Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Snart Inryck!!!
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
LimpFish
Någon mer än jag som rycker in som KB (i mitt fall luftvärnsplutonsbefäl) på LV6 nu den 19 januari? Det närmar sig iaf med stormsteg nu kan man säga unsure.gif

Själv planerar jag att ta den anordnade bussen som går från gbg...

Och tydligen ska vi ha fältövning första helgen? blink.gif Jag som trodde man bara typ var inne på regementsområdet första veckorna...

Jaja... får väl se hur det går... någon som har nåt särskilt tips på nåt man ska ta med sig till inryck? Förutom det som står på SoldF.com då såklart biggrin.gif
cjg
Jag ska, Systemtekniker L/S (TS9000).
vixen
Jag rycker oxo in den 19:e som KB(lvpb). Att ta bussen från gbg blir en självklarhet. Då får man en chans att lära känna varann innan man skräckslagen möts inne på området smile.gif

Jag har så mycket frågor att jag inte vet vart jag skall börja. En av dem är om huruvida man får andvända elektronisk utröstning när man ligger inne. Såsom mobiltelefoner walkmans osv. Annars förbereder jag mig bara på det värsta och hoppas på det bästa. Ses på bussen.
Mats
QUOTE (vixen @ Jan 7 2004, 17:02 )
En av dem är om huruvida man får andvända elektronisk utröstning när man ligger inne. Såsom mobiltelefoner walkmans osv.

Det är ingen dokusåpa, det vet du va? ;) Fast man kan ju tro det ibland.

Brukar inte vara några problem, inte med telefon iaf, se till att den inte ringer vid fel tillfälle eller har walkman på lektioner/i skogen... Finns en del som har med datorer osv...

Var medveten om att stöldrisk föreligger.
vixen
Kom och tänka på hövakten. Kommer alla befälselever vid livkomp att få gå hövakt eller är det bara ett fåtal som kommer få nöjet ?
Sgt Tulo
Suck!!! wub.gif
Tänker med oförtröstlig längtan tillbaks på tjänstgöringen på Lv6 som PB.
Direkt efter första uppställningen hämtade vi all utrustning, klädde oss, packade och for ut i skogen i två veckor (vi fick komma hem lagom till midsommar). Så tro inte att du får sova i säng bara för att din befattning inte slutar med "jägare" ;)
På våra övningar hade vi fruktpuré för barn med oss som desert och när vi låg ute med våra elverk så kopplade vi in våffeljärn och gräddade våfflor.
Vi var tvugna att be om lov för att ha datorer med inne på området, vet dock inte om detta har förändrats.
Angående högvakten så var det tradition att AkanKomp gjorde den eftersom vi hade äldre traditioner och anor än Robot, men eftersom det inte finns något eldrör längre på Lv6 så vet jag inte hur det är nu.

Edit: Tillägg.
LimpFish
QUOTE (vixen @ Jan 7 2004, 17:02 )
Jag rycker oxo in den 19:e som KB(lvpb). Att ta bussen från gbg blir en självklarhet. Då får man en chans att lära känna varann innan man skräckslagen möts inne på området smile.gif

Jag har så mycket frågor att jag inte vet vart jag skall börja. En av dem är om huruvida man får andvända elektronisk utröstning när man ligger inne. Såsom mobiltelefoner walkmans osv. Annars förbereder jag mig bara på det värsta och hoppas på det bästa. Ses på bussen.

trevligt! biggrin.gif japp då syns vi väl på bussen antar jag!

ang. högvakten så vill jag minnas att han Mj Mauritzon sa nåt i stil med "de allra flesta av er härinne kommer att få gå högvakt" så det verkar väl som dom flesta kommer få göra det... det är iofs inget svar på frågan men säger väl lite om sannolikheten iaf

vixen kör du ICQ/MSN lr nåt liknande förresten?
cjg
LimpFish, i vilken grupp var du på besöksdagen? Jag var i grupp 1
LimpFish
QUOTE (TheGoodOne @ Jan 9 2004, 21:32 )

hmmm... tror jag nog att jag var också...? inte helt säker dock... första stationen jag gick till var HAWK iaf...
vixen
Jag var 2:an om jag inte minns helt fel...
cjg
QUOTE (LimpFish @ Jan 9 2004, 21:40 )

hmmm... tror jag nog att jag var också...? inte helt säker dock... första stationen jag gick till var HAWK iaf...

