Help - Search - Members - Calendar
Full Version: stridsfordonsbefäl
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
jopa
i andra hand har jag blivivit stridsfordonbefäl GC800, på T2 i skövde. det jag undrar är vilket/vilka fordon kommer hamna på.

en fråga till, vad är skillnaden på stridsfordonbefäl och vangschef?

tackar
jopa
m o
Mats
Jahapp, en gissning då:

Patgb 203 i indikeringsutförandet, ambulansutförandet eller stridsledningsutförandet, kanske Stri 90?

Kan det till och med vara så att det finns närskydd splitterskyddat?

Inget av ovanstående fanns vad jag vet på T2 02/03 i alla fall. Men det är ju nya grejor.

EDIT: Betoning på GISSAR utifrån T2s uppgifter.
The Swede
QUOTE (jopa @ Dec 26 2003, 16:06 )
mad.gif
finns det ingen som kan ge ett svar!?
mad.gif  mad.gif

Att komma in som ny på ett forum och kräva ett svar efter ungefär en halvtimme tycker jag är oförskämt, speciellt på annandag jul då folk kanske har annat för sig.
Se till att ha en lite ödmjukare framtoning så blir din vistelse säkert mycket trevligare.
Om det är så att du inte får ett svar så kan det vara så, hör och häpna, att ingen här vet svaret på din fråga.
Alternativt kan det vara så att den som har svaret inte är inloggad på grund av att personen har annat för sig.
Även om det finns mycket kunskap bland folket på SoldF.com så är det ingen garanti för att alla frågor ska få svar direkt, eller alls.

The Swede
BLÅGUL
jopa
ledsen om jag gjorde dig (THE Swede) upprörd, inte alls min mening, är bara lite nyfiken av mig
;)
The Swede
Det är inte frågan om ifall du gjorde mig upprörd.
Det är frågan om att visa vanligt hyfs och folkvett.

The Swede
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.