Jonna du fixar det här!
Att vara ifrån killen i nio månader plus utbildning är så j-vla segt, jag håller med dig. vissa dagar flyger förbi och andra dagar känns oöverkommliga. Men att fixa dessa månader ifrån varandra är det ultimata testet för ett förhållande, tänk vad stolt du kommer vara om du klarar hela tiden ut.
Försök tänka att nu ser situationen ut så här. Bromsa inte i uppförsbacke. Kämpa!
Vad jag brukar tänka när saker i livet känns jobbiga och obehagliga är: Vad skall jag göra då? lägga mig ner och dö?
och det kan man ju inte bara sådär, haha!, det vinner ju ingen på.
Du är guld värd för din kille, eftersom han överväger att avbryta missionen för din skull. Värdesätt det. Om din kille kan stanna kvar så kommer ni nog båda vinna på det i längden. Han har ett gott minne att se tillbaka på och du behöver inte ha dåligt samvete och tänka tänk om... dessutom kan du ha detta som hållhake på din kille, och när du vill åka iväg på någonting och han försöker hindra dig kan du påminna honom om att du höll ut i nio j-vla månader för att han skulle få göra vad han tycker är kul.
Försök att härda ut en månad till, tänk efter då och se om du fortfarande tycker det är lika jobbigt.
Men självklart är det ditt beslut, det är lätt för mig att ha åsikter, men det är ditt förhållande och jag lovar att tänker ni bara noga igenom detta så kommer ni ta det beslut som är bäst för er båda!
Lycka till och massor av kramar från mig.