Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad tycker ni att vi kan göra bättre?
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldFForum > Feedback
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Dobberman
Malin..PM:a mig om vem du är och vilket Komp.
Tack.
Ing
QUOTE (viceKorpralen @ Jul 7 2006, 16:25 ) *
Forst och framst stammer inte er beskriving av grader. En First Sergeant ar inte lagre an en Staff Sergeant, Fanjuknare och Overfurirer finns inte, och mycket mycket mer. Pastaenden att en infanteri fanrikar krigsplaceras som kompanichefer och att en svensk gruppchef motsvarar en amerikansk plutonchef ar lite val stolligt. soldf.com tror fortfarande att Sverige har underbefal, underofficerare och att en sammanslagning av alla yrkes befalen aldrig agt rum.

Ni saknar militar bakgrund och kan inte skilja pa grunlaggade miltara begrepp. Att ni dessutom inte har annat att saga om mina inlagg an att dom ar "bajs", indikerar pa att soldf.com inte har mycket att tillfora annat an att agera vattenspridare av felaktigheter.

Jag vill att ni stanger sajten for att undvika forvirring bland folk som soker information om FM i synnerhet och militara begrepp i allmanhet.

Malin
Plutonchef - I19/P5

Då tackar vi DIG så mycket för din medverkan på det här forumet, och dina nya revolutionerande teorier. Tråkigt för dig att det inte gick att få uppbackning från annat håll. Men jag tycker att du ska kontakta högre ort inom FM, till exempel tror jag att FMs internationella avdelning skulle vara intresserade av att få veta hur de ska översätta grader i fortsättningen. Vad vi har för "grader" på forumet är ju faktiskt fullständigt oväsentligt, de har varken med tjänstgöringstid eller antal underlydande att göra. Men det visste du förstås.

Men "Malin", du får förstå att du inte kan hitta på HUR mycket som helst...för nej, de flesta här saknar inte militär bakgrund.

Trevlig sommar.
Dobberman
QUOTE (rille116 @ Jul 8 2006, 01:35 ) *
Malin..PM:a mig om vem du är och vilket Komp.
Tack.

Inget...Zitch..Nill.....Null....Nada.....Nicht osv osv.....

Så..Pikant....
dry.gif
Kimster
Jahapp.. här är man borta i några veckor.. o då kommer det massa roligt... typiskt.

Detta får inte bli en evighetsgrej.. men det var ändå ett tag sen jag hade skoj så där som man kan ha ibland i denna verksamheten, så jag bemödar mig med att yttra mig lite..

QUOTE (viceKorpralen )
Ni saknar militar bakgrund och kan inte skilja pa grunlaggade miltara begrepp. Att ni dessutom inte har annat att saga om mina inlagg an att dom ar "bajs", indikerar pa att soldf.com inte har mycket att tillfora annat an att agera vattenspridare av felaktigheter.

Ett militärt forum.. 6000 medlemmar... "Ni saknar militär bakgrund?"
..logik var aldrig din starka sida eller?

"soldf.com har inte mycket att tillföra...bla bla...felaktigheter" det där är ju din värdering iofs, men tillåt mig tala om att soldf.com inte ansvarar för innehållet i forumet och kan inte garantera hurvida nått stämmer eller inte, vilket står i reglerna givetvis, men de glömde du väll läsa oxå på vägen in hit. Så nästa gång du funderar på att kritisera soldf.com eller någon annan och påstå att vi eller andra har fel, se till att först läsa på själv i den mest GRUNDLÄGGANDE texten av dom alla så slipper du stå med pinsamheter upp över öronen eller att jag varnar dig.

Jag misstänker att det blir svårt för dig att svara på sånt här när man trampar så grovt snett som ni gjort. Men du lär ändå läsa detta och kanske lära dig något, och då är jag nöjd.

QUOTE (viceKorpralen )
Jag vill att ni stanger sajten for att undvika forvirring bland folk som soker information om FM i synnerhet och militara begrepp i allmanhet.

Ungefär fram till hit.. så trodde jag du var sann och skitkul, men efter en sådant utalande så förstod jag att du måste vara fejk... och det roliga tog slut.
Iaf din begäran är noterad.. men vi måste nog avslå den.

