Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Windows-tema 90
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3
Raffe
Högst underligt. Jag har letat i programet som jag gjort temat i efter inställningar som har med upplösning att göra - det finns inga. När jag släppte temat i januari var det konstigt nog ingen som hade era problem.

Har ni provat olika sätt att aktivera det? Både klicka på de två olika temafilerna och ändra genom bildskärmsegenskaper? Har ni provat med andra widowsteman för styleXP för att kontrollera att det inte är styleXP/datorn som bråkar?

Skumt, skumt, skumt...
AdamKalle
Ibland laddas inte delar av temat som det ska vid systemstart, allt utom M90-mönstret på taskbar samt namnlisterna kommer upp.

Edit: Förtydligande..
Jeppe
Jag har testat att aktivera båda, och av en får jag rätt färg på listerna men inga ikoner och ingen bakgrund samt fel font, av m90-1024 får jag rätt font men inga ikoner, färgändringar eller bakgrund.
Raffe
Ikonerna finns inte med i temat utan är helt fristående. Och bakgrunden ska bara aktiveras om man klickar på .theme-filen. Typsnittet är bara ändrat i överkanten av fönsterna.

Kontrollera i bildskärmsegenskaper att m90 är valt. Om det är det, prova med att välja ett annat och sedan tillbaks till m90.

Jag har själv upplevt att m90-mönstret inte komer upp efter omstart någon gång i månaden. Då har jag behövt ändra till ett annat tema i bildskärmsegenskaper och sedan tillbaks till m90. Tror inte att det är temats fel utan styleXP som bråkar.
Raffe
Funderar på att göra ett set med 90-ikoner som bygger på de vanliga ikonerna - alltså inte bilder på ficklampor eller ryggsäckar und so weiter. Jag tycker själv inte om idén med bilder som ikoner. Vill gärna att mina ikoner ska se ut som just ikoner. Tanken är att göra lite upphottade ikoner med moderiktigt 90-kammo.

Satt ikväll och pillade på min första - en mapp. Tog ett j-la tag men jag börjar behärska det (hoppas jag). Använder ikonen redan. Tar nog lite tid att vänja sig men det ser riktigt nice ut. Så här blev det:

(klicka på bilden för att ladda ner)

Vad tycks?
Raptor
Har installerat den och kan bara säga: jävligt nice! Gillar den skarpt.

Ser gärna fler ikoner... ;)
Raffe
Nu har jag pillat ihop några fler. Ganska nöjd.

(klicka på bilden för att ladda ner)
Raffe
:Uppdatering:
Har lagt till skuggor under special-mapparna vilket saknades tidigare. Ladda ner igen om ni laddat ner innan det här inlägget.
Pegasus
camo.gif Faan vad bra de blev!!!!
vilka kungar ni är.

Ska dra mitt strå till stacken och bidra med ett ljud för inkommande mail.
Får se om jag lyckas!!?

Captain, inkoming message
darkstar
QUOTE (eskil @ Jun 12 2004, 17:20 )
Det verkar ju vara än j*vligt häftig idé. Synd att man inte kör BillOS.

@Rickard N:
Ska vi ta och porta det här till Gnome i sommar? ;)

Jag är på.
Raptor
wub.gif

Gudars skymning! Sluta inte nu. Tycker ALLA de nya ikonerna är häftiga. Har redan slängt in så många som möjligt.
krp_caesar
Som ett par personer innan har antytt - kommer det komma en variant för oss som kör Win2k också???

EDIT: En ikon för full papperskorg vore oxå trevligt...
Raffe
Här kommer lite fler ikoner. Bland annat arbetsfoldern som jag behövde när jag arbetade med ikonerna då jag hela tiden förväxlade mappikonen med vanliga mappar. La även till en version av diskett/cd/dvd med öppning. Papperkorgen är riktigt grym - prova den.

(klicka på bilden för att ladda ner ikonerna ovan)

Jag har mina misstankar om varför ikonerna inte funkar för win2k, men jag är inte helt säker än. Ska börja testa mig fram, men det blir först i nästa vecka. Jag tror dock inte att det ska vara några större problem.

Samtliga ikoner finns i upp till 128x128px. Synd att man inte har mac så att man får någon användning för det. Om någon av er har mac så är det tämligen enkelt för er att konvertera dem.
Rickard N
bra jobb! clap.gif
alfie
Eftersom jag som vanligt är SEN så tänkte jag lyfta 2 trådar på samma gång.

Fattar noll och intet (kan ha med min datakunskap att göra) Är det jag som är kass eller kommer det hända något i dessa 2 trådar Raffe?

Supporten

//A
Anoc
Hej! hur gör man för att använda ikonerna?

