthy.gif
Torak
Den dar radiokonversationen ar en mycket gammal berattelse; enligt vad jag hort uppkom den under WW2, med en amerikansk "battle group" och en kanadensisk fyr.

Men den har formodligen en mycket langre bakgrund.... biggrin.gif
Lonnelid
http://www.snopes.com/military/lighthse.htm

Sida om denna 'urban tale'. Snopes har ett mycket stort arkiv med artiklar om olika historier som denna. Bör finnas som bokmärke hos alla.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.