Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Din aktivitet på forumet
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldFForum > Feedback
Kimster
Hur är dina vanor på forumet ? Vilka forum läser du ?
Är du allätare och bläddrar igenom vartenda nytt inlägg, eller bara inom de ämnen som du är intresserad av ?
mace
Jag brukar alltid kolla in dom nyaste inläggen och sedan vandra vidare från där.
Hittar alltid något intressant att läsa.
jansssson
Hänger på sidan över "nya inlägg"... Läser det som verkar intressantast först... När det är gjort läser jag sånt som är nyttigt att läsa, vare sig det är intressant eller inte, för att lära mig sånt jag inte lärt mig än. Och när det går trögt med "nya inlägg" går jag in på alla forum, o ser om jag hittar nåt läsvärt...
Haggeman
Om jag kommer in å ser en tråd sen där det redan skrivits en 4-5 sidor så är det sällan jag orkar läsa dom, brukar oftast gå fram och tillbaka.
Givitvis finns det många undantag.
Fu Gson
Som så många andra så klickar man ju på "visa nya inlägg" och sen beror det på tidstillgången, har man nöd på tid så blir det de trådar som är intressanta, har man gott om tid (så som man har när man har ett brutet ben) så läser man allt som finns att tillgå.

Något av det bästa som finns är att efter en tids frånvaro eller av ren ouppmärksamhet upptäcka en intressant tråd på 3-4 sidor, det och en kopp kaffe och en snus under läppen är njutning clap.gif
Axial
Jag skummar igenom alla forumen och ser vilka intressanta trådar som finns däruti. Jag är inloggad på forumet så ofta att det som regel inte hinner hända så mycket mellan besöken och därför kommer jag ihåg vilka trådar jag debatterar i eller annars vill följa.
Eftersom det ska skaffas yngel i juni så lär väl det systemet sluta fungera dock...
jed
Jag skummar igenom de flesta forumen (vissa oftare än andra) och läser de trådar som verkar intressanta.

Är påloggad så pass ofta att varje pass inte tar så lång tid längre.
Xit
Jag kollar varje forum om det har kommit något intressant, läser de ämnen som intresserar mig mest.

Håller med Fu Gson om att hittat en intressant oläst tråd som är på ett par sidor, det är väldigt underhållande!
JohnDoe
Jag tror faktiskt att jag läser nästan alla inlägg.

Tittar in här rätt ofta och kan läsa alla nya inlägg på en halvtimme, söker och läser gamla trådar annars

John
106
QUOTE (mace @ Jan 8 2004, 19:35 )
Jag brukar alltid kolla in dom nyaste inläggen och sedan vandra vidare från där.

Samma förfarande här. Finns det inget nytt (eller har redan läst) så kollar jag materiel och fordon eller oftast går jag vidare till någon annan sida eller annat forum (som inte är det minsta grönt eller kamo).

Hur skall jag rösta om inget alternativ stämmer helt?

edit: det blev [/I]Läser alla forum men bara de trådar som är intressanta[I] eftersom det stämmer bäst.
Kimster
hur du vill
granQ
innan inryck läste man ju allt, var lite färr inlägg per dag då också, tyckte var mycke kul då man lärde sig otroligt mycke om försvarsmakten på kort tid.

Nu blir det mest när någon i en av sin chattar postar en länk att man läser den. Hinner inte läsa här längre så håller mig till mindre forum där man fortfarande kan ha "koll"..
Dedicated
Som så många andra trycker jag på "Visa nya inlägg" och läser de trådar jag finner intressanta där. Annars finns det vissa "favorit-forum" jag tittar genom i alla fall. Det är för många forum nu för att jag ska hinna koll på dem alla! Pliktverket och Soldint är tyvärr två forum som sällan eller aldrig får några besök av mig.

Fyhr
Visper
Jag brukar kolla alla forum, och läser de trådar som tilltalar mig och verkar vara intressanta.

/Visper blink.gif
Ragulin
Kollar överallt efter intressanta ämnen. Är dock sällan i Pliktverket om det inte lyser något som verkar kul på förstasidan. Brukar kolla efter vilka som är online och se vad alla andra läser. Man kan hitta gamla roliga trådar på så sätt.
bri_span
Kör en snabb överblick och ser om jag hittar något intressant... Vissa forum besöks oftare än andra.
xteam
QUOTE (P-O Fyhr @ Jan 9 2004, 08:03 )
Pliktverket och Soldint är tyvärr två forum som sällan eller aldrig får några besök av mig.

