Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bästa nyhetskanalen
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Nestor
BBC gillar jag, goa reportrar och brittis engelska
Froddan
Varför inte ett svarsalternativ "ingen"?
Sgt1clHansson
CNN # 1
De förmedlar bäst 1:a hands nyheter, dvs Presskonferanser och repportrar på plats.

BBC är också bra, men de har en förkärlek för Dokumentärer och sänder sällan hela presskonf. utan endast delar av dem.

---

Varför är inte FOXNEWS med som alternativ? bong.gif
Miccar
Precis FOXNEWS borde vara med.

De säger ju t.o.m att de är "fair and balanced" Malajn.gif
Flippan
Gillar BBC, skönt att höra riktig brittisk engelska ibland, går att man känner sig lite hemma här i mörkret smile.gif
Gorg
Har BBC på flera timmar om dagen i bakgrunden, klart den bästa nyhetskanalen i mitt tyckte. Undrar dock hur bra Skynews är, har knappt sett något från den kanalen och ingen som röstat på den.. än.
Günther
BBC i det här sällskapet.
Gillar brittisk TV över lag. Deckarserierna, kommedierna, för att inte tala om serien som handlade om invaderande UFOn eller den otroligt gripande serien om FN-soldater i Jugoslavien, osv.

I övrigt tycker jag att Svenska nyheter står sig bra i internationell jämförelse.
Sillen
al Jazeera!
danno
Jag gör en tolkning på "nyhetskanal" och ser det som den kanal jag använder för att inhämta nyheter. Där slår jag ett slag för det ypperliga SVT Text! Kortfattat och sakligt utan en massa surr!

SVT Text finns även på internet.

edit: stavfel
dxl
Får nog hålla med Danno i den här frågan
flyg_micke
Var det någon som såg 11 september Live på CCN elle BBC.
Värjan Skämtar Intet
vill bara påpeka hur bra det är att FOXNEWS inte finns med. mer oseriösa nyheter får man leta efter.

såg en dag hur en reporter talade om Iran som "ett land ni säkert aldrig hört talas om men ligger bredvid Irak, de har oxå kärnvapen! hallå, de har kränvapen! varför gör vi inget?!" där försvann min tro på att amerikaner kan göra seriös media.

/värjan
Myran
QUOTE (flyg_micke @ Feb 3 2004, 13:03 )
Var det någon som såg 11 september Live på CCN elle BBC.

/OT, japp såg det på CNN.. :(

on topic

Nje, fox är antagligen super populärt i USA men, jag tycker inte dom ger ett seriöst intryck, för övrigt brukar BBC vara bra smile.gif
Ibsen
SVT24 är bra, även om BBC är ok det med.
FK H
BCC är helt klart bäst.

CNN är propaganda inte nyheter.

Håller med Sillen om att al Jazeera är bra. Nyttigt att ha två olika perspektiv ibland.
Ibsen
Hur får man in Al-Jazeera?
SERG. B
Jag har nog aldrig sett så mycket flaggviftande och helt okritiskt nyhetsrapportering av vita husets politik som jag gjort efter att ha tittat på FOXNEWS. Någon som sett The O'Reilly Factor?
Knekt
Min åsikt är att det inte går att bara ha en favorit att inhämta det mesta ifrån. Fler källor ger fler vinklingar. Sedan får man dra sina egna slutsatser av vad som kan ha hänt.

