Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hur man avslöjar en MÖP
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
Torak
QUOTE (henke @ Sep 8 2003, 22:35 )
Tycker det är sexigt med snaggade tjejer och tjejer i camouniform.

Laddar ner Gulf Arms filmsnuttar på internet.

Tjejer i uniform... ja, lite amazonofil har man ju helt klart blivit. Men det ar val for att tjejerna vi hade pa kompaniet var sa otroligt kompetenta.

Dock det dar med bikini ar jag inte sa fortjust i, det ar ju inte precis faltmassig kladsel...

Gulf Arms... Var hittar jag det? ;)
panzerkampfwagen
QUOTE (Torak @ Sep 15 2003, 03:53 )
Dock det dar med bikini ar jag inte sa fortjust i, det ar ju inte precis faltmassig kladsel...

I högsta grad fältmässig klädsel, har du inte sett M90-Adyk/Kvinna? Mkt snyygt, o damerna kan använda stringen för att strypa fienden.

Insåg när jag städade igår att mitt ex av SoldF faktiskt ligger på nattduksbordet...

Jag känner vansinnet gripa tag i mig...
"This is my rifle, there are many like it, but this one is mine..."
Bruun
QUOTE (Torak @ Sep 15 2003, 03:53 )

Är böjd att hålla med. Men visst det kan vara snyggt med lättklädda vapenflickor men det e nog snäppet hetare med typ M-65 bybor tight om rumpan och en snäv top mitt under eldgivning... Inte visa för mycket men ändå tillräckligt.
De kan ju visa den stora AK.n wub.gif
Kapten krycka
Bikini bäres ej tillsammans med uni. Icke reglements mässigt.
Under stället för tjejer är vit trosa och vit bh. "snyft"
Men man kan ju altid bära den vid andra tillfällen till föräldrars och anhörigas stora sorg.

Men de försår ju inte alltid vad som rör sig i mitt huvud. camo.gif
Bruun
När man får irriterade komentarer av jobbarkompisarna som tycker manborde va på jobbet oftare ...

salute.gif ÖVA,ÖVA,ÖVA
Kapten krycka
Dom förstår inte hur jobbigt/bra vi har det. Ständigt beredda laugh.gif B)
JAS
Alla ni som gjort lumpen och fastnade "lite" för det kan ju simma lungt...det är väl inget konstigt med det....om man provar på något och tycker det är roligt...värre är det för mig!! har ju inte gjort lumpen än...har ju inte ens mönstrat ( men d e på g) men är ju iaf en möp !! camo.gif

ex på hur det kan vara när jag kollar krigsfilm med polarna:

JAS: magasin byte...
JAS: magasin byte...
JAS: M-A-G-A-S-I-N B-Y-T-E !!
xxx: har du redan glömt att du lovade att inte kommentera sånt ?!!
JAS: men det vapnets mag rymmer bara 30 skott och den mekaniska eldhastigheten * tiden för eldgivningen = magasin byte
xxx: visst, visst. tyst nu...
JAS: men
xxx: T-Y-S-T !! xxx---> bong.gif <---JAS
JAS: jaja, jag ska vara tyst...mummel magasin byte mummel...
Kapten krycka
ASG
Snyggt jobbat laugh.gif B)
Bruun
QUOTE (Kapten krycka @ Sep 15 2003, 14:24 )
Dom förstår inte hur jobbigt/bra vi har det. Ständigt beredda laugh.gif  B)

bra och bra måste ju vara på jobbet någon gång är väll inte det ultimata...
Borde slippa vara där bara vara på kurser samt övningar.
Bruun
Ang MAGASINSBYTE...
Håller helt och fullt med.
Själv brukar jag försöka slippa se sådana filmer med för mycket folk som stör sig på att jag stör mig...
Finns faktsikt saker som i somligas ögon är triviala men som för andra (mig inräknad i allra högsta grad) är utav högsta betydelse för att man inte ska gräma sig resten av filmen över just det magasinet som rymde 300ptr. 3.gif
Bruun
REPETEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRAAAAAAAA

Det är ytterligare en sak som jag blir förbannad på inte minst på filmmen i tg lådan när ordrar inte repeteras utan folk utgår ifrån att alla hör med en gång...
Kan vara nog så irriterande på film.
Repetition är vackert...

