QUOTE (MeanMangE @ Mar 1 2004, 22:53 )
@kesajo
Skoj att man hittat någon annan som går samma utb som man är uppskriven på. Kan du få instudera mig närmre inom detta när du legat inne ett tag till. Berätta lite hur befälen är och hur det mesta funkar på regementet. Jag är rätt nyfiken.
Sen ser jag väldigt fram emot att vi får öva så mycket med ak-5an. Ska bli kul och seom man är en bra skytt.
@panzerfaust
Får man hoppas man inte är ett hopplöst fall då som inte vet av eller an. Är det verkligen jätte svårt att skjuta?
Svårt? Nä...
Men vissa lär sig helt enkelt alldrig.
Vi hadde en kommunist, en vapen vägrare. Men befälen lyckades övertala honom/tvinga att vara med på första skjutningen eftersom han hadde en vecka innan han skulle till psykologen.
3*10 or första tre skotten i hela hans liv. Dock missade han tavlan sen, med flit
Skön kille, hadde blivigt en sjuhel*etes soldat om han hadde stannat. medan jag sköt sämmre. Men vart bra sen, alla kan väl lära sig, men vissa får alldrig det där lilla extra. Sen är jag så att vissa dar går det bra, andra inte. Det känner man oftast. men det skyttet man över på Bev-S är skoj, så då går det extra bra! Man ska skjuta fort och på tid, mycket mål växling.
På en övning så skulle vi stå 5 min i skogen typ. Med skarpladdat. Sen *stjong* så flög det upp ett mål. Sånt är skoj

Ofta skjuter man (läs jag) bättre i såna situationer, för då kommer det helt instingtivt, man ligger inte och tänker på andning och annat sk*t. Som ofta får en (läs mig igen) ur balans.
Du kommer även märka i framtiden att (om du går med i en frivi.org.) man skjuter bättre än under vpl pga att man slipper fänrikar som hellre vill ha det snyggt än effektivt. En man lärde mig det, och jag vart nästan dubbelt så bra, han sa att ofta fick han höra "men så gör man ju inte under vpl". Och sa då att ofta så bryr dom sig inte i individen under värnplikten. men men... så är det