Ivar_Artilleri
Jan 30 2004, 21:22
Kan måhända låta suspekt men det är en seriös fråga.
Kryper man ner och trycker på startknappen eller vrider man om startnyckleln? Hur kommer man in i vagnen när den står parkerad?
Eller låt mig säga så här: Kan någon beskriva besättningsmedlemmarnas åtgärder - i detalj - från att de står utanför vagnen tills dess att de råkar i strid?
Jag är ute efter order, åtgärden, ansvarsområden, rutiner och handhavanden.
Ivar_artilleri - som är en rest av Infanteri- och Norrlandsbrigadernas era.
Sakkre
Jan 31 2004, 02:26
Du kryper ner i vagnen via Vagnschefs el laddarluckan, beroende om tornet är riktat kl6 el 11.40 för att nå förarplats, sen om man vill starta vrider man på strömställaren, trycker på startknappen. Man skall givetvis genomföra en säkerhetskontroll av vagnen, chassi, brandsläckning mm.
Är tekniker, ordrar och dyl kan jag ej, men föraren ansvarar för vagnen.
Tja
Det enda föraren behöver göra förrutom kontrollen av vagnen är att varna att han startar. Sen äre bara å gasa å köra. Däremot finns det ju masser med order och kommandon när man väl kör.
Gustav-TS
Feb 1 2004, 16:38
Åtgärder före användning finns beskrivet i Iboken. Om du ber snällt kanske någon på forumet kan kopiera det kapitlet.
Alltså hur kan man vara intresserad av att läsa åtgärder före användning på en strv om man inte ens har en befattning som kräver den kunskapen? Är de inte roligare å veta hur mycket den kan skjuta sönder och köra över?! Intressant att folk är intresserade iaf =)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.