Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ta med sig??
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
jansssson
Till att börja med... Är det bara för mig sökningen dummar sig, eller äre allmänt?? Går ju inte att söka på textsträngar, bara enstaka ord. (Och om man skriver en sträng, så får man bara träffar som matchar första ordet). Därför postar jag detta med risk för straff från BlåGul.

Anyway.
Vad, förutom grejer och personlig "civil" utrustning ska man ha med sig till inryck?? Kort sagt, kläder?? Vad för kläder, och framför allt Hur mycket? Använder man sina civila kläder nånting?? Känns som jag packar onödigt mycket...

Tack tack

//jansssson

Just det, skor också.. Behövs det... Mer än dem man har när man kommer?? Rekommenderas egna löpskor lr??

Edit. För killar respektive tjejer, om det är nån skillnad...
2Sharp
När jag låg inne var det ok med egna löparskor och fyskläder?

Annars skulle jag rekommendera dig att ta med dig så lite som möjligt, färre saker att hålla reda på, färre saker att feppla med.

Glöm allt som är "bra att ha".
69:an
Kan rekomendera den här tråden:
Vilken kniv ska med?!

Tråden halkar in på mkt av det du undrar.
//C
jansssson
Tack 2Sharp, jag strävar efter att ha så lite som möjligt... Men egentligen, cad har man användning av?? i vilka mängder?? (Kan ju i princip skita i allt, men äre inte halvbra att ha lite underkläder o strumpor lr?? Lr man får ut allt sånt i Mängder??)
oz
Precis som den här:
Inryck 2004 Januari 12 Amfibiesoldat Amf1...
Kimster
tack oz vi kör på den tråden

låser

/ Kimster BlåGul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.