Annars har vi ju de verkliga tungviktarna när det handlar om avklädd nyhetsrapportering. biggrin.gif
Nakna Nyheter

Edit: fippel
Ful
vart tog uutiset vägen? laugh.gif
404 Skenberg
Jag brukar titta på Foxnews bara för att få mig ett gott skratt på deras bekostnad

Men det finnes vissa program som är ganska hyffsade där

Your World With Cavuto = Han håller sig ganska lugn jämnfört med vissa andra där samt att Neil har alltid en intressant sista poäng innan programmet avslutas

Hannity and Colmes = Ett av de få programmen som är ganska balancerade i det mesta men det beror på att de båda program ledarna kommer från en varsin del av det politiska spektrumet.
Hannity = Republikan konservativ
Colmes= Demokrat liberal

Det brukar bli ganska roliga debatter när man tittar på dem
Ibsen
QUOTE (Knekt @ Feb 5 2004, 09:10 )
Min åsikt är att det inte går att bara ha en favorit att inhämta det mesta ifrån. Fler källor ger fler vinklingar. Sedan får man dra sina egna slutsatser av vad som kan ha hänt.

Annars har vi ju de verkliga tungviktarna när det handlar om avklädd nyhetsrapportering. biggrin.gif
Nakna Nyheter

Edit: fippel

Är det verkligen nyheterna du tittar på? biggrin.gif fun_icon_nana.gif
ABP
Jag föredrar CNN eftersom de ofta visar intervjuer presskonferenser mm i sin helhet, de flesta andra kanaler brukar klippa ner dem och då får bristfällig information i vissa fall.

Sen är det ju som många säger att det är bäst att se så många som möjligt eftersom alla kanalerna vinklar på ett eller annat sätt.

Sen är ju CBS 60 minutes intressant. Bl.a. därför de låter dem de anklagar komma till tals även om det tom är Ayatolla Komeni eller hur han nu stavade. Var ganska kul där eftersom när de gjorde den intervjuen så vågade inte tolken översätta alla frågorna ;)
facit
Al jazeera, en av dom få kanalerna där de visar allting. Mycket få kanaler som bjuder en gammal israelisk general och låter honom diskutera med en gammal egyptisk general om krig under 60-70 talet. De bjuder in alla, allting från le-pen till gammla tamiler. De talat om alla ämnen som är lite "tabu" att tala om i arabvärlden och även för den delen västvärlden.
I amerika framhålls aljazeera som någon binladen vänlig kanal för att den lät hans band visas. Men så är inte fallet, tvärtom! Det är bara här man hör alla dom saker som man vanligtvis aldrig skulle få höra eller se. Sedan utan tvekan en av de modigaste reportrarna.

ot:De fick sina nyhetsstationer sönderbombade i både afghanistan, irak och israel/palestina: Då skyllde jänkarna och israelerna både gångerna på misstag, vem vet. HUrsom dog sammanlagt 2 journalister. /ot

I övrigt är bbc bra!
Torak
QUOTE (Flippan @ Jan 9 2004, 19:22 )
Gillar BBC, skönt att höra riktig brittisk engelska ibland, går att man känner sig lite hemma här i mörkret smile.gif

Helt klart BBC - dessutom ar det alltid trevligt med en nyhetsbyra som man kan tanka sig med ganska stor sakerhet ar arligare an regeringen...

(Hutton Report? Can anyone say "whitewash"?)
canis
För er som uppskattar humor, och precis som undertecknad inte anser FoX news vara något som kan kallas seriös journalistik kan jag rekommendera Al Frankens "Lies - and the lying liars who tell them". Vet inte om det finns någon svensk översättning.

Håller med om att BBC ofta känns som den säkraste källan när det gäller utrikesnyheter. Under det senaste Irak-kriget letade jag dessutom ofta direkt på reuters hemsida, dom visade oredigerade inslag från "inbäddade" reportrar.

WTC-attacken såg jag live på Euronews (finns den kanalen kvar?) Dom visade en live-feed helt utan kommentarer, kändes helt surrealistiskt när det andra planet flög in... Ringde direkt till en kompis som tittat på samma kanal men lyckats med konststycket att gå på toaletten PRECIS då det andra planet flög in.
Sgt1clHansson
När det gäller svensk nyhetsbevakning inom det smala fältet som är direkt relevant för folk i grönkläder finns det en ypperlig nyhetsbevakning på officersförbundets hemida.

Officersförbundet
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.