Men den lycka som varar för evigt. Igår damp ett brev ned i lådan från pliktverket där de förklarar att NSKY inte utbildas på LV6 i år och jag har blivit omplacerad som Sambandsgruppchef. (!) Signalisttjänst tror jag absolut inte är någotning för mig.
Jag vill gärna byta, väldigt gärna till min andrahandsbefattning (Pansarskytte-GB på P4), men jag antar att det är väldigt svårt att byta, speciellt till ett annat ställe då antalet värnpliktiga redan blivit utdelat över regementena. Men det finns verkligen inget annat som ser intressant ut på LV6 så jag vill absolut byta.
Så därför tänkte jag fråga er grabbar som har lite mera koll om det är bäst att ta kontakt med den ansvariga kvinnan på Pliktverket Kristianstad som jag fått telefonnummer till här, eller helt enkelt göra en skriftlig ansökan om omplacering då jag har förstått att det senare brukar ge bättre resultat.
Är ju absolut inte omöjlig då det gäller befattning, men skytte/närskydd/pansarskytte/grk och liknande är det jag helst vill ha.
Hur löser jag detta bäst?
Tacksam för svar!