Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Konditionsträning i lumpen
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
ErikH
Hej jag undrar hur kontidionsträningen går till i lumpen.

Hur långt /länge springer man och hur ofta?

Jag känner själv att min kondition är ganska kass, klarar väll springa runt 3 km. utan att få hjärtklappning smile.gif

Vilket helvete jag kommer få? smile.gif
Fågel Fenix
Eftersom du skall rycka in i Juni hinner du bygga upp din kondition innan det är dags för "helvetet".

Bara att börja!
lycka till!
corneliu
QUOTE (ErikH @ Jan 18 2004, 16:22 )
Hej jag undrar hur kontidionsträningen går till i lumpen.

Hur långt /länge springer man och hur ofta?

Jag känner själv att min kondition är ganska kass, klarar väll springa runt 3 km. utan att få hjärtklappning smile.gif

Vilket helvete jag kommer få? smile.gif

Det beror väl på vad du får för tjänst... Men en mil under 60 minuter borde väl kunna vara rimligt!
breach
Beror på din tjänst och befattningen du har..

Fyspassen (nu snackar jag om hur det var för mej) var ganska lugna i början, 4-5 km med jägarmarcher (dom längst bak springer så fort dom kan framåt tills dom är längst fram i kollonen, o dom längst bak fortsätter etc)..

Ibland kunde det vara riktigt tungt, speciellt när vi fick springa med stridsutrustning och vapen (stridsfys).. Sen så var vi ute och fysade med Skyddsmasken engång i sommar i samband med NBC-utbildning.. befälen älskar nämligen att se dej riktigt ansträngd under fysen, och gör sitt yttersta för att du ska bli de, iofs ger det inget om du inte kör ut dej under varje pass.

Men du ska nog inte behöva oroa dej, jag hade inte tränat så otroligt mkt innan jag ryckte in och jag klarade mej helt ok.

Fast om nu dom skriftligen har sagt åt dej att träna upp dej innan tjänsten, eller att du själv vet om att din tjänst kommer vara riktigt tung och du inte känner att du är redo så är det dax o börja träna..

LYCKA TILL!
Vysotskij
Som Fenix sa, det är bara att börja träna. Du kan inte tro vilka förbättringar du kan nå med lite målmedvetenhet.

Gällande träningen tycker jag att du ska springa mycket, kanske två-tre gånger i veckan. Hellre långt än snabbt, din kondition kommer att förbättras snabbt ändå.

Finns mängder av trådar med träningstips här.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.