QUOTE (Fillan @ Jan 17 2007, 23:56 )

Varnar redan här för en mindre uppsats

Självklart ska man skaffa sig en vardag utan dem, eller kanske inte en vardag utan dem mer en vardag som finns där för dem när de kommer hem. Jag vill iaf att min pojkvän ska kunna ramla in och känna att han är lika välkommen då som han är nu, med allt med vänner, skola, kår, familj osv osv.
Jag kan lova dig att det är tufft trots att jag fattar vad han håller på mig och inte är orolig för honom på sättet att han ska göra illa sig och sånt. Jag har insett idag att jag är lite schåpig tydligen
Nu till alla frågor om lumpen

Jag ville göra lumpen för att det kändes som en sak som jag skulle kunna tycka va kul och givande att göra (Jag ångrar mig inte en sekund) + att jag inte visste vad jag skulle göra annars.
Jag tyckte inte att det va jobbigt att ducha med killarna, mer de som tyckte att det va jobbigt och försvann från duschrummet om de hade möjlighet. Vi hade inga draperier i den kasernen som vi bodde i först men den andra vi bodde i hade men inte min sista under lumpentiden.. så det kan variera. Men nu förtiden så SKA det finnas i alla duschar, det handlar om personlig integritet osv. Jag har själv satt upp draperier i en hel kasern för att de värnpliktiga skulle få det som de har rätt till. Ibland lönar det sig att tjata. Det är en rättighet man har och då ska man få den också gäller att prata med rätt person bara
Är man bara sig själv och bjuder på den man är så löser sig allting. Jag hade inga problem med att det va grabbigt under mina 15 månader.. men jag vet tjejer i min plutom som hade det kämpigt. Men kämpa på visa vad du går för och ta ingen skit.
Jag har oxå läst massor med resedagböcker. Och det har hjälpt mig på samma sätt som det hjälpt dig. Man får en annan förståelse för vad som händer där nere.
Mönstra kan du ju göra utan att berätta för chefen... om du sen får en befattning som du vill ha så kan du ju säga till då. har du en tillsvidareanställning är ju din chef tvungen att ge dig tjänstledigt (jag förutsätter att det gäller för tjejer som gör det frivilligt med, du lyder ju trots allt under lagen om totalförsvarspliktiga när du signat pappret..... om jag inte missminner mig... )
Jag läser folkhälsovetenskap ska börja min 4e termin nu på måndag. Vännerna är fantastiska =) Synd på din familj, men du ska ju göra det du vill! Inte det som andra vill att du ska göra. Välj vilka personer du lyssnar på och gör dina egna val så brukar saker lösa sig, och du förlorar ju inte något annat än en dag om du mönstrar och inser där att du inte vill. Det är ju bara att bomba på med saker som du känner och tycker här eller i pm eller msn eller vad som helst.. vi sitter ju i samma båt. Kan man hjälpa varandra så ska man! Det är min bestämda åsikt. Ofta blir man ju lugnare av att höra någon "neutral" säga att det inte är någon fara.
Jag och pojkvännen "bor" typ ihop, lite oklart

Vi har inte varit tillsammans så länge, men efter dagen vi insåg att det skulle bli vi har vi sovit ifrån varandra 8 nätter kanske... så det är en stor omställning där för min del. Vi är ju båda två vana vid att finnas i närheten hela tiden, vi pluggar på samma skola, umgås i samma kretsar "bor" ihop. Nu har han lyckats hyra ut sin lya i andra hand med så när han kommer hem så är hem hos mig så snart bor vi väl ihop på riktigt ;)
Vi har lyckats höra av oss till varandra varje dag hittills och förhoppningsvis så hinner han hem imorronkväll och hänger med och lämnar nycklar och så till hyresgästen. Sen tillbax och sen hem igen på fredag. Men vi får se vad som händer. Kan kännas lite overkill, men det är en mysig sak iaf och det gör mig glad om han kommer hem en kort sväng. Vår helg kommer ju försvinna till tentaplugg, jobb och festande på olika håll.. så all tid tillsammans är positiv.
Vad var det för krönika du läst förresten?
Nu ska jag nog runda av min lilla uppsats här... Va inte riktigt meningen att det skulle bli så långt

