Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Snart Inryckning!!!
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
A527
Den 26 januari rycker jag in som bevakningsgruppchef på F4. Någon annan som rycker in där då?

Om det finns några andra som har tips om hur man förbereder sig för inryckning så diskutera gärna det.
Gustavsson
Rycker också in den 26:e, på K3 Karlsborg.

Fy fan vad det börjar närma sig... :(
InsHenke
26:e på I19 Boden...! B)

Jag förbereder mig genom att snacka runt lite med polare om hur deras inyckning gick till... Det blir nog en jäkla massa skrikande och utskällningar i början så är man inte van vid det så bör man nog försöka ställa in sig mentalt på det... Själv har jag jobbat på McDonald's tidigare, så jag är van...! :P
A527
Jag har hört samma sak: Att det kommer skrikas en hel del.

Men grejjer att plocka med sig?

Hålla låg profil?
jed
Tja, att hålla en låg profil och anpassa sig till situationen (gilla läget kommer ni att höra både en och två gånger =) funkar...

Ni behöver inte ta med så mycket saker till inryck, ni kommer att få det ni behöver på förrådet (och lite till).

Henke har en sida (http://www.SoldF.com/saker.html) med bra att ha saker, men till inryck skulle jag ta med mig:
*liten kamera (alltid med!)
*rakprylar/tandborste/tandkräm
*pocketbok som tål stryk och får plats i benfickan
*nål och grön sytråd (för att sy på märken etc)
*liten maglite med rött filter

Så lite som möjligt med andra ord.
Har ni inte en armbandsklocka, skaffa en nu!

Men framförallt vara ordentligt utsövd när ni kommer dit smile.gif

Tänk på att ni kan bli klassade som tokmöpar (inte bra) om ni har med er hela överlevnadskittet på en gång...

Och om ni tror att ni kan putsa skor och bädda sängen, tänk om... ;)
SoldFs sida om kängor

Lycka till!!

Edit: ni kommer dit, inte jag...
Vakten_F4
QUOTE (Öst @ Jan 4 2004, 16:19 )
Den 26 januari rycker jag in som bevakningsgruppchef på F4. Någon annan som rycker in där då?

Om det finns några andra som har tips om hur man förbereder sig för inryckning så diskutera gärna det.

Hälsa din blivande plutonchef Lt. N. från mig!
Och ha så kul med alla lååååånga genomsök i hangarerna på kvällarna! biggrin.gif
InsHenke
QUOTE (jed @ Jan 5 2004, 10:23 )
Henke har en sida (http://www.SoldF.com/saker.html) med bra att ha saker, men till inryck skulle jag ta med mig:
*liten kamera (alltid med!)
*rakprylar/tandborste/tandkräm
*pocketbok som tål stryk och får plats i benfickan
*nål och grön sytråd (för att sy på märken etc)
*liten maglite med rött filter

Får man inte nål och tråd där...? blyg.gif

Sen så skulle jag rekommendera att man tar med sig en egen handduk då jag hört från flera oberoende källor att FM's dels är värdelösa på att suga upp vatten och dels är ganska små...! ;)
Kanske också en Gerber/Leatherman...? 7.gif
En del kompisar påstår även att man inte får ut hänglås utan att man ska ta med egna... Ta isf med två stycken!
Lindeberg
QUOTE (InsHenke @ Jan 5 2004, 14:50 )
Får man inte nål och tråd där...?  blyg.gif

Sen så skulle jag rekommendera att man tar med sig en egen handduk då jag hört från flera oberoende källor att FM's dels är värdelösa på att suga upp vatten och dels är ganska små...!  ;)
Kanske också en Gerber/Leatherman...? 7.gif
En del kompisar påstår även att man inte får ut hänglås utan att man ska ta med egna... Ta isf med två stycken!

Du kommer få tillgång till nål och tråd. Dock kommer alla i din grupp vilja använda nål och tråd samtidigt, och därför är det smart att ha med eget, så får man sova lite längre.

Angående handdukarna så funkar de bra, dock är de inte i "badlakan"storlek. Prova första veckan hur de funkar för dig, så kan du ju ta med egen veckan efter.

Om du inte får order om annat så står förbandet för hänglås.

Innan inryck får du besked om vad du ska ta med dig. Min lista innehöll hygienartiklar, löparskor (om jag inte ville ha attackdojorna), inryckningsorder och ID-bricka (om man visste var man hade den).
InsHenke
QUOTE (Marzocchi @ Jan 5 2004, 15:11 )
Du kommer få tillgång till nål och tråd. Dock kommer alla i din grupp vilja använda nål och tråd samtidigt, och därför är det smart att ha med eget, så får man sova lite längre.

Ahh...! Naturligtvis! B)

och ID-bricka (om man visste var man hade den).

Vad är det för bricka du snackar om...? Typ körkortet eller? 7.gif
106
QUOTE (InsHenke @ Jan 5 2004, 16:27 )
och ID-bricka (om man visste var man hade den).

Vad är det för bricka du snackar om...? Typ körkortet eller? 7.gif

När du föddes fick du (dina föräldrar) en ID-bricka (ibland även kallad dödsbricka) i metall med personnummer, namn, församling, utfärdandeår och län. Viss information står två gånger då brickan går att bryta av. Den skall alltså bäras runt halsen för att kunna identifiera dig om du dör.
InsHenke
QUOTE (106 @ Jan 5 2004, 16:34 )
När du föddes fick du (dina föräldrar) en ID-bricka (ibland även kallad dödsbricka) i metall med personnummer, namn, församling, utfärdandeår och län. Viss information står två gånger då brickan går att bryta av. Den skall alltså bäras runt halsen för att kunna identifiera dig om du dör.

Å tusan! Hade inte koll på att man fick en sån när man föddes, trodde man fick den när man ryckte in eller nått...! 8|
106
QUOTE (InsHenke @ Jan 5 2004, 16:42 )
QUOTE (106 @ Jan 5 2004, 16:34 )

Å tusan! Hade inte koll på att man fick en sån när man föddes, trodde man fick den när man ryckte in eller nått...! 8|

Har du inte kvar den eller med dig den beställer de en ny vid inryck.
krusman

Hallå där, rycker också in som Bevakningsgruppchef den 26:e.
A527
QUOTE (krusman @ Jan 6 2004, 05:02 )

Hallå där, rycker också in som Bevakningsgruppchef den 26:e.

På F4 hoppas jag!
krusman
QUOTE (Öst @ Jan 6 2004, 10:39 )
På F4 hoppas jag!

Självklart smile.gif
A527
Finns det några mer bra tips där ute???
Lindeberg
Ett tips är att söka efter topics som handlar om just inryck. Där finns mycket tips om inryck smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.