Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mönstring 12:e feb!
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Fågel Fenix
Hej alla glada!
Jag skall mönstra den 12:e februari.
Vet att det är minst en till av forumsmedlemmarna som skall ned till GBG.
Hoppas att det finns fler!
Ge er till känna!

Skriv gärna vilken tjänst ni har tänkt er och glöm inte att skriva vad ni fick efter ni har mönstrat!
Lycka till allesammans!
SNAFU
Ledsen för OT, men...

...är man MÖP om man firar ettårsjubileum av mönstringen 17e Jan??
laugh.gif

//SNAFU
pickensthlm
jag säger som killarna på F7 erik, du är en militärt överintresserad idiot! smile.gif

Fågel Fenix, vet att du vill bli fbj, satsa till 110% så klarar du det så rycker vi tre in tillsammans !
Skriv med direkten hur det gick!
Lycka till!
Mvh Christian
Fågel Fenix
QUOTE (pickensthlm @ Jan 21 2004, 01:01 )
jag säger som killarna på F7 erik, du är en militärt överintresserad idiot! smile.gif

Fågel Fenix, vet att du vill bli fbj, satsa till 110% så klarar du det så rycker vi tre in tillsammans !
Skriv med direkten hur det gick!
Lycka till!
Mvh Christian

Nu är ju bara saken den att jag skulle vilja vänta med lumpen ett år. Alltså gör nog inte vi lumpen tillsammans, tyvärr.
jag vill in 2005....skall jobba upp både kroppen och pengar ;)

Vi får väl se vad mönstringsförättaren säger...
Fågel Fenix
I morgon är det dags. Fortfarande ingen som skall med ? :P
Roligt bara att man var sjuk i en vecka nu. Får försöka ta fram pannbenet. Det är inte tjockt, men segt! camo.gif biggrin.gif

>>Och till Vicci..
DU kommer att bjuda migpå mat imorgon för du kommer att få sämrre på cykeln, just face it! bong.gif
Fågel Fenix
Tänkte berätta mina resultat för er. Om jag känner er rätt så är ni intresserade ;)
Inskrivningsprov: 5 ( blink.gif)
Muskel = 7
KOndition = 8 (Skulle göra Jägartestet direkt efter så jag sparade mig, kunde ev. ha klarat 9:an, det vet man aldrig ;))
Syn: 6 (fixade upp till en 7:a senare)
Färgseende: 5 fel = 1
Hörsel: A
Hälsogrp: A

Godkänt Jägartest (Jädrar vad mkt lättare det var än jag hade tänkt mig biggrin.gif)

Preliminär placering
FC600 Jägarplutonchef
K3 450 dagar
inryck: 01 2006

I andra hand
GA827 FBJ gruppchef
F7 300 dagar
inryck aug 2005

F7 var fullt!, TOTALT fullt! inte en enda plats!

K3 var fullt 2005, så jag tog 2006 ;)

Jag ville ju egentligen ha FBJ först men eftersom jag ev. skall söka vidare senare tyckte inskrivaren att 15 månader var att föredra. Han ville ha mig till K4 först men det ville inte jag, (flickvän mm).
Jag tänkte även att det vore skönt att slippa all snö.
När jag senare läser papprena står det
"Plutonen kommer att ingå i en Norrlandsjägarbataljon som i händelse av krig i första hand kommer att operera i norra Sverige" clap.gif brow.gif

Trodde att 15 månader var uteslutet för mig, iaf på jägarförband!
Jag har fått en tjänst som jag skall gör allt för att få och sedan göra allt för att klara av! *Lite stolt så här på eftermiddagen* camo.gif

SLut!
/ Högberg - ev. Jägarplutonchefsaspirant
Stefan_O
Härligt!
man får gratulera
pickensthlm
grattis, även om det inte blev fbj i förstahandsval! smile.gif
jättebratjänst du fick!
Fågel Fenix
QUOTE (pickensthlm @ Feb 13 2004, 19:01 )
grattis, även om det inte blev fbj i förstahandsval! smile.gif
jättebratjänst du fick!

Tackar! Är riktigt nöjd, även om det itne blev FBJ i första ;)

Funderar på att prata med Pliktverket och byta ut FBJ mot en annan 15 månader utb för att på så sätt öka mina chanser att sernare ev. komma in på Yoffprogrammet. Skall tänka på saken.
softfeel
QUOTE (Fågel Fenix @ Feb 13 2004, 13:51 )
Preliminär placering
FC600 Jägarplutonchef
K3 450 dagar
inryck: 01 2006

I andra hand
GA827 FBJ gruppchef
F7 300 dagar
inryck aug 2005

F7 var fullt!, TOTALT fullt! inte en enda plats!

K3 var fullt 2005, så jag tog 2006 ;)

Jag mönstrade den 17:e och 18:e i Göteborg med ungeför samma resultat som dig, Fågel Fenix. Jag är ungefär 1,5 månader yngre. jag frågade om det fanns några jägartjänster. Mönstringsförättaren sa till mig att det inte fanns några platser alls på K3, K4 eller FBJS för perioden 2004.6 - 2005.5 och att de dessutom skulle ta bort 40 personer som redan blivit placerade på K3. Självklart bad jag om att bli placerad 2006 men fick svaret att han inte kan placera personer i en annan period än den man mönstrar för. Mönstringsförättaren visade mig vilka plateser som fanns tillgängliga för min period; det fanns TOTALT mellan 10 och 15 platser kvar i hela FM, hälften av dessa var kock. Jag valde mellan utbildningsreserven, sanerare eller 3 mån. bevakningssoldat. Det blev bevakning på artbat/i19.

Jag genomförde jägartestet med en -86:a. Han fick plats på K3 på grund av sitt födelseår. Både jag och han hade en 6:a i syn, jag kunde inte söka till FJS på grund av den medan han kunde söka till FJS.

Mönstringsförättaren var dock mycket vänlig mot mig och förklarde hur man ber om ommönstring och uppmanade mig att "brevterrorisera" dom. Självklart skall jag göra det.

Det faktum att de kunde placera Fågel Fenix 2006 men inte mig utan ommönstring om några månadeer känns lite surt.

Vad gjorde jag för fel?
pickensthlm
en fråga fågel fenix, var inte din 5:a på Inskrivningsprovet för lågt för att bli PB på K3?
har för mig att för att bli befäl så var man tvungen att ha minst 7, eller har jag fel?

Hoppas inte att din tjänst tas bort nu i besparingstider!

Mvh Christian
Lord
Ska inte ner till GBG men kan skriva in mina mönstringsresultat iaf smile.gif

Styrka: 8
kondition: 6
psyke: 7
inskrivningsprov: 4 ( :( )
syn: A
Färgseende: 0 fel
hörsel: A
Hälsogrupp: A

Befattning: Amfibiesoldat. Inrycknings datum 2006-01-09 pansar2.png
Visper
Mönstrade visserligen igår (GBG), men tar och saxar ner mina resultat:

Styrka: 8
Kondis: 6
Hörsel: A
Psyke: 6 (Tror jag, fick det inte riktigt reda på det)
Färgseende: 0 fel
Syn: 6
Inskrivnings prov: 5
Hälsogrupp: B (Knän)

Total Tjänstbarhet: B

Befattning: Bevaknings soldat 300 dagar LV6 med inryck Jan 2006.

Ville bli GB men psykologen tyckte inte att jag passade...

/Visper
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.