Repetera bong.gif bong.gif bong.gif
phantom
Ja det är väll även för mig dags att ställa in mig i raden med MÖPar. Det är ju hemskt när jag tänker efter, ohmy.gif jag har ju inte ens gjort lumpen ännu. Men på sätt och vis är jag även stolt på samma gång... salute.gif
Cinnes
QUOTE ("Insats Hv" nisse @ Sep 14 2003, 16:56 )
Sover med Sold-F under kudden, läser varje kväll även om man hela utantill.

Ställer mig i ledet av dem som inte gjort lumpen än.
Har inte heller varit med i frivillig organisation (morsan gillade inte konceptet med att stridsutbilda ungdommar även om min far ansåg det vara en ypperlig idé).

Ändå har man redan läst soldF (som förövrigt ligger på dass som dasslektyr), använder militära utryck, samt känner igen sig i mycket av vad som skrivits i denna tråd.

Antingen gjorde min en veckas prao på revinge STORT intrycke eller så umgås jag med fel sorts människor och spenderar för mycket tid här på forumet.... wub.gif
SnowFlax
QUOTE (109 Eken @ Sep 12 2003, 15:01 )
Man kanske skulle bilda en stödgrupp? För MÖPar som har det svårt i det civila mörkret.
"Hej, jag heter xxx och är MÖP"
"Hej, xxx!"

Har inte vi det redan? www.SoldFForum.tk tror jag att adressen dit var Malajn.gif

QUOTE (JAS @ Sep 15 2003, 14:34 )
Alla ni som gjort lumpen och fastnade "lite" för det kan ju simma lungt...det är väl inget konstigt med det....om man provar på något och tycker det är roligt...värre är det för mig!! har ju inte gjort lumpen än...har ju inte ens mönstrat ( men d e på g) men är ju iaf en möp !!
*klipp*

Ställer in mig i ledet. Börjar faktiskt fundera på hur det är med mig och det civila. Nästan alla mina vänner är militärt intresserade, de flesta är med i hvu. Som tur är har jag även andra intressen än fm, men det är ganska svårt att umgås med civilister när man själv är inkörd på det militära stuket. 6n.gif
Stridsmarsvin
Snyft grabbar, jag som trode jag var ensam... wub.gif
Dock har min "sjukdom" skridit hyffsat långt, lite ex;

Skrivbordsunderlägg; soldf nr3 (PSG90)
Efter en snabb titt i mitt datarum ser jag bla följande;
Pistol 88 soft air gun
2 ryska kragspeglar
diverse ryska militärknappar
rysk skärmmössa
propaganda flygblad från leningradfronten
Diverse militär lektyr.

Mitt rum ser ut som ett mobföråd med KSPband, axelklaffar lektyr och M90 prylar på golvet. Jag harv även av ingen som helst anledniong köpt in ett kroppskydd i M90 (Man vet ju aldrig).

Huset är även fyllt med ryska militärprylar (jag snackar FULLT).
Dessutom ligger det en MP5SD2 och en MC51 airsoft i vardagsrummet....

Det är synd om mig....

Det häftigaste jag har varit med om i hela mitt liv är dock följande; Träffar en tjej på krogen, 1+1=2, hyffsat snart visar det sig att hon gjort lumpen ( wub.gif wow, vilken tjej tänker jag), ska följa henne hem och undrar vart hon bor. St:eriksplan blev svaret, jahapp.

Ankommer St:eriksplan och jag undrar lite mer exakt
-Karlberg. blir svaret.
-Eh? Säg inte att du pluggar till officer!
-Jo...