Kan tala om att det skrattas på officiella tillhåll också, soldf.com kanske är felaktiga ibland.. men vi är iaf underhållande. smile.gif
Lt.E
Är det bara jag som saknar ett forum för striden? Eller har jag inte hittat det?
Kimster
luckan är platsen för sånt.
Faers
Var katten är tråden om forumets 4års födelsedag? Har letat som en galning överallt men inte hittat!!!!
Kimster
i markan.... men vad har detta med feedback att göra ?
Faers
Det har med feedbacken att göra för man hittar INGET nu för tiden! De gamla trådarna är så gott som poff borta en del! Får väl kolla i markan för femtielfte gången då dry.gif
Kimster
Då är min önskan att du skriver det direkt istället för att göra en omväg i din kritik.

...och sen är det inte alls så svårt om man bara tänker till lite. Prova du och skriv "fyller" i sökrutan i markan så ska du få se vad som dyker upp några tråda längre ner på1a sidan.
fillefalle
Varför ska en hel tråd drabbas av att en enskild individiot kommer in där och diskuterar politik? Kan ni inte bara stänga av denne från forumet för gott.

Upprörd medlem
Ing
QUOTE (fillefalle @ Aug 3 2006, 11:18 ) *
Varför ska en hel tråd drabbas av att en enskild individiot kommer in där och diskuterar politik? Kan ni inte bara stänga av denne från forumet för gott.

Upprörd medlem

Därför att det är besvärligare att sortera ut ovettiga inlägg ur en tråd än att skriva ett inlägg i tråden, varna "skyldiga" skribenter och låsa tråden. Och vi är nog tyvärr ganska lata av oss ibland....

Men jag är INTE den som tvekar när det gäller att stänga av medlemmar om de fular ut sig tillräckligt. Och en del närmar sig.
Det lovar jag.
conform
Ibland skulle jag vilja veta varför en del har *varnad* taggen på sig. Jag känner själv att min misstänksamhet sprudlar i hela kroppen när jag läser ett inlägg från en 'stämplad', skulle då vilja ha en förklaring till varför. Kanske man förresten borde fråga personen själv om man tycker det är så jobbigt? :)
Lt.E
QUOTE (Lt.E @ Jul 19 2006, 10:04 ) *
Är det bara jag som saknar ett forum för striden? Eller har jag inte hittat det?

QUOTE (Kimster @ Jul 19 2006, 19:05 ) *

Skulle nog önska mig ett subforum för striden isåfall. Hade om inte annat uppmanat till lite diskussion. Luckan handlar om så mycket annat.

Det enda trådarna jag hittar som tar upp hur man "krigar loss" finns i kassunen.
1. Pansarskott eller liknande RSV laddning
2. 1 hål i väggen (kul SIB tråd)
Kimster
QUOTE (Lt.E @ Aug 3 2006, 13:09 ) *
QUOTE (Lt.E @ Jul 19 2006, 10:04 ) *

QUOTE (Kimster @ Jul 19 2006, 19:05 ) *

Skulle nog önska mig ett subforum för striden isåfall. Hade om inte annat uppmanat till lite diskussion. Luckan handlar om så mycket annat.

Det enda trådarna jag hittar som tar upp hur man "krigar loss" finns i kassunen.
1. Pansarskott eller liknande RSV laddning
2. 1 hål i väggen (kul SIB tråd)

Det är noterat, men vi har idag inte lust att utöka med fler forum än det vi redan har, då vi alldeles nyligen utökat merkant från tidigare. Möjligen kan det komma när det kanske är dags för en förändring eller utbyggnad motsv. i framtiden.
Så tills dess är det existerande forum som gäller att utnyttja. De hindra ju inte att man "tar upp ämnet" alls i existerande forum.
Sub/forum handlar ju om att ta ett ämne som förekommer otroligt mycket och så pass mycket och förkommer så pass ofta i diskussioner och frågor att det behövs rent översiktsmässigt att ha ett eget forum, och rent allmänt känner inte jag att "strid" är pass mycket förekommande att det hade fyllt upp en ny forumsdel.