älskar uppsatser, iaf från dig.. härlig läsning må jag säga! - btw, varning för uppsats här oxå
det är samma för mig, vill precis som du att han alltid är välkommen osv. vi älskar ju våra män, så det är kanske lite självklart också men för tillfället måste jag hitta på nåt annat som upptar mina tankar & sysslolösa tid som är nu & som kommer mer av senare. en glad sak är att ca 1½ vecka efter han roterat ner så flyttar jag. det kommer ta mycket tid. sen har jag tänkt börja träna mer utanför jobbet (fysiskt jobb 8h/dag är rätt slitande ändå förstås). annars vet jag inte.. varför jag känner mig lite lessen inuti är rätt så oklart. är väl att man kommer va långt ifrån varann osv. men det är rätt meningslöst när man älskar varann & bestämt sig att man ska va ihop trots allt osv. men känslor är bra mystiska ibland. vad menar du med schåpig mer exakt?
trodde man hande bättre svar på varför man vill göra lumpen som tjej, men det är ju äventyret & att det är nåt kul för det mesta. jag har känslan att det är nåt bra, att jag får ut nåt av det.. & om jag inte gör det så kommer jag ångra det, även om jag bara gör lumpen & inget mer efter det. så efter inflytt skickar jag in papper om mönstring, hoppas man får komma dit bara. tror jag har en liten fördel eftersom jag jobbar som lagerarbetare för tillfället sen ett år snart. & jag kan förstå det där om att duscha tillsammans, är nog mer killarna som blir nervösa, hehe. hoppas för alla att det finns draperier, då slipper man att det tar tid & allt blir jobbigt. men en bra erfarenhet för dig att få både & på olika kasern (vad betyder det ordet egentligen? har lite svårt för alla benämningar & ord). då vet jag hur jag ska va med killarna, mig själv som bara fan!

jobbar själv med grabbar på jobbet.
tack för rådet om att berätta eller inte, smart det där hörru. jag är fast anställd & hört av mannen min om att de inte kan säga upp en utan bara bevilja tjänstledighet & så. sen måste det väl gälla för tjejer också det ska ju inte va nån särbehandlig. så det är bara att anta tycker man.
vad kan man bli om man läser folkhälsovetenskap då? det säger mig inte så mycket just nu. jag tror jag får skaffa mig nya vänner som dig så jag får mer förståelse från nåt håll. kämpigt när ingen är intresserad att lyssna eller förstår när jag ropar på uppmärksamhet eller tröst utan att säga det rakt ut. jag har iaf bestämt mig för att lyssna på folk omkring mig & se vad de har att säga & vad för råd de har; familj, vänner, pojkvän & här på forumet. dock så kommer jag mönstra. det viktigaste va om jag kunde behålla min lägenhet jag snart får.. sen får jag se med jobb sen om/när jag gjort lumpen. till dig kommer jag skriva mycket eftersom du själv har en man på mission & har gjort lumpen. två saker som är prioritet nummer ett. dina ord/meningar lugnar mig ska du veta.
hur länge har ni varit tillsammans då om jag får fråga det? härligt att ni iaf är så nära varann. min pojkvän & jag har inte kommit så långt än, men vi tar det försiktigt. det är bra det. måste va särskilt svårt för dig, mer än mig iaf, att han är borta eftersom ni "bor ihop". jag har dock sagt till min kille att om han ska åka nån mer gång, då ska jag med.. annars så får han inte. typ så, men man kan ju inte tvinga nån. håller tummarna för dig att det blir som så, att ni snart bor ihop - ah, härliga känsla!
pratar ni bara i telefon med varandra? inga brev eller mail? jag & min kille tänkte skicka brev till varann.. sen får jag se om han kan ringa också men sure för overkill, men det är det värt. man tar ju vara på varenda stund man kan få så..
krönikan hittade jag här
http://www.officersforbundet.se/int_kronika.htmom en "kristina" som har sin man på utalndsmission. man förstår henne & känner med, samtidigt så lär jag mig hur det kommer bli/kan vara/kanske blir osv. en liten tröst inför det som komma skall.
kram på dig fillan