Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hjälp! Jag vill bli underrättelseassistent!
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
undass
Jag mönstrade i november och blev då inskriven som underhållsplutonbefäl vid P7. Nu efter mönstringen fick jag hör talas om FV:s underrättelseassistenter och insåg en smula sent att det lät som en utbildning som skulle passa mig perfekt.

Så nu måste jag på något sätt övertyga Pliktverket om att jag ska få åka på extramönstring på UndSäkC. Är det någon som vet när extramönstringen äger rum?

Jag skulle även vara mycket tacksam om det är någon som lyckats ta sig till en extramönstring genom att anmäla sig efter mönstringen (även för andra utbildningar KJ, FJ, Tolk el. dyl.), som skulle vilja tala om för mig hur man bör bära sig åt.

Tack på förhand.

Ps. Jag är ny i forumet och kunde inte hitta någon tråd som behandlar detta ämne, skulle det trots allt finnas så ser jag fram emot en tillrättavisning ;)
Calle no1
Skickade PM till dig...
RQT
Jag ringe till pliktverket för att få en ansökningsblankett till FJS extramönstring. Det var inga som helst problem.
Lycka till!
Vysotskij
Det har sagts förr men kan vara värt att upprepas:

Det ger sannolikt ett bra intryck av handlingskraft och intresse att ringa till det aktuella förbandet och tala om att man är sugen och fråga hur man ska bära sig åt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.