QUOTE (conform @ Aug 3 2006, 11:27 ) *
Ibland skulle jag vilja veta varför en del har *varnad* taggen på sig. Jag känner själv att min misstänksamhet sprudlar i hela kroppen när jag läser ett inlägg från en 'stämplad', skulle då vilja ha en förklaring till varför. Kanske man förresten borde fråga personen själv om man tycker det är så jobbigt? smile.gif

Medlemmen är av någon anledning varnad.
Varnad blir man när man bryter mot regler eller på annat sätt inte gör som den blir tillsagd av BlåGul.
KD803
Själv skulle jag vilja se en "Hall of Infame" eller kanske ett "Skalden-mausoleum" där trådar som utmärkt sig på något sätt (AMOS mot hangarfartyg osv) kan nålas så att folk kan roas av dem även sedan låsts.
The Swede
QUOTE (BJE @ Aug 3 2006, 18:27 ) *
Själv skulle jag vilja se en "Hall of Infame" eller kanske ett "Skalden-mausoleum" där trådar som utmärkt sig på något sätt (AMOS mot hangarfartyg osv) kan nålas så att folk kan roas av dem även sedan låsts.

Nja, att gotta sig åt enskilda medlemmars snedsteg tycker inte jag hör till god ton.
Kan nästan snudda vid personangrepp.
conform
QUOTE (Kimster @ Aug 3 2006, 17:58 ) *
Ibland skulle jag vilja veta varför en del har *varnad* taggen på sig. Jag känner själv att min misstänksamhet sprudlar i hela kroppen när jag läser ett inlägg från en 'stämplad', skulle då vilja ha en förklaring till varför. Kanske man förresten borde fråga personen själv om man tycker det är så jobbigt? smile.gif
Varnad blir man när man bryter mot regler eller på annat sätt inte gör som den blir tillsagd av BlåGul.
Jo, det förstår jag. Bara det att ibland skulle man vilja veta varför. Min oro grundar sig i att jag inte har något förtroende för det som en *varnad* skriver i sitt inlägg. Fast det kanske är dumt som sagt... Är man så insnöad kanske det är lika bra att fråga personen själv.

En annan fråga! Kan BlåGul på begäran ta bort ämnen som man har skapat tidigare på begäran? Tänker då närmast på låsta trådar som man skäms lite för smile.gif
Kimster
QUOTE (conform @ Aug 5 2006, 00:25 ) *
QUOTE (Kimster @ Aug 3 2006, 17:58 ) *
Jo, det förstår jag. Bara det att ibland skulle man vilja veta varför. Min oro grundar sig i att jag inte har något förtroende för det som en *varnad* skriver i sitt inlägg. Fast det kanske är dumt som sagt... Är man så insnöad kanske det är lika bra att fråga personen själv.

En annan fråga! Kan BlåGul på begäran ta bort ämnen som man har skapat tidigare på begäran? Tänker då närmast på låsta trådar som man skäms lite för smile.gif

Finns en tråd om 'varnade' nånstans som tar upp exakt det du känner. Kolla runt lite.

Nej i regel tar inte BlåGul bort trådar på medlemmars begäran, av flera skäl. Den enklaste är att det skulle bli en himla massa raderande pga att vissa ibland inte klara av att stå för att de hade fel eller sa något dumt.
Undantag finns givetvis, om det är motiverat och BlåGul anser det är bäst så.
Lt.E
QUOTE (Kimster @ Aug 3 2006, 15:58 ) *
(---)
Det är noterat, men vi har idag inte lust att utöka med fler forum än det vi redan har, då vi alldeles nyligen utökat merkant från tidigare. Möjligen kan det komma när det kanske är dags för en förändring eller utbyggnad motsv. i framtiden.
Så tills dess är det existerande forum som gäller att utnyttja. De hindra ju inte att man "tar upp ämnet" alls i existerande forum.
Sub/forum handlar ju om att ta ett ämne som förekommer otroligt mycket och så pass mycket och förkommer så pass ofta i diskussioner och frågor att det behövs rent översiktsmässigt att ha ett eget forum, och rent allmänt känner inte jag att "strid" är pass mycket förekommande att det hade fyllt upp en ny forumsdel.

