Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Enkel fråga
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
J.Thern
En liten snabb fråga..
Vilket är det bästa sättet att ta sig från Karlskrona Stn till Bataljon Trolle??
I värsta fall får man väl ta en taxi.. :P
Bengtsson
Är det inte bara att knalla ner till amiralitetskyrkan och sen finns det väl en mindre grind där? Eller är det vakten som gäller månntro? Vilket som så är det inte så värst svårt att hitta dit, jag är ju med navy2.gif
Lt. Payne
QUOTE (J.Thern @ Jan 22 2004, 13:40 )
En liten snabb fråga..
Vilket är det bästa sättet att ta sig från Karlskrona Stn till Bataljon Trolle??
I värsta fall får man väl ta en taxi..  :P

Menar du allvar?

Du går genom parken mot vakten vid Örlogshamnen, när du ser Najaden svänger du vänster och följer byggnaden till den tar slut. Titta till höger och du är framme.

Har dagens ungdom ingen benmuskulatur..........? dry.gif
Bengtsson
Najaden, är det byggnaden med skeppsgossen utanför? Varit där en gång och då hade vi några karlskroniter som eskorterade oss ner till Gladan, tänkte mao inte så mkt på var man gick. Örlogshamnen hittar man ju till. Vi ska förläggas i kasern Najaden och där anmäla oss för VB sjökomp, men kasernerna är skyltade får man väl hoppas.
Lt. Payne
Om du står med näsan mot vakten vid örlogshamnen, så är Najaden den långa orange byggnaden till vänster om dig. Den ligger lite i en backe. Efter den byggnaden svänger du till höger och har då Kyrkan med trägubben framför dig. Strax innan gubben till höger, finns ingången till Bat af Trolle.

Du kan prova gå via vakten vid örlogshamnen, men de brukar inte vara så snälla.
J.Thern
Bra att Bengtsson verkar ha lite koll.. jag har nämligen bara varit på ön som bassäk utbildas på.. och då åkte vi genom karlskrona på kvällen.. så ag har dålig koll.. och Lt. Payne, Benmuskulatur finns i massor hos mig.. :P
Bengtsson
Okej, då förstår jag var det ligger. Gubben, visst är det Rosenbom eller nått sånt där han heter?
Lt. Payne
Lycka till, Grabbar!

Ja, han heter Rosenbom.
Se upp för gubbarna i Förrådet, det måste läcka nån slags surgas genom golvet.
Mer humorbefriade varelser har hittills inte vandrat på denna jord...
Gör du smile.gif möts du av dry.gif

Tillägg:

Gör mig en tjänst, lyssna om det fortfarande ekar i trappan på gaveln?

Jag deltog i det nattliga upptåget att släppa ner en 120 mm tomhylsa i trapphuset i min ungdom. B) Tror att ekot rullar kvar ännu..
Bengtsson
Tack! smile.gif

Hoppas grabbarna på ubåtsflottiljen är snälla nu bara så man klarar testerna. Men det löser sig nog med lite pannben och god motivation. navy2.gif

Edit: Fixade stavningen, fippelfingrar.
Kimster
tsss amatörer

Du går från stn över kungsplan, håller till vänstersida om Hoglandspark (norra kungsgatan) , följer Hoglands till den tar slut går upp för backen till vänster om järnvägstunneln, över Klaipedaplatsen (fisken) till stortorget går mot Fredrikskyrkan förbi och viker där efter av mot öst, följ till första korsning och ta höger norrut igen. Södra Smedjegatan Du passerar 2 rum & kök resturangen. Går ner passerar Amiralietsparken som du har till höger om dig, när du ser gamla KÖS med stora svarta järnsstaketet Vallgatan så tar vänster följer hela den till du kommer till slutet av Drottningatan där viker du in mot UlrikaPia Kyrkan och Rosenbom.. Grinden är direkt till höger därefter.

Ska du till "Högvakten" så viker du istället för mot fredrikskyrkan går du mot Tyska kyrkan och Stadsbiblioteket ner till Borgmästaregatan. Följer den hela vägen rakt fram i korsningarna passerar amiralitetsparken på höger sida och du där framme.

fun_icon_nana.gif
Bengtsson
Haha, tack Kimster! biggrin.gif ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.