Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Stadsskytte
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Stefan_O
Tänkte bara höra om det är ngn som vet nån bra sida om stadsskytte? eller om det är nån som har bra erfarenheter av det=) Rangern.gif
111 SSK BAT
Du kan ju söka på forumet.

Leta trådar i pliktverket.

Kolla på soldfs länksida.

Sedan kan du ju fråga i rätt forumsdel också.

Välkommen hit förresten.
Kimster
Välkommen till forumet.

Det du bör göra som ny medlem är att läsa igenom Regler och FAQ.
Sen läser du igenom Texten som finns under alla Forums kategorier, för den texten talar om vad du kan skriva om/fråga i respektive forum
Stadsskytte t.ex är inget man pratar om i SoldF-delen utan i pliktverket.

Sen måste du lära dig att använda SÖKmotorn. Sök på ämnen som intresserar dig, och du får med mycket stor sannolikehet upp sånt du undrar, för vi har förmodligen redan disskuterat om det. Hittar du en sån tråd så fortsätter du på den gamla tråden istället för att starta nytt..
Hittar du fortfarande inte den info du letar efter, är du mycket välkommen att starta en ny tråd. ELLER fråga om ämnet i den tråd som REDAN behandlar samma ämne.
Detta gör att andra sen kan söka och det underlättar i deras sökande när informationen finns på en samlad plats istället för i 24952 andra liknande trådar.

Jag flyttar denna till Pliktverket.

/ Kimster BlåGul
Raffe
Så du ska rycka in som stadsskytte. Grattis. Då ses vi kanske i Januari 2005. Jag rycker då in som skytteplutonchef (kb) på 6. komp. Muckar ju inte förrän april 2006 så vi kommer att ligga inne nästan 3 månader samtidigt.

Det var kanske du som tog min tjänst förresten mad.gif. Jag hade din tjänst som preliminärt val efter mönstringen men när jag fick inskrivningsbeslutet så skulle jag få min alternativa, skyttegb på P4. Sen överklagade jag och ska nu rycka in som KB istället. Men det e lungt det med ;)

Det finns ett par stycken här på forumet som just nu ligger inne på stadsskytte och en drös som redan gjort värnplikten som det. Två trådar du kan börja med är de här: http://forum.SoldF.com/in...?showtopic=8806 och http://forum.SoldF.com/in...?showtopic=7559 .

Sen tycker jag att Livgardet har ganska så bra info ( http://www.livgardet.mil.se ). Surfa runt lite där så lär du hitta en hel del.
johanp
vi har väl lite info på www.stadsskytte.tk

ralph - du kommer att ligga de första 7 månaderna på livkompaniet med högvaktsfolket... sen kanske du hamnar på 6.komp Sorgligt men sant så får folk sällan de tjänster som de har blivit inskrivna till, speciellt gällande kb eleverna.
Raffe
QUOTE (johanp @ Jan 16 2004, 22:57 )
ralph - du kommer att ligga de första 6 månaderna på livkompaniet med högvaktsfolket... sen kanske du hamnar på 6.komp Sorgligt men sant så får folk sällan de tjänster som de har blivit inskrivna till, speciellt gällande kb eleverna.

Är medveten om det, väntar dock med att oroa mig tills månaden innan. Hur ska jag annars kunna sova på nätterna?

Tar det verkligen 6 mån innan man vet vilket kompani man hamnar på? Jag har hört att man får veta efter GSUn.

I vilket fall kommer jag att ha med mig råden jag har fått ifrån dig och dina kollegor - ha en god attityd och kämpa på. Det är bara att göra sitt bästa och hoppas att befälen inser att jag ska till 6:e.
Raffe
Bumpar upp, vill fortfarande ha svar. När får man som KB på LG veta vilket komp man hamnar på?
johanp
innan man ska ut till gruppen, senast efter 7mån alltså. Förmodligen mellan det och slutet på GSUn. Det kommer även att ske i samverkan med befälen på de olika plutonerna.
SSKGrpCh
Jag hade möjlighet att välja vad jag ville göra, och det kommer nog även du ha om du bara gör bra ifrån dig på fysen, teoriproven och skjutnignarna. Var inskriven som GRK-plutch, men valde SSk grpch istället. Ångrar mig inte en sekund. VIll du veta något mer om SSK eller KB-tjänster på LG så är det bara att hojta till. Innevarande Kb-kulls hemsida: http://www.wapcity.nu/kbs
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.