Ok, det är argument som jag köper. Får bearbeta det på andra sättet istället, försöka se till att det blir så många intressanta trådar som möjligt...
Fänrik Andersson
Hmmm...
Fick rösta på att det ska förklaras bättre om låste trådar osv...

Hur kan en Humortråd med bilder i Markan bara låsas med förklaringen:

"Skräp?"

http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=23880
9x19
En humortråd utan humor är inte mycket att ha, det kan väl inte vara så svårt att förstå?
Fänrik Andersson
Och du är Gud allsmäktig som bestämmer vad humor är...

Snacka om abuse of power....
Hur gammal är du egentligen..
cf112
cf112 tar skydd... Trollet kommer... ph34r.gif
Olle P
Jag har noterat att följande förekommer ganska flitigt på forumet:
QUOTE (BlåGul)
Detta har behandlats i en annan tråd, gör en sökning.
Jag håller med om den inställningen, i princip.
Ett problem, som jag noterat vid ett par tillfällen, är att sökningar alltför ofta inte ger något användbart resultat.

Exempel: I en tråd gled vi in på definitionen av haubits/kanon etc, och jag fick en bash.gif utformad "gör en sökning".
Sökningen (på flera nyckelord) resulterade i en lista med ett 20-tal trådar med över 100 inlägg vardera i snitt.
Ingen tråd hade en titel som antydde att den handlade om vapendefinitioner.
För att hitta de(n) tidigare diskussionen skulle jag alltså behöva söka igenom 1000-tals irrelevanta inlägg!
Problemet här beror ju på att sökmotorn är så vag. Den söker på trådar som innehåller sökorden, och visar dessa. Hade den i stället sökt (och visat) enskilda inlägg så skulle det inte vara ett problem...

Det är inte rimligt att kräva av alla skribenter att de ska spendera timmar på sökningen.

Mitt förslag:
Använd "gör en sökning" bara om det finns (minst) en äldre tråd dedicerad till ämnet, dvs där ämnet finns i rubriken. Finns bara äldre tråd där ämnet debatterats som en sidogren bör man inte hänvisa till "sökning", utan i stället ge en länk direkt till första relevanta inlägg i tråden. Det är mycket lättare för er som var med då ämnet diskuterades att veta vilken tråd man ska leta i.

/Olle
Fänrik Andersson
Jag efterlyser en striktare anv av modds..
Som det känns nu låses trådar hejvillt utan synes erkända eller
godtagbara anledningar..Admins/Modds lek inte gud bara för att
ni har "STATUS". Visa i stället god min och var ett gott föredömme.

Annars anser i alla fall jag att ni missbrukar er ställning på forumet.
Rokare
QUOTE (Fänrik Andersson @ Aug 8 2006, 12:26 ) *

Nu förstår jag iofs om du är upprörd p.g.a av låsningen av din humortråd, dock måste du nog försöka se det hela med lite andra ögon.

Utan den moderering som sker så skulle detta forumet ha spårat ut för länge sedan. Visst, kommentarer kan bli korta och snäsiga ibland men vi är alla mänskliga. Oftast tycker jag att just denna typen av kritik mot BG kommer från relativt nya användare här som kanske inte har vanan inne att bli ganska hårt styrde i vad man får eller inte får skriva.

Så istället för att vara arg så försök tänka dig hur det hela skulle se ut utan ett ganska hårt arbete från BG. Det är trots allt en hel del användare och inlägg här.

Sen får du gärna peka på något mer konkret exempel där BG leker gud. Om du menar att man genom att låsa trådar leker gud så är detta forumet låååångt förbi det stadiet. Ta bara en kik på hur många trådar som låses här.

GMY
Fänrik Andersson
Ok. Jag ÄR upprörd över just "Humor" tråden, men jag är inte arg...
Det jag vill med dessa "feedback" svar är en mer striktare anv av låsningar
och redigerande av trådar...
Kimster
godtagbara anledningar
..Admins/Modds lek inte gud bara för att

Det där belägget måste du redogöra för om du ska få min uppmärksamhet och kanske något konstruktivt svar av mig, då jag fått höra både det ena och andra om diverse trådar och medlemmar,blågul, sätt att styra etc etc, som gjort att man blivit ganska avtrubbad på korta i stunden grundlösa utlägg från diverse medlemmar.

