Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Stridsvagn/fordonsplutonbefäl
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
dovvan
Hej, ny på forumet.

Någon som varit eller känner npgon som vart Stridsvagn/fordonsplutonbefäl.
Dom ringde från pliktverket och frågade om jag vill ha den befattnigen, Jag sa ja utan att rikitgtr veta vad den innebar. Någon som kan jag mig en kort beskrivning. Fysiskt krävande osv. Jag har läst beskrivningen på lumoen.nu, men vill gärna höra från någon som verkligen vet vad det handlar om.

//Christian
Froddan
Du kanske inte finner det exakta svaret du är ute efter, men i denna tråd står åtminstone lite om tjänsten. smile.gif

http://forum.SoldF.com/in...?showtopic=8624

Vad är ditt alternativ till strv/fordonsplutonbefäl?

Edit: Kan kanske vara bra om man redovisar adressen också. dry.gif
Mats
Eller varför inte:

http://forum.SoldF.com/in...?showtopic=6453

Det finns en sökfunktion i forumet också, använder man den kan man hitta en herrejössesmassa trådar.

Snart finns det lika många trådar om denna tjänsten som om baskrar, KJ, FJ....

Utvecklingen går åt rätt håll...

pansar2.png

EDIT: Du gjorde rätt att du ändrade, oavsett vad det var ifrån. ;)
Panzerfaust
QUOTE (Mats @ Jan 23 2004, 15:25 )
EDIT: Du gjorde rätt att du ändrade, oavsett vad det var ifrån.  ;)

Nu är du ju partisk smile.gif
Som jag ser det vill man ju har mer att gå på för att avgöra vad som är rätt eller fel.
Vad vill man ha ut av lumpen? skall man forstätta inom FM? vill man bli Jägar officer? vill man bli Polis i NI, vill man jobba inom säkerhetsbranchen? Att välja vad man skall plikta som anser jag bör vara ett genomtänkt bra beslut som man själv väljer med hänsyn till vad man har för framtida planer.
dovvan
Jag blev placerad i utbildningsreserven pga platsbrist från början, men "överklagade"...

Tack för tipsen!

Jag har blivit placerad i visby på p18, har bara hört negativa saker som "böglumpen" osv. Är det verkligen så illa som alla verkar tro? Nån som vet?

//Christian
Froddan
QUOTE (dovvan @ Jan 23 2004, 16:32 )
Jag har blivit placerad i visby på p18, har bara hört negativa saker som "böglumpen" osv. Är det verkligen så illa som alla verkar tro? Nån som vet?

Självklart inte. Sådana där rykten och andra historier är bara något idoter som mig sprider, helt utan grunder.
Panzerfaust
QUOTE (dovvan @ Jan 23 2004, 16:32 )
Jag blev placerad i utbildningsreserven pga platsbrist från början, men "överklagade"...

Tack för tipsen!

//Christian

Från utb res. Till Strf PB?
Det kallar jag snyggt jobbat! smile.gif
Då måste du gjort bar intryck i bervet och/eller haft en jäkla tur!?

Eller är så jädrans illa att pliktverket är tvungna att välja på PB matriell under utgallringen? okej att många som vill och kan göra vpl inte får pga plats brist, men att neka någon som passar som strv/strf pb är ju frunktansvärt. Undra hur många "braingar" det finns som inte orkar överklaga som hadde bra resultat? Som FM nu missat...
snart är väl dom inofficiella kraven för en vakt slusk eller kock 9 i allt. laugh.gif
dovvan
Tycker att det e rätt sjukt att så många som vill inte får göra lumpen, medan många som inte vill måste! Det måste ju vara bättre att ta in de som e lite motiverade!

//Christian
Vysotskij
QUOTE (dovvan @ Jan 24 2004, 11:46 )
Tycker att det e rätt sjukt att så många som vill inte får göra lumpen, medan många som inte vill måste! Det måste ju vara bättre att ta in de som e lite motiverade!

Det kan också vara så att inte alla som är motiverade är lämpliga, men en hel del av dem som är lämpade inte från början är motiverade, men kan bli det under utbildningens gång.

Vilja är inte nödvändigtvis förmåga, även om det är en bra bit på väg.
dovvan
Utrykte mig lite otydligt. Jag som enligt testerna från mönstrigen var lämplig och motiverad fick nästan inte göra lumpen, medan en kompis som var både omotiverad och hade dåliga resultat från mönstrigen fick bli bevakningsgruppbefäl!

//Christian
Panzerfaust
QUOTE (dovvan @ Jan 24 2004, 15:50 )
Utrykte mig lite otydligt. Jag som enligt testerna från mönstrigen var lämplig och motiverad fick nästan inte göra lumpen, medan en kompis som var både omotiverad och hade dåliga resultat från mönstrigen fick bli bevakningsgruppbefäl!

//Christian

Kan ju även vara så att om man vill lite för mycket så kanske FM inte vill ha en?
lvkv skytt
Ja, man tjänar på att hålla inne med möp fasonerna tills man är "inne" så att säga ph34r.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.