Det var grupp 1 som gick till HAWK först. smile.gif
LimpFish
QUOTE (TheGoodOne @ Jan 10 2004, 16:42 )

då var vi väl i samma grupp då antar jag smile.gif

kom iofs på att det inte var HAWK vi var på först, det hette ju tydligen 97... viss skillnad vad jag förstod...
dxl
Oj helt OT

Men jag minns när man första gången åkte buss från GBG till det miltära.
wub.gif wub.gif

oj vad man var nervös men det var det helt klart värt clap.gif
vixen
<--- nybörjare i forumet; Vad betyder OT ? Trodde att jag hade pejl på alla förkortningar då jag varit aktiv på irc i dryga 4 år :P Förklara gärna!!

ps. Gahhh inte långt kvar nu smile.gif
LimpFish
QUOTE (vixen @ Jan 10 2004, 22:48 )
<--- nybörjare i forumet; Vad betyder OT ? Trodde att jag hade pejl på alla förkortningar då jag varit aktiv på irc i dryga 4 år :P Förklara gärna!!

ps. Gahhh inte långt kvar nu smile.gif

jag är visserligen verkligen inte någon forumräv men OT står för "Off Topic", så mkt vet jag... med andra ord OT = nåt som egentligen inte hör hemma i tråden

PS: gaaaaaeeeehhh! verkligen inte långt kvar! camo.gif B)
cjg
QUOTE (LimpFish @ Jan 10 2004, 19:06 )
QUOTE (TheGoodOne @ Jan 10 2004, 16:42 )

då var vi väl i samma grupp då antar jag smile.gif

kom iofs på att det inte var HAWK vi var på först, det hette ju tydligen 97... viss skillnad vad jag förstod...

97 är en uppgraderad HAWK. HAWK är väl egentligen RBS 77. Men 97:an kallas väl också HAWK, så vi var nog i samma grupp smile.gif
LimpFish
hehe fick ett mess från en kille som ligger inne som lvpb på lv6 nu... han skrev "hehe nu e det dags om en vecka... vi ska välkomna er på det bästa sätt vi kan"

undrar hur man ska tolka detta gasmask.gif
vixen
Hehe, Jag har en polare som muckar därifrån om 3 månader (kan ha hört fel) och han sa något liknande. Och detta efter att ha druckit en 6 öl och aggressionen tog överhanden. Men men, Jag får väl ge tillbaka på helgerna :P
Micke
Hej

Har de gjort om systemet på Lv6? Har kompisar som låg på Lv6 och de ryckte in i juni (KB) för ett försteg, och därefter kadettskola efter soldaternas MUCK... Rycker alla KB in i januari nu, och i så fall varför? Bättre system innan att gå direkt från ev gymnasium inte sant??
MVH
Micke
vixen
Vad jag vet så rycker alla vi KB-elever in nu i Januari. Och att gå direkt efter gymnasium, nja nästan ett år efter blir det ju smile.gif
LimpFish
QUOTE (vixen @ Jan 11 2004, 19:06 )
Hehe, Jag har en polare som muckar därifrån om 3 månader (kan ha hört fel) och han sa något liknande. Och detta efter att ha druckit en 6 öl och aggressionen tog överhanden. Men men, Jag får väl ge tillbaka på helgerna :P

hehe jaså? vad sa han då? mer detaljerat alltså B)

gått mycket rykten om att Lv6 e så lökigt osv.. men kanske inte blir så? ph34r.gif
vixen
Hehe, Han sa att Om han fick chansen skulle jävlas med mig, annars hade han haft det tufft sa han. Men sedan är han en liten fjolla fast i en tuff kropp smile.gif

Men självklart kan inte Lv6 vara ett mjäkigt ställe. Vi ska ju dit :P
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.