Sen angående eventuellt ansvar och missbruk så ja JAG/BlåGul är ansvariga för forumet och det sker inte på något direkt demokratiskt sätt, mer än att vi lyssnar på vad andra säger och ibland ber om synpunkter, men i övrigt är det vårat ansvar och våran vilja som gäller. Vissa kallar det maktmissbruk andra kollar det funkis, andra ett måste.
Med några år i nacken nu så blir det så ibland, att någon får ett abrupt svar kanske och låsning. Inget mer än att man tar upp det och frågar varför och sen kanske man får känna på det tråkiga, att infinna sig i vad den ansvarige tycker. Det viktiga är att man visar sitt engagemang för sin sak och kan förklara varför man startat/skrivit, tråden/inlägget. Det skrivs mycket skit ibland och vi är inte direkt exalterat glada över vissa "onödiga" trådar som inte leder nånstans och trådägaren skiter i om det blev bra eller inte. Vilket jag kan gissa att just din tråd råkade ut för, men det får du ta upp med min kollega i detta fallet.

Är du ute efter ett mer specefikt svar som rör bar just "den/enstaka tillfälle" tråden är det lättast om du hör dig med den ansvarige för låsningen direkt kanske, eller om du vill mer uppmärksamma ett eventuellt problem eller en mer generell kritik så tar man med fördel upp det här.
Inget är direkt fel eller rätt, bara lite lätt hänvisande om hur jag tror det kan fungera bäst och effektivast.

Inget ignorerande av oss eller mig, bara ett svar på hur världen ligger. Jag har i övrigt noterat dina känslor och upplevelse.
Fänrik Andersson
Done
Vysotskij

Min syn på saken:

Fundera lite på vilka forumsmedlemmar du uppskattar mest i termer av kunskap, ton, hjälpsamhet och annat.
Fundera sen på hur ofta du ser dem i konflikt med Blågul. (Det har förvisso hänt någon av mina favoriter, men det är verkligen undantag.)
Fundera därefter på hur många av dem du tror skulle stanna på forumet om det såg ut som de flesta andra forum, särskilt andra militärt inriktade forum.
Fundera slutligen på om forumets kvalitet inte kan vara värd att någon enstaka tråd kanske blir låst lite tidigare än dess upphovsman önskar.
Spartacus
SoldF's IRC-kanal kanske kunde flyttas till ett bättre nät? Snittar på runt 300ms :(

Flytta kanalen till ett bättre nät och få till en liten nytändning i kanalen.
Kimster
QUOTE (Spartacus @ Oct 6 2006, 15:45 ) *
SoldF's IRC-kanal kanske kunde flyttas till ett bättre nät? Snittar på runt 300ms :(

Flytta kanalen till ett bättre nät och få till en liten nytändning i kanalen.

Men om det nu kanske bara är du som har dålig respons så kanske det känns lite onödigt att vi ska byta nät för 4e gången.. eller ?
Spartacus
Oh, visste inte att ni hade bytt så många gånger.

Well, well...
Kimster
..jo men det var bara en fråga från mig, oavsett hur många gånger vi bytt. Om en eller två lider måste man titta på jobbet och tiden det tar att byta och fundera på om det är värt mödan om man nu är säker på att det är "nätet" det är fel på. Hade ni vart 10-15 pers som upplevt samma sak hade det ju haft en helt annan tyngd.
losec
En motevering när man tar bort någons inlägg. Om man endå tar sig 30 s tid för att ta bort en persons inlägg, kan man ta sig ytterligare 15 s för att skriva en mening i ett pm där man motiverar det hela.
The Swede
QUOTE (losec @ Oct 15 2006, 13:03 ) *
En motevering när man tar bort någons inlägg. Om man endå tar sig 30 s tid för att ta bort en persons inlägg, kan man ta sig ytterligare 15 s för att skriva en mening i ett pm där man motiverar det hela.

Det gör vi i de fall vi anser det motiverat.
Rena "skitinlägg" som inte för debatten framåt skickar vi inte PM om.
Det skulle nämligen bli en hel del PM att skicka serru.
Ta gärna en titt i forumets regler, paragraf 17.
Kolla även paragraf 8 när du ändå håller på.

