Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Träff för anhöriga??
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > SOLDINT > Anhörigforum
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
Magda
Hej!
Jag har kollat i det här forumet endel sen jag fick veta att min sambo ska iväg på FNtjänst i Afghanistan.

Även om jag läser att ni tycker att det är jobbigt så har det styrkt mig eftersom jag vet att jag inte är själv om mina känslor inför det. Men nu är det iofs ett bra