Har inte varit på forumet så himla länge men skönjer ändå en tendens, nämligen den att för varje fråga man ställer så får man åtminstone tre gissningar på varje ordenligt faktabaserat svar.
Ofta (i mitt tycke) kommer dessa gissningar från folk som enligt deras profil inte gjort lumpen och håller på med militär ungdomsverksamhet.
Detta tycker jag är synd, nu vill jag inte slakta alla er som inte har gjort lumpen eller som endast har erfarenhet från ungdomsverksamhet, men jag tycker ändå att det finns en rimlighet i att inte gissa/svara på alla frågor i alla trådar.
Att det finns vissa (de som kännner sig träffade tar åt sig, ni andra låter bli) som envisas med att låta påskina att det har enorma erfarenheter men som i själva verket inte ens gjort lumpen.
Det är möjligt att jag har helt fel men jag tror inte det.
Ang ställande av frågor:
Självklart så skall man få fråga, ingen fråga är för dum om den inte redan besvarats (dvs SÖK innan) i alla fall enligt mig. GIvetvis måste man också få disskutera olika saker men om en person ställer en fråga i en tråd och ni inte kan svaret låt bli och skriv!!
Svara gärna och för en sansad diskussion utan personangrepp, fire away!
//C