Hennes rum visade sig vara fyllt med militär lektyr, oändliga rader av Soldf, vintersoldat och hela raden mtrl med mera. På en hylla ligger en AK5 kolv, på en annan en pansarbasker. Hennes filmasamling innehåller bara filmer med militär anknytning tex tillbaks till Vietnam.
Helt enkelt så jäkla cool brud.. wub.gif wub.gif
JAS
du är inte ensam !! ohmy.gif

har förutom airsoft pistoler (p 88 mfl), knivar, fett rygga, kikare, lampor mm en video samling i bokhyllan med nästan 20 (!) faktafilmer om WW2....fast det har väl alla...eller? unsure.gif dessutom har jag böcker så tjocka att det nog klarar en direkträff av 7,62 mm AP.....oh jag gjorde det igen mad.gif doh!
Stridsmarsvin
hmmm... mitt kroppskydd skall snart klara 7.62 AP (när jag köpt en tillägsplatta), nu klarar den "bara" 9/39B
Gotcha
QUOTE (Stridsmarsvin @ Sep 15 2003, 20:20 )
hmmm... mitt kroppskydd skall snart klara 7.62 AP (när jag köpt en tillägsplatta), nu klarar den "bara" 9/39B

Uhm.. Du hade inte gjort lumpen ens, vad..?

mad.gif mad.gif mad.gif
panzerkampfwagen
Det där är inte en MÖP, det där är en MUP/(p).

Militärt
Understimulerad
Person
(p)ojkvasker ;)

För att citera Heartbreak Ridge:
"People like you should be sealed in a glass case with a sign on it; Break glass only in the event of war."
Lindeberg
Var hittar jag, på internet, en karta som visar Xerxes Yngve?
Stridsmarsvin
EY! Jag känner taskiga vibbar! Har i alla fall mönstrat! Fick 9:a i styrka och cycklingen samt en 8:a i intelligenstestet. Norrlandsjägarplutonbefäl jan 2005. Vänta bara tills de släpper ut mig därifrån, då skall ni bäva!! camo.gif

Kram på er!
panzerkampfwagen
@Stridsmarsvin: Nu är du väl ändå en aning inkonsekvent va?

Norrlandsjägarplutonbefäl jan 2005 och en 8:a på intelligenstestet? I vilket reglemente står det att jägare skall tilldelas intelligens M-8? :P

Jag o Gotcha höll nästan på att skita på oss där, men ditt glada "Kram på er!" fick oss att ändra uppfattning. För att åtgärda din uppenbara felplacering tog vi oss friheten att prata litet med pliktverket, din inskrivning är nu ändrad.
De ansåg också att en jägare med 8:a på intelligenstestet måste vara resultatet av något slags aprilskämt i förskott.

Hoppas du kommer trivas med Flyglottorna under den 3-veckors kaffekokarutbildning du numera är antagen till. salute.gif

*klappar faderligt det känslomässigt förstörda Stridsmarsvinet på axeln*
"Seså, det går nog över... biggrin.gif
Bruun
QUOTE (panzerkampfwagen @ Sep 15 2003, 20:42 )
För att citera Heartbreak Ridge:
"People like you should be sealed in a glass case with a sign on it; Break glass only in the event of war."

salute.gif fun_icon_nana.gif
Träff mitt i
Lindeberg
QUOTE (Marzocchi @ Sep 15 2003, 21:18 )
Var hittar jag, på internet, en karta som visar Xerxes Yngve?

Frågan repeteras för att få uppmärksamhet smile.gif

Finns det ingen sådan tjänst på internet? Är det bara papperskarta som gäller?

Har en svag förnimmelse om att någon någongång fick fram något på lantmästeriets hemsida, men jag hittar inget där :(
Vapenfett 101
* Militära sängkläder
* Titansked
* Har ätit MRE till lunch hemma
* Minst en eldriven Soft Air Gun
* Egensytt överkast i m90
* Dito soffkuddar i m90
* M-blanketter i skrivbordslådan
* "namnbrickehistorik" uppträtt på gult/gulblått band
* Minst tre spel med militäranknytning installerade på datorn

Been there, done that!
VH
haha, fan va bra sagt!
man börjar ju undra ibland faktiskt, visst kan man vara intresserad men gränsen går någon stans enligt mig Malajn.gif
JAS
QUOTE (Vapenfett 101 @ Sep 16 2003, 18:07 )
* Militära sängkläder

Var kan man få tag i detta?....vill ha! finns det i m/90 kanske camo.gif
Mats
Gissar att det är de blåa eller oranga sängkläderna som avses!
109 Eken
När man anmäler "flaket klart" till busschauffören när man sitter längst fram till vänster i bussen, då har det gått långt. smile.gif
2Sharp
Sängkläderna är en klassiker smile.gif jag känner mig hemma varje gång jag kryper ner.

