Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hur hade du reagerat?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Lt. Payne
Kollade en källa i tråden om ryska ord och sprang på denna bilden.

Trodde inte sånt här fanns faktiskt, vet inte hur man hade reagerat om man hade mött såna under en övning. Man hade nog trott att man fått en överdos fältkoma eller nåt.
Är det någon här som kan mer om denna hobbyn?
Racoon Pioneer
Verkar ju vara väldigt begränsad till rena museiaktiviteter. De leker ju inte ens krig utan posar för folk....märkligt.

/ 7.gif RP
Triggerpuller
Historical/Military re-enactment. Ganska stort fenomen i UK och USA om jag fattat rätt....
CHARLIE2
Tja

Hobbyn kallas reeanactment (stavningen kan vara fel) och är mycket stor i speciellt USA. Den är också ganska utbredd i europa. Folk klär sig helt enkelt som ex Waffen-SS och leker krig med varanndra. Utöver detta så finns det även de som spelar Ryssar, amerikanare, britter m.m. Jag vet att det brukar finnas en del större träffar i Europa där man tom har med sig stridsvagnar från perioden. Jag tror att den bilden du hittat kommer från en svensk sådan förening som klär ut sig till just Nordland regementet ur Waffen-SS. Dom skall ha en egen sida. Sysslar inte med sådan själv så jag kan inte den.

God Jul camo.gif
Haggeman
smile.gif http://hem.fyristorg.com/KHS/
Kanske du menar?
Panzerfaust
Ah... just det, har läst om det där.
Tror det va i staterna, eller nån annan stans än Sverige iaf, där hadde dom T-34 or, Jeppar halv bandare osv, åkte runt i dessa. Sen massa roliga vapen förståss.... mg 42 osv.
Tror vissa använder softairguns också.

annars blir det jobbigt utan blå/gul.
"PANG! du är död"
"Nää du missa ju!"
"nähä"
"Joooo! även om du träffa sköt jag först så du är död vilket fall!"
panzerkampfwagen
Hur man hade reagerat? Något sånt här kanske:

camo.gif "Hallo soldatkameraden!"
ph34r.gif "Hallo Schwedische moderne soldat."
camo.gif "Bitte, wissen sie wo mein kompanie hast gerümt?"
ph34r.gif "Beklagen, wir wissen nichts. Aber du kannst mit uns hengen! Wir fahren zu Polen im 1 wecka"
camo.gif "Hmmm... eh... Mein hauptmann sagt ich muss zurück gehen..."
KP2
Knallkorksverksamhet...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.