/anoc
dave.hugo
Blev det något av listen på aktivitetsfältet så att man kan ha två rader med 90-mönster, inte som det är nu understa raden är svart??
berghaus
Glockrent. Synd bara att denna datorn är delad med min lille-bror som skriker och gormar över att han inte kan hitta CS ikonen avrje gång jag har ändrat på något! Får inte ens ändra upplösning på skärmen utan att han gnäller saint.gif
Strv S
blir det inga mer updateringar?

strv S som just blivit fanatisk anhängare av style Xp
lv sergeant
QUOTE (Strix @ Jan 13 2004, 05:58 ) *
Detta med ljuden...

Har precis hört låten Cool Candys - Muckartwist

I början hör man ett par marscherande fötter sedan "Avdelning HALT! Givakt! Manöver! Militär Utryckning Civila Kläder! Med andra ord MUCK!"

Om någon har ett klipp-program för mp3or att rekommendera så blir jag glad!

Testa: Adobe Audition 1.5
Finns gratis som demo-version! As bra "klipp-program för mp3or" :P
Andreas
QUOTE (Strv S @ Jan 2 2006, 01:43 ) *
blir det inga mer updateringar?

strv S som just blivit fanatisk anhängare av style Xp

Misstänker att Raffe fick lite fullt upp med inryck etc, tyvärr. Dock fungerar ju temat helt okej som det är nu även om det förstås finns saker som det vore kul om de lades till (ikoner etc).
BertilCesar
jag får inte det här att fungera, behöver hjälp av ett proffs!
Andreas
QUOTE (BertilCesar @ Jan 2 2006, 02:35 ) *
jag får inte det här att fungera, behöver hjälp av ett proffs!

Beskriv problemet lite noggrannare så finns det säkert någon som kan hjälpa till..
BertilCesar
När jag följer instruktionerna så blir mitt skrivbord svart och alla "ramar" (startmeny) de ser ut som de gjorde på win 2000. Alltså får inga M90 tema i huvudtaget..
Andreas
QUOTE (BertilCesar @ Jan 2 2006, 03:23 ) *
När jag följer instruktionerna så blir mitt skrivbord svart och alla "ramar" (startmeny) de ser ut som de gjorde på win 2000. Alltså får inga M90 tema i huvudtaget..

Okej, för mig funkar det åtminstone fortfarande att bara installera StyleXP, installera fonten och sen dubbelklicka på m90-1024.Theme samt m90.msstyles, inga konstigheter.
BertilCesar
AHA!!! jag har överlistat mig själv! nu funkar det!

nu ska jag försöka fixa knapparna!

------------------

nu undrar jag hur man byter ut ikonerna jag har tankar hem..
Moro
QUOTE (BertilCesar @ Jan 2 2006, 04:18 ) *
nu undrar jag hur man byter ut ikonerna jag har tankar hem..

Nu vet jag inte om du har svenskt eller engelskt windows, men om du har svenskt så ska du gå in på Kontrollpanelen, därefter Mappalternativ, därinne ska du trycka på Filtyper. Och där kan du ändra på en del ikoner..
Har du engelskt windows ska du göra samma sak, fast där heter det ju något annat...

Hur man gör för att byta ut ikonen på Sök kommer jag tyvärr inte ihåg..
BertilCesar
Nu har det skitit sig i det blå skåpet.

När jag bytte ut ikonen (ja jag bytte bara ut ikonen) på min enhet och helt plötsligt så när försöker gå in på min C: eller D: så kommer SÖK funktionen upp. Ni vet den man får upp om jag trycket Ctrl + F i en mapp.

------------------------------

Det löste sig, för er andra som byter ikoner och får samma problem finns lösningen här:

http://forum.sweclockers.com/showthread.ph...threadid=511261
skaya
För er som det blir grått/svart för; testa att dubbelklicka på m90.msstyles ; det fungerade för mig.
BertilCesar
finns det något sätt så att man kan byta ut alla mappikoner till M90 mapp ikonerna? vet bara hur man byter ut en i taget
skaya
Finns m/90-"texturen" att få tag i? utan skuggning och sånt då förstås.
Raffe
Har ingen tid alls till att uppdatera temat eftersom jag ligger inne tom 14 april. Sen kanske jag kan börja uppdatera temat.

Blir dock lite knepigt eftersom min hd har dött :( . All info är borta och inga säkerhetskopior finns.

m90-texturen (som jag ser att Kimster har lånat till forumstemat ;) ) ritade jag själv. Försvann med allt annat på min hd.
Kimster
*host*.. ursäkta..lånat..? nejdu, den är egen utifrån det orginal som Oz ritade till soldf.com en gång för mycket länge sen.
Raffe
QUOTE (Kimster @ Jan 5 2006, 18:55 ) *
*host*.. ursäkta..lånat..? nejdu, den är egen utifrån det orginal som Oz ritade till soldf.com en gång för mycket länge sen.

Uppfattat.
Maskirovka
Har detta speciella svenska kamoflage något namn egentligen? m/90 är väl bara vad uniformen heter och denna kamoflage har ju använts långt innan den infördes.
Kimster
när man pratar om kammot så säger man 'm/90 kamouflage'

m/90 är alltså inte namnet på själva uniformen, utan den heter fältuniform m/90 sen finns det fler materiell som heter m/90. Det är alltså bara en modell beteckning i ett system av olika prylar och kläder.

och nej just detta kamouflaget har inte använts långt innan uniform m/90 infördes.