The Swede
losec
QUOTE (The Swede @ Oct 15 2006, 13:29 ) *
QUOTE (losec @ Oct 15 2006, 13:03 ) *

Det gör vi i de fall vi anser det motiverat.
Rena "skitinlägg" som inte för debatten framåt skickar vi inte PM om.
Det skulle nämligen bli en hel del PM att skicka serru.
Ta gärna en titt i forumets regler, paragraf 17.
Kolla även paragraf 8 när du ändå håller på.

The Swede

Anledningen till att jag tog upp det hela är givetsvis att jag är så gnälligt att jag måste gnälla efter jag fått ett inlägg borttaget.

Men, inlägget ifråga var ett svar på en ställd fråga. Ett svar som ingen gett tidigare i tråden. Således anser jag att jag tillförde tråden något. Detta inlägg togs bort.
Nästa inlägg i tråden efter mitt var bara ett citat samt konstaterande i stil med "Jag håller med". Detta är ju något som uttryckligen förbjuds enligt forumsreglerna, men det endå fick det stå kvar. Tilläggas bör att det som citerades kom från en blågul, samt att den som citerade uppenbarligen(?) är en bekant till denna.
Det hela gör ju att man undrar hur blågul föredrar att debattera och hur de vill att trådarna ska se ut. No offense, men trovärdigheten sjunker för blågul:s sätt att sköta forumet i sådana fall.
Det är därför jag tycker man kan ta sig 15 s att motivera det hela med en mening, så kanske missförstånd(?) kan undvikas.

I övrigt vill tillägga att jag är tacksam för den tid blågul lägger ner på att hålla ordning på detta forum, och att det för det mesta funkar bra enigt min mening.
The Swede
Att i en tråd där ett barn (nåja, hon är visst 20 år) undrar vad hennes far kan tänkas behöva under sin utlandstjänst skriva att det är ont om kvinnor tycker jag INTE hör dit.

Reglerna på forumet gäller lika för alla.
Att Fu Kjellberg råkar känna mig hör inte hit, om han hade skrivit det du skrev hade även hans inlägg plockats bort.
Att hans inlägg inte togs bort beror på att han inte bara skrev "håller med" utan även delgav lite av de känslor man känner under utlandstjänst när man får/ inte får post.
Frågor på detta? Skicka isåfall ett PM till mig så kan vi fortsätta diskussionen där.
Qaz
Hej, på en del andra forum t.ex. Skoterleden så kommer texten i det första inlägget fram när man håller muspekaren över rubriklänken. Skulle det vöra möjligt att göra detta på Soldf också. Jag tror att det skulle underlätta sökandet och minska antalet trådar som handlar om samma sak.
Kimster
QUOTE (Qaz @ Oct 16 2006, 19:09 ) *
Hej, på en del andra forum t.ex. Skoterleden så kommer texten i det första inlägget fram när man håller muspekaren över rubriklänken. Skulle det vöra möjligt att göra detta på Soldf också. Jag tror att det skulle underlätta sökandet och minska antalet trådar som handlar om samma sak.

http://forum.soldf.com/index.php?act=Help&CODE=01&HID=17#22

Jag vill påminna alla om att detta är ingen förslagstråd till forumets teknik, utan BlåGuls sätt att jobba, vilket förklaras i första inlägget.
BertilCesar
jag skulle gärna vilja se en wap.soldf.com, iaf för forumet. men det kankse bara är jag som surfar med mobilen
Kimster
Snälla Bertil Cesar läs mitt inlägg ovanför ditt.

Ni får jättegärna komma med förslag på sånt men INTE i denna tråden. wap har inget med bålguls arbete att göra.
BertilCesar
QUOTE (Kimster @ Oct 20 2006, 23:32 ) *

Ni får jättegärna komma med förslag på sånt men INTE i denna tråden. wap har inget med bålguls arbete att göra.

Aj! skäms.