Samma här. TPC ligger mig ganska varmt om hjärtat då jag var/är pansarskytteslusk som gillar vagnar.

pansar2.png xteam
Andreas
Allmänt-forumen (med undantaget "Krig och Konflikter Idag" av någon outgrundlig anledning 7.gif ) är väl de forum som kollas mest frekvent iom det som diskuteras ofta är "lättare" att ta till sig än motsvarande i ämnen "vapen/pryl/fordon/fartygs-fetisch"-forumen (:P) av den enkla anledningen att jag varken genomgått GU eller är med i någon ungdomsorganisation i FM:s regi. Dock har så gott som alla forum både skummats igenom och så har det sökts en hel del för lite överblick/allmän koll samt specifika frågor/funderingar. smile.gif

Sen tillkommer ju "SoldF.com Högkvarteret" när det kommer upp aktuella trådar där också.

Vilka trådar man sen läser och/eller svarar i beror ju förstås på, ju mer hemma på området/ämnet man känner sig desto fler trådar läser/svarar man ju (alltså olika beroende på forum) och eftersom man inte har obegränsad tid på sig tyvärr så får man ju sålla en del. Trådarna som verkar intressantast och/eller kul går i första vändan, sen gör man så många fler genomgångar som tiden/intresset medger. smile.gif
SISU
Jag hänger mest i matriel platsen då jag är pryl bög camo.gif 6n.gif

Men jag skummar igenom resten oxå smile.gif
Runningback
Kan ju inte så mycket så jag läser mest, skriver lite ibland.
Maximus
Läser det som ser intressant ut och som jag kan få nytta av. Som många andra icke lumpare på forumet skriver jag inte så mycket pga min bristfälliga kunskap :( hoppas dock kunna skriva mer efter lumpen smile.gif
zaitoh
Håller mig till de forum som är intressanta. Som granQ läste jag allt i alla förut... men nu har jag inte den tiden det tar.
Sgt. Larsson
Läser de trådar vars rubrik verkar intressant för mig. Kan dock hända att man slinker in på andra tråder när man slösurfar vissel.gif
Soneson
Jag skummar igenom forumen och läser de trådar jag tycker verkar intressanta.

Jag vill vara åtmonstone 17 nuuuuuuuuuuuuuuuuuu! :(
Froddan
Vet inte så mycket själv, så det blir mest att man läser. Förr läste jag allt, numera läser jag mest i de allmänna forumen.
Maiden
Brukar iallafall kolla igenom första sidan på varje forum, man brukar alltid hitta nåt kul någonstans smile.gif
Ignis nitidus
Brukar titta på första sidan av varje forum men det är mer sällan jag tittar på de äldre inläggen. det är egentligen synd för det finns en massa kul där också.

Annars brukar jag väl mest läsa inlägg och inte skriva alltför ofta men inte heller
sällan.
SteveO
Kollar i största allmänhet. Läser det som är intressant för mej.
Noname
Brukar kolla igenom de flesta aktuella ämnena i alla sektioner. Är dock bara inne i perioder på forumet (en vecka här och där) så man missar mkt intressant.

Skriver då jag har något att tillföra, annars inte, spammare finns det gott om här ändå ;)
C DK012
Brukar läsa de trådar som verkar intressanta. En del skribenter är dessutom extra roliga/givande att följa, en liten sökning där kan vara till stor hjälp.
Brigadgeneralen
Är förmodligen egoistisk, men läser oftast de ämnen som intresserar mig. I mitt fall utlandstjänstgöring, internationella ämnen och även vissa materialdelar. Läser även gärna sådant som handlar om medaljer, uniformsfrågor och tillhörande formalia.
Just nu njuter jag exempelvis av Övlt Braunsteins bok "Sveriges Arméförband under 1900-talet". Han skriver bl.a. att vi håller på att bli helt historielösa och utplånar landskapsförbanden inom armén så gott som helt.
Något att betänka!

FN1.gif
Anlin
Jag kollar igenom de flesta forum för att se om det står nåt kul där, och oftast hittar jag det rätt fort. Ibland söker jag på medlemmar som skrivit nåt kul och läser mer av det de skrivit.
Kn Glock
Soldint och Kasunen 6n.gif
Lindeberg
QUOTE (Fu Gson @ Jan 8 2004, 20:23 )
Som så många andra så klickar man ju på "visa nya inlägg" och sen beror det på tidstillgången, har man nöd på tid så blir det de trådar som är intressanta, har man gott om tid (så som man har när man har ett brutet ben) så läser man allt som finns att tillgå.

