QUOTE (rille116 @ Jan 14 2004, 21:00 )
QUOTE (Foxtrot Lima @ Jan 14 2004, 19:52 )
USA har massförstörelsevapen, och jag litar inte mycket på det landets styre. Då ger det mig alltså moralisk rätt att angripa USA?
Ja gör det du......Så får vi oss ett gott skratt...
Att avsätta S. Hussain är mål nog i mångas mening.
Ändamålet helgar medeln.
Det var nog det mest intetsägande repliken jag någonsin fått.
Visst, ingen gillar väl Saddam, men precis som "stadsskytte" säger är det bara ruttet att rättfärdiga ockupationen genom påståenden (som med stor sannolikhet) är falska.
Vad som är ännu mer skrämmande än eventuella massförstörelsevapen, är det faktum att "jenkarna" fortfarande försöker framstå som duktiga och rättskaffens, trots att det är ganska uppenbart att alla rapporter om massförstörelsevapen bara varit luft.
För att göra det hela enkelt, kan man beskriva det hela som en komplott för att amerikanska industrin ska ha ännu en marknad att mätta. Nu är detta OT, men Bush styrs enbart av ekonomiska intressen. Skulle inte förvåna mig om han hade aktier i vartenda ett företag som tjänar på kriget.
Avslutningsvis vill jag passa på att nämna hur synd jag tycker om de amerikaner som så stenhårt tror på allt de matas med via sina egna myndigheter. Ta t ex den amerikanske soldat jag såg på TV härom dagen, som sa att han skulle skära halsen av sig för presidenten. Förhoppningsvis var detta bildligt talat, men det är ändå synnerligen sjukt med en krigsmakt som blint lyder allt den blir ålagd att göra.
Påminner mycket om Wehrmacht innan och under 2:a Världskriget, där de högre officerarna var tränade att lyda order, och inte tänke på (de politiska) konsekvenserna av sitt handlande överhuvudtaget. "Presidenten säger så, ja då måste det väl vara rätt...duhu...". Vad händer om man har en svag president, som är en marionett i vapenindustrins händer?
Hälsningar, Foxtrot Lima