Finns trådar på forumet som tar upp detta. Sök gärna.
Maskirovka
QUOTE (Kimster @ Jan 6 2006, 15:37 ) *
när man pratar om kammot så säger man 'm/90 kamouflage'

m/90 är alltså inte namnet på själva uniformen, utan den heter fältuniform m/90 sen finns det fler materiell som heter m/90. Det är alltså bara en modell beteckning i ett system av olika prylar och kläder.

och nej just detta kamouflaget har inte använts långt innan uniform m/90 infördes.

Finns trådar på forumet som tar upp detta. Sök gärna.

Nog har jag för mig att fordon, flygplan och annan materiell har haft ett liknande kamoflage långt innan fältuniform m/90 infördes. Men jag kan ju minnas helt galet...

edit: Sökfunktionen hittade nästan ingenting alls på m/90 kamouflage, m/90, m/90 kamoflage eller kamoflage alternativt så får man upp felmeddelande. Kanske är jag som inte förstår mig på den. :(
eskil
AJ37 har varit målade i något som kallas "fyrfärgskamoflage" så länge jag kan minnas. Enda skillnaden mot "M90-kamoflaget" är väl att man använder brunt i stället för grått som fjärde färg?
Kimster
Dåså dagens sök-lektion.
Eftersom kamouflage brukar sitta på materiell så söker vi med fördel i materiellplatsen.
Sökorden som man använder är: "kamouflage", "camouflage" eller "kamoflage" olika ord pga att vissa stavar fel eller använder annat ord. Sen är kamouflage ett mönster och då kan jag tipsa om att söka på ordet "mönster"

Där finns över 20trådar som bara handlar om kammo i olika kategorier.
Bara att prova sig fram.

Nog om kamouflage i denna tråd !
Greenment
QUOTE (skaya @ Jan 2 2006, 19:36 ) *
För er som det blir grått/svart för; testa att dubbelklicka på m90.msstyles ; det fungerade för mig.

Hjälpte mig, fast blev inte så som jag ville ha det! biggrin.gif, hehe ska utforska lite mer

Bättre bakgrundsbild? hittar ingen bild i lämplig storlek för att det ska bli bra, dvs m90 camo..
Spett och slägga
När man utrikes talar om svenskt kamouflage så använder man namet "splinter camouflage"

Jätte bra initiativ, jag undrar dock om detta alster finns för win 98?
Kimster
Nej windows98 stödjer inte schemabyten.
Flak

* Bumpellibump! *

Nu behöver vi två nya fina ikoner till:
Den Här Datorn och Mina Nätverksplatser!

Den som kan bygga sådana: Frammåt!

Flak

Har ni sett något så vackert?

T o m WinAmp-skinnet där uppe är fint maskerat i m/90...
Och hårddiskarna i snabbstartfältet är väl dolda!

wub.gif
Strix
Vart är bakgrundsbilden ifrån?
Flak
QUOTE (Strix @ Feb 2 2006, 22:09 ) *
Vart är bakgrundsbilden ifrån?

Det är en bild jag tagit i Microsoft Flightsimulator 2004 och planet
är ett tillägg från AlphaSim.

Bilden finns lite större att hämta här!

Två riktigt mäktiga filmer med den här Viggen-modellen kan du hämta
från de här platserna:

www.grover.co.nz/movies/thunderstruck.zip

http://www.bbq-videos.com/alphasim/viggen.zip

Till samma flygsimulator finns det en hel del roliga tillägg att ladda
hem gratis, bl a: en del renderingar av svenska flygflottiljer. Kolla här:
FlightSim.no

Och som det mesta här i tillvaron så har dessa virtuella flygplan redan
diskuterats här på SoldF. Sök och du skall finna!

smile.gif

Strv S
vart fick du tag i winamp skinet?
Flak
QUOTE (Strv S @ Feb 5 2006, 20:21 ) *
vart fick du tag i winamp skinet?

Byggde det i WinAmp Skinner 1.20.

Det tar bilder och bygger om till skins och är väldigt
enkelt och bra.

När jag får lust så ska jag fixa till det ordentligt, med bättre
knappar och så, men nu sitter jag på en back up-burk eftersom
mitt nätagg brunnit.

När jag fixat till WinAmp-skinnet ordentligt kan jag lägga upp det
någonstans för dom som vill ha det...

smile.gif
Andersson. M
Jag är jätte intresserad av skinet till winamp trött på att det sticker ut så mycket camo.gif Någon som kan hjälpa mig med hur man byter ut "den här datorn" "mina dokument" "papperskorgen" till m/90 ikonerna?! pansar2.png
NordicFear

Här är en liten bakgrundsbild jag har knopat ihop. format är 1280x800.

det är bara och plocka ner och använda! pansar2.png

EDIT: dum bild -> äntligen gör du som jag säger
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.