Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Snyvad på Närskydds-GB!
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Forcie
Hej! Var tills igår inskriven som Närskyddsgruppbefäl för inryckning i juni på LV6, och var mycket nöjd med den befattningen då jag hört av polare som gjort lumpen att det skulle vara kul.
Men den lycka som varar för evigt. Igår damp ett brev ned i lådan från pliktverket där de förklarar att NSKY inte utbildas på LV6 i år och jag har blivit omplacerad som Sambandsgruppchef. (!) Signalisttjänst tror jag absolut inte är någotning för mig.

Jag vill gärna byta, väldigt gärna till min andrahandsbefattning (Pansarskytte-GB på P4), men jag antar att det är väldigt svårt att byta, speciellt till ett annat ställe då antalet värnpliktiga redan blivit utdelat över regementena. Men det finns verkligen inget annat som ser intressant ut på LV6 så jag vill absolut byta.
Så därför tänkte jag fråga er grabbar som har lite mera koll om det är bäst att ta kontakt med den ansvariga kvinnan på Pliktverket Kristianstad som jag fått telefonnummer till här, eller helt enkelt göra en skriftlig ansökan om omplacering då jag har förstått att det senare brukar ge bättre resultat.

Är ju absolut inte omöjlig då det gäller befattning, men skytte/närskydd/pansarskytte/grk och liknande är det jag helst vill ha. camo.gif
Hur löser jag detta bäst?

Tacksam för svar!
Fk Satan
Ring pliktverket, och försök byta med dessa om du vill byta
Panzerfaust
Ja, ring pliktverket! Dessa frågor tas ständigt upp här, alltid samma svar!
SKRIV RING SKRIV RING ändå tills fingrarna rammlar av eller tills du rycker in! laugh.gif I värsta fall får du bli signalist. Men du kan ju glädjas åt att du får en GB tjänst samt att du får göra plikten överhuvudtaget.
salute.gif
A527
Bråka med Pliktverket!

Först skriver man två brev. Ett till sin inskrivningsofficer och ett till pliktverket. Sen så ringer man och bråkar...

För om du ringer utan att ha skickat ett bre så säger dom bara: "Vi kan itne göra något utan ett brev med underskrift."
lvkv skytt
Ugh, den vanliga finten med att skriva över folk till samband, radiolänk etc. Detta hände mig i slutet av gbs'en och när vi skulle gå ut på plutonerna så blev jag placerad som bv-förare/radiolänkman. Detta verkade helt omöjligt att ändra men ett skriftlig ansökan om att byta tjänst hos KC tog skruv och jag fick byta till lvkv. Inget negativt om radiolänk men jag ville kriga till det lite under lumpen och inte sitta i en bandvagn och pilla på radioprylar alternativt flänga runt och omgruppera i tid och otid.
1MPJ
Det är bara att ringa pliktverket och tjata lite, ibland kräver de att man ska skriva ett brev men om man tjatar lite till så brukar de fixa det över telefon oxo.
Har två kompisar som ringde och fick sina befattningar bytta per telefon för att de sa klagade på att de ville byta direkt och inte skicka nått jäkla brev.
dxl
QUOTE (Panzerfaust @ Jan 22 2004, 16:42 )
I värsta fall får du bli signalist.

dxl>> 5.gif >>alla som ser signalister som en sämre utbildning

( salute.gif Ta det inte personligt panzer men jag måste statuera exempel med någon salute.gif )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.