AndersJ
Jan 12 2004, 08:58
Hej.
Jag börjar få lite beslutsångest över om jag vill bli amfibietekniker eller spaningsplutonbefäl.
Nästan alla jag pratat med säger att jag ska välja amftekniker eftersom man har mer nytta av teknikutbildningen i det civila.
Om jag fortfarande har motivationen efter lumpen planerar jag att söka utlandstjänst. Vad är isåfall bäst att ha gjort i lumpen av dessa två?
Vilket regemente är mest priorietat, amf4 eller i5?
Hjälp mig välja. Jag känner att jag inte vet vilket av dessa två jag vill ha som första val.
Än så länge kan jag nog slå en signal till pliktverket och skifta valen. I dagsläget har jag span som förstaval och amftekniker som andra.
Jag tror att man har ganska stor nytta av befälsutbildningen i det civila också.
Svea Rike
Jan 12 2004, 14:54
Jag tycker starkt att du ska ta span tjänsten... det verkar ju grymt skoj
lycka till, va du än blir
Spantjänstarna verkar vara väldigt bra och intressanta, så jag tycker att du borde ta SpanPB, om den typ av tjänst tilltalar dig.
C DK012
Jan 12 2004, 16:10
Beträffande I5 kontra Amf4 tror jag nog att den senaste life expectancy rate ser aningen bättre ut just nu... Men det är förmodligen långt mycket roligare med span!
Så, för att avgöra det hela: Hellre skog än sjö!
Lycka till!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.