I princip alla mina manliga vänner skrockar glatt, alla kvinnliga piper om att de är fula.
( wub.gif utom min flickvän, hon gillar de oranga wub.gif )

I min första lägenhet efter lumpen hade jag camonät i M/90 upphängt som gardiner, min mor fick se detta och *vips* hade lilla mamma sytt nya som byttes ut mot mina fina..
Nej, mina protester hjälpte ICKE blink.gif
Kapten krycka
Föräldrar verkar inte förstå. Inte värt att sy kammo sängskydd till spjälsängen som grabben har. 8.gif
Lindeberg
Nästa vecka på SSK-utbildningen ska vi öva förflyttning och arbetsställningar.

Är det lämpligt att skrika "FÖRFLYTTNING!" då kanske, och sen ta skydd, säkra vapnet osv smile.gif

hmm...
Vapenfett 101
QUOTE (JAS @ Sep 16 2003, 17:24 )
QUOTE (Vapenfett 101 @ Sep 16 2003, 18:07 )
* Militära sängkläder

Var kan man få tag i detta?....vill ha! finns det i m/90 kanske camo.gif

Vet faktiskt inte. Har blivit förärad detta av min kära flickvän samt en viss knivtokig kusin. Men jag rekommenderar det varmt! Hemtrevligt som sjutton. Funderar på att sprätta upp två påslakan och sy ihop dem till ett dubbeltäcke. Tactical bedwear! camo.gif

M90 vore coolt, men luckakänslan smäller högre enligt mig! Tyget kan ju köpas på löpmeter så det är väl bara att damma av symaskinen. Lite i strävaste laget kanske? Som överkast blir det dock glockrent!
Mattsson
@2Sharp
QUOTE (Bruun @ Sep 9 2003, 07:49 )
Har en ovana att frenetiskt rätta alla som i min närhet använder ordet camoflagenät etc:
"Camoflage är franska det heter Maskeringsnät!!!"
bong.gif

vissel.gif
Lindeberg
Var finns m/90-tyg?

påslakan, sängöverkast, örngott, gardiner you name it! wub.gif
Mattsson
Här
panzerkampfwagen
@ Marzocchi: Ropa Förflyttning samt ta skydd etc. är säkert helt godkänt, så länge du kan koppla det till en relevant omvårdnadsteori. Gagga litet om Dorotea Orem så blir säkert dina lärare nöjda.
Lindeberg
Får försöka klämma in det vid rätt tillfälle smile.gif

Ang. m/90-tyget: "Homer i Simpsons-dregel"-aaaah
Torak
Gar det att fa tag pa M-blanketter civilt? Jag saknar dem...
Lindeberg
Obra använder jag ofta istället för ordet dåligt

bara så att ni vet biggrin.gif
Vakten_F4
De blåa sängkläderna är ju wub.gif

Och alla MOP kompisar man har suckar och skakar på huvet.
Lindeberg
Min far, född 52, fick med sig ett stycke filtöverdrag från vpl. Det ligger dock en bit in i garderoben... kanske skulle tas fram...

Civila säger påslakan
MÖPs säger filtöverdrag

biggrin.gif
Vakten_F4
QUOTE (Marzocchi @ Sep 17 2003, 22:29 )
Min far, född 52, fick med sig ett stycke filtöverdrag från vpl. Det ligger dock en bit in i garderoben... kanske skulle tas fram...

Civila säger påslakan
MÖPs säger filtöverdrag

biggrin.gif

Civila säger påslakan.
Det heter filtöverdrag.
Lindeberg
biggrin.gif

Vi får inte glömma bort uttryck som "Nu är klockan 100", "Marchfärdiga!" med flera smile.gif
Lindeberg
QUOTE (Marzocchi @ Sep 16 2003, 20:58 )
Var finns m/90-tyg?

