Help - Search - Members - Calendar
Full Version: terrorattacker på gång
SoldF.com Forum > Försvarsdepartementet, C Dobberman > Krig och Konflikter Idag
Devil_Dogs
USA och Frankrike stoppade tydligen en flygkapning på självaste julaftonAftonbladet

Usama säger att President Bush för ett krig mot Islam???

Undrar just vem som för krig mot vilke religion, Julafton är en kristen högtid, det är ganska uppenbart.

Och nej jag vet, det var kanske inget nytt, ville bara dela med mig av en liten tanke..

Mattias

Ps. Jag är kristen, men med meningen att ALLA ska få ha sin religion och tro på vad man själv vill och känner passar en själv, alltså får man helt enkelt tro på det man tror på :P

edit:
Fixade länken.
//Yman, BlåGul
Björn-
Länken funkade inte men det kanske bara är jag.

Jag tror inte att dom stoppade en kapning för jag såg inget på nyheterna, dom tog säkert bara en nagelklippare fån någon stackare.

PS. Jag är itne religös men när dommedagen komemr så ska jag gå till en katolsk kyrka och be om synderns förlåtelse sen ska ajg döpas i jehovas vittnen då komemr jag garanterat till himlen :P
EnVeR
@ Devil Dogs

Skit i vad Usama säger! Han är en fundementalist och han utnytjar bara islam till sitt syfte! Tror du verkligen att Bush startat krig mot islam? smile.gif

Inte jag i.a.f eller jag VET att han inte har det och som tur är så är INTE alla muslimer fundementalister som följer Usamas uppmaningar, Usama är ingenting...Han e skit. En feg liten råtta som gömmer sig bland grottor...

Undrar just vem som för krig mot vilke religion, Julafton är en kristen högtid, det är ganska uppenbart.

Och nej jag vet, det var kanske inget nytt, ville bara dela med mig av en liten tanke...

Va inte så löjlig, kom inte med såna påståenden snälla. Du syftar alltså på att det är ISLAM som för krig mot kristendomen... Håll såna idioti tankar för dig själv!

Varken bush för krig mot Islam eller Islam mot kristendomen!

Tror du att alla muslimer ser USA som "den store satan" ? Tror du att alla muslimer är stolta över WTC?.
Bara en idiot kan glädjas över det som hände WTC.

Jag skäms över att kalla mig för muslim när det finns personer som Usama...

Jag vill komma fram till är att terrorister som dödar oskyldiga människor är skamliga för islam och det är så synd att dem utnytjar islam.

MVH
Enver / muslim.
ABP
Tja enver jag tror han syfta på att Osama verkade föra ett krig mot kristendomen. Inte att Islam för ett krig mot kristendomen.

Fast man kan nog säga att han för ett krig mot västvärlden (om han nu verkligen fortfarande lever?)

Det som är min teori är ju att det Osama verkligen vill med sina attacker det är att höja fiendeskapen mellan väst och muslimiska länder på så sätt öka antalet anhängare där. Till viss del har han ju lyckats tyvärr.
TangoXray
Lugna och fina nu...

Uttryck som dessa som följer undanbedes

Va inte så löjlig
Håll såna idioti tankar för dig själv

Håller man på och hoppar på person så kan man lika gärna vara tyst.

/TangoXray
BlåGul
HotelAlpha
Nu var det ju ingen terrorist uten en 5-årig pojke... blyg.gif

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,413914,00.html
Devil_Dogs
Precis som folk redan påpekat var tanken att Usama förde krig mot kristendomen och inte att ISLAM förde krig...

Så några idiotiska tankar finns det inte här ;)

(eller jo ibland men inte denna gång :P )

Jag har absolut inget mot Islam och jag pekar inte ut Islam på något vis, jag känner väldigt många muslimer, och dom är hur trevliga som helst.
Inget illa menat mot Islam, blev missförstånd där.

Det var bara lite spekulation, jag säger heller inte att det är så, bara en tanke...

Mattias
EnVeR
@ TangoXtray: Förlåt... Jag hade varit uppe hela naten :( och tänkte inte mig för...riktigt)

@ APB: Haj haj, Fundementalisterna hatar främst amerikanerna och judarna...mest judarna! Många muslimer hatar USA just pga av deras stöd till Israel.

Usama vill ha stöd av andra muslimer, dem flesta struntar fullständigt i honom.
Sen är det synd att det finns dem som stödjer honom.

@ Hotel Alpha: Hehehe smile.gif Man får nog ta och passa sig för mini terrorister nu... :P

@ Devil dogs: Jag ber om ursäkt för mitt påhopp, jag fick för mig att du menade att det var Islam som för krig mot kristendomen. Jesus anses som en profet i Islam, tänkt på det ni ;) ;) Jag tror inte att atackerna är riktade mot Kristna. Det finns många kristna i Libanon tex och där lever muslimer och kristna fredligt...
Devil_Dogs
@ EnVer
Det är ingen fara, missförstånd sker överallt hela tiden, jag förstår din reaktion...
Jag är ingen expert så jag kan mycket väl ha fel, men det var bara en tanke...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.