Jag skyller på att jag har jobbat 13 timmar om dagen i 42 dagar i rad. men ska inte upprepa misstaget
Qaz
Hej, jag sökte tidigare på Flashbacks forum. Fick upp femtielva trådar som handlade om samma ämne. Det jag vill säga är att jag tycker att ni gör ett bra jobb som ser till att det är så få trådar som möjligt som handlar om samma sak. Visst kan det kännas lite bittert när ens egen tråd blir låst men det är ju för allas bästa.

Tack för ett städat forum.

Qaz
Snabeldraken
Hejsan, jag satt idag och tänkte på varför man så detaljerat kan ange vad och var man låg om man var i armen men inte i Flottan/FV? Ta mig som exempel så om folk bara tittar på mitt inlägg så kan jag legat på ubåt lika gärna som på bassäk, vad sägs om lite mer preciserade alternativ än bara "Flottan"?

För det andra så vore det bra om man kunde se direkt i inläggen om någon gjort utlandstjänst, vad sägs om ett litet sweden märke brevid graden?

I övrigt bra skött!
Kimster
Först vänligen LÄS inläggen först, bara ta några inlägg innan detta t.ex. så kommer du se att jag inte vill ha "teknik-förslag" i denna tråden.
jag får väl skriva med stora bokstäver nånstans.. detta håller inte.

men för att svara på dina synpunkter - så nej, för hade du legat på bassäk hade du valt det i listan.
Tjänsterna är mer eller mindre tagna från hur plikteverket har staplat upp det, + att jag lagt till och moddat lite själv. Till er fördel.

Tanken att ha bild på att man tjänstgjort i US har funnits sen länge, fast jag har skisser på att det ska ligga som ribbor istället, där man kan se om man gjort vpl och gjort utlandstjänst. Men just nu vill vi inte lägga mer bilder på sidan då det äter bandbredd. Men i framtiden kommer det att bli något.
Hoffsten
En mycket praktiskt funktion vore att, när man hovrar med musen ovanför en tråds rubrik, kunna se de första raderna i det första inlägget.
Rokare
QUOTE (Ing @ Jan 16 2004, 22:47 ) *
Vi är ute efter lite feedback här.
..vad gör vi bra?
..vad är vi dåliga på?
..vad behöver vi förbättra?
MOTIVERA gärna...

--------

TILLÄGG: VI VILL INTE HA TANKAR IDÈER FÖRSLAG PÅ TEKNISKA SAKER/FRÅGOR I DENNA TRÅD !!

salute.gif
/BlåGul-teamet

QUOTE (Qaz @ Oct 16 2006, 18:09 ) *

QUOTE (Kimster @ Oct 16 2006, 18:28 ) *
Jag vill påminna alla om att detta är ingen förslagstråd till forumets teknik, utan BlåGuls sätt att jobba, vilket förklaras i första inlägget.

QUOTE (BertilCesar @ Oct 20 2006, 21:47 ) *
jag skulle gärna vilja se en wap.soldf.com, iaf för forumet. men det kankse bara är jag som surfar med mobilen

QUOTE (Kimster @ Oct 20 2006, 22:32 ) *

QUOTE (Snabeldraken @ Nov 9 2006, 00:05 ) *
Hejsan, jag satt idag och tänkte på varför man så detaljerat kan ange vad och var man låg om man var i armen men inte i Flottan/FV?

....

För det andra så vore det bra om man kunde se direkt i inläggen om någon gjort utlandstjänst, vad sägs om ett litet sweden märke brevid graden?

I övrigt bra skött!

QUOTE (Kimster @ Nov 9 2006, 01:47 ) *
Först vänligen LÄS inläggen först, bara ta några inlägg innan detta t.ex. så kommer du se att jag inte vill ha "teknik-förslag" i denna tråden.
jag får väl skriva med stora bokstäver nånstans.. detta håller inte.

QUOTE (Hoffsten @ Nov 10 2006, 13:20 ) *
En mycket praktiskt funktion vore att, när man hovrar med musen ovanför en tråds rubrik, kunna se de första raderna i det första inlägget.

Jag är inte blågul, men nu får ni väl ändå för f-n ge er? Läs vad BG skriver.. please..

GMY
Kimster
Tillägg - Läs i trådens TOPIC ! ..att man bara missar en sån sak.. hur.. ?. .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.