Inom några veckor ligger jag under en M90-påslakan. Hittade 1,5 meter brett tyg för 95 kr/m på det militära överskottsbolaget i Växjö. Underdelen är tänkt att vara "militärgrön" om jag hittar rätt kulör.

Införskaffade en fd sjvlåda (plutonapotek kallad på mitt kompani). I nyskick för 30 kr. Vet inte vad jag ska ha den till, men den är fin.

Såg också en kufisk sjvväska. Ungefär som plutonsjukvårdarväskan men denna var äldre och mer lik en liten kylväska. Andra roliga väskor var magväska för 4 Kpist magasin.

Annars fanns allt man kunde önska sig, nästan i alla fall.

Har faktiskt inte varit inne där på flera år, trots att det ligger hyfsat i city, ett ställe man kör förbi nästan dagligen.

tillägg: De säljer försvarets diskhanddukar för 3 kronor stycket. Alltså kan man köpa livstids diskhanddukar med text som "KRIGSMAKTEN" och "ARMEN". Kanske "MARINEN" och "FLYGVAPNET" fanns också smile.gif
Kapten krycka
FYYYYY
Inte berätta sånt, man blir ju nådit avis. HMPFH
Fast man får väl tänka på de stackarna i det civila mörkret som inte försstår sig på det här. biggrin.gif
Skuggan
undrar hur det skulle se ut med maskeringsnät över datorn.... sedan har jag ett aldeles för tomt hörn också (precis bredvid datorn) vad kan vara lämpligt att placera där???
Lindeberg
maskeringsnät, där går gränsen tycker jag.

Det måste ju trots allt vara något som fyller en praktisk nytta i det civila mörkret smile.gif

Påslakan, långkalsonger, kläder, väskor mm måste man ju ha för att överleva. Jag har i alla fall aldrig varit ute i en civil situation i skogen och behövt maskera mig...
Mattsson
QUOTE (Marzocchi @ Sep 19 2003, 20:03 )
QUOTE (Marzocchi @ Sep 16 2003, 20:58 )
Var finns m/90-tyg?

Inom några veckor ligger jag under en M90-påslakan. Hittade 1,5 meter brett tyg för 95 kr/m på det militära överskottsbolaget i Växjö. Underdelen är tänkt att vara "militärgrön" om jag hittar rätt kulör.

Införskaffade en fd sjvlåda (plutonapotek kallad på mitt kompani). I nyskick för 30 kr. Vet inte vad jag ska ha den till, men den är fin.

Såg också en kufisk sjvväska. Ungefär som plutonsjukvårdarväskan men denna var äldre och mer lik en liten kylväska. Andra roliga väskor var magväska för 4 Kpist magasin.

Annars fanns allt man kunde önska sig, nästan i alla fall.

Har faktiskt inte varit inne där på flera år, trots att det ligger hyfsat i city, ett ställe man kör förbi nästan dagligen.

tillägg: De säljer försvarets diskhanddukar för 3 kronor stycket. Alltså kan man köpa livstids diskhanddukar med text som "KRIGSMAKTEN" och "ARMEN". Kanske "MARINEN" och "FLYGVAPNET" fanns också smile.gif

Fan vilken tur du har med ditt ÖB, här i Uppsala så kanske man får tag i något grönt (och då kanske det är mintgrönt!)
Lindeberg
Niklas-Erik-Johan

Jag var i en butik som heter "Militärt överskott", alltså inte ÖoB. Uttryckte mig galet. Förlåt ph34r.gif

Dock var jag en sväng på ÖoB får några dagar sedan. Detta fanns på menyn:
Bergborrmaskin 12000:- (fanns två stycken)
Isolerkärl m/ä
Brandslang (såg civil ut)
Vattencistern 1000 liter
Bränsledunk 5l
Ficklampor av nån ljusgrön färg, såg inte ut som min ficklampa
Spade (ej KLAS)
Suspekta kläder (uniformer, skjortor, strumpor, halsdukar)
Judesäckar (vet inte hur sådana ser ut, men jag skulle kunna tänka mig att det är de jag såg)
P-påsar
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.