Word.
undass
QUOTE (Marzocchi @ Mar 14 2005, 18:53 )
QUOTE (Fu Gson @ Jan 8 2004, 20:23 )

Word.

Jag kör också med den varianten.
C 2.a pjäs
Läser bara "Markan", "Luckan", "Materielplatsen" och "Kassunen" Kan ingenting om de andra så då är det ju urbota dumt att yttra sig.
Plux
Jag läser nog det mesta soma dyker upp.
Dock ger jag mig inte in i diskussioner jag inte vet ett jota om,
det känns bara dumt, och ni kommer bli arga på mig då smile.gif
Men därimot så har jag lärt mig en hel del av alla andra sen jag började hänga på det här stället,
så ser det väl mest ett sätt att lära sig nya saker och få information och tips smile.gif
Kn Glock
SOLDINT och MATERIELPLATSEN

skummar resten ibland clap.gif
Mr Smal
Det forum jag framförallt läser är Soldint, där jag läser i stort sett varje tråd. I övrigt läser jag de trådar som verkar intressanta i andra forum, men på grund av tidsbrist blir det tyvärr oftast bortprioriterat.

Forumsledningen skall ha stor heder för denna eminenta sida! salute.gif

Edit: Fältfingrar...
dave.hugo
Dagligen brukar jag kolla igenom Luckan, Markan och TPC (FoFö som man är...)

Kollar även in Material, Pliktverket, Propaganda och Kasun då och då...
lucky luke
Jag är väldigt ny här, hänger dock mest på soldint eftersom jag tycker att det verkar mest intressant, men en fråga bara: Varför registreras bara de inlägg jag skickar till Soldint? Kanske fel forum, men kom o tänka på det nu bara.
Ing
QUOTE (lucky luke @ Oct 13 2005, 17:01 ) *
//...men en fråga bara: Varför registreras bara de inlägg jag skickar till Soldint? Kanske fel forum, men kom o tänka på det nu bara.

Därför att Markan och "Propaganda" är helt Off Topic för SoldF egentligen, men ett sätt att släppa lös en del ämnen som folk ändå vill diskutera. Dock "räknas" inte inläggen där.

Tillräckligt otydligt? smile.gif
lucky luke
QUOTE (Ing @ Oct 13 2005, 17:15 ) *
QUOTE (lucky luke @ Oct 13 2005, 17:01 ) *

//...men en fråga bara: Varför registreras bara de inlägg jag skickar till Soldint? Kanske fel forum, men kom o tänka på det nu bara.

Därför att Markan och "Propaganda" är helt Off Topic för SoldF egentligen, men ett sätt att släppa lös en del ämnen som folk ändå vill diskutera. Dock "räknas" inte inläggen där.

Tillräckligt otydligt? smile.gif

hahaha, pinsamt. märkte just att jag postat allt annat till markan. tack. vissel.gif
karon
läser mest tpc
Skoog
Jag brukar läsa Luckan, Pliktverket, Markan, Kassunen, TPC och Materielplatsen. Ganska ofta blir det en titt i Propagandaministeriet också.
Daniel_M
Jag skummar igenom forumet.

Och läser sånt som är intressant lite mer nogrant
K-sson
Brukar bli - Kasunen ,Transportcentralen ,Materialplatsen.
Spanar även efter inlägg som har med hundtjänst att göra.

// K-sson
simon
QUOTE (Daniel_M @ Mar 22 2006, 14:11 ) *
Jag skummar igenom forumet.

Och läser sånt som är intressant lite mer nogrant

Samma här, förstår inte riktigt hur man medvetet kan ignorera vissa delar. Allt och inget är av intresse! happy.gif
Krook
Alla dessa år och så har jag inte skrivit något här. Hrm

Jag går in, klickar på "Dagens aktuella ämnen" och ser om det har hänt något sedan sist. Ibland får jag söka på senaste veckan om jag varit borta tex.
Där går jag igenom det som verkar vara intressant i främst SOLDINT, LUCKAN och FRED OCH KONFLIKTER.

Och sedan så kommer jag med mina "kan lite om mycket-inlägg" och försöker främst berika debatten med att försöka få folk att se ärendet i olika synvinklar och inte bara "som de är lärda". Allt för att det ska bli en så givande debatt som möjligt. Det är inte alltid som jag skriver det jag tycker men allt som oftast är det så. De få gånger jag skriver vad andra tycker så är jag mån om att skriva så att det tydliggörs.

Efter en stund klickar jag "Visa nya inlägg" för att se om någon har kommit med något.

Min fru tycker säkert att forumet är skitjobbigt men än så länge så står hon ut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.