Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bevakningssoldat F7 Såtenäs
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Gleipner
Hallå! Rycker in som bevakningssoldat på F7 i Januari 2005. Då jag fått den uppfattningen att bevakningssoldaternas uppgifter skiljer sig ganska grovt beroende på var i landet man hamnar skulle jag gärna vilja ha lite information från någon som gjort den utbildningen på F7. Blir lite ledsen om det bara är att sitta i vaktkur som gäller. Men är det det som gäller så får jag göra det bästa av det.

Tack på förhand!
Zeb
Välkommen till forumet. Du kommer att sitta i vaktkuren, pattrullera och kanske sitta i larmcetralen (om den finns kvar). Kanske det har ändrats lite sen jag gjorde min tid där som 901:a(1990 januari). Jag ingick även i insatsstyrkan som fanns då. Då man kollade alla F7:s bombförråd ute i terrängen runt om Såtenäs, samt var i tjänst 24 timmar om dygnet när man låg inne. Vi gick passtjänst. En vecka inne och en vecka ledigt.
Jarl
Det blir nog rätt mycket sittandes i vaktkuren.. Jag var på f7 och snackade med en bevakningssoldat där och han trivdes.. Det verkade som en rätt sjysst tjänst. Rätt slapp och ni "slipper" ju de bravader flygbasjägarna går igenom.. I er tjänst igår också att gå och låsa upp på morgonen m.m..

Själv rycker jag in i aug. (dock ej som bevakningssoldat) Lycka till, vi ses!
Pang
QUOTE (Jarl @ Jan 12 2004, 21:04 )
Det blir nog rätt mycket sittandes i vaktkuren.. Jag var på f7 och snackade med en bevakningssoldat där och han trivdes.. Det verkade som en rätt sjysst tjänst. Rätt slapp och ni "slipper" ju de bravader flygbasjägarna går igenom.. I er tjänst igår också att gå och låsa upp på morgonen m.m..

Själv rycker jag in i aug. (dock ej som bevakningssoldat) Lycka till, vi ses!

Nej de stackars bevakning måste efterallt rycka ut vid larm on någon försöker sno något i föråden, med lite otur kanske dess apersoner är bevänade och då tror jag de upplever lite mer stress och psyiksk påfrestning än vad flybaskillarna gör någonsin.

Skämt åsido. Båda tjänsterna har sina upp och nergrejjor. Det där ovan var väl exempel på extremsuperextremfall. smile.gif

Ps. Dett vara enbart för att provocera. Inget mer, Inget mindre. ;)
Sillen
QUOTE (Gleipner @ Jan 12 2004, 19:48 )
Hallå! Rycker in som bevakningssoldat på F7 i Januari 2005. Då jag fått den uppfattningen att bevakningssoldaternas uppgifter skiljer sig ganska grovt beroende på var i landet man hamnar skulle jag gärna vilja ha lite information från någon som gjort den utbildningen på F7. Blir lite ledsen om det bara är att sitta i vaktkur som gäller. Men är det det som gäller så får jag göra det bästa av det.

Tack på förhand!

Eller så kan du försöka byta om du är missnöjd med hur tjänsten verkar. Många här som har gjort det.
Gleipner
Tack för alla svar! Har bestämt mig för att inte byta, men om det är någon som har nått att tilläga så dela gärna med er. salute.gif
moer_bultad_baever
Hej!

Jag ska också göra lumpen som bevakningssoldat på F7 Såtenäs med start i Januari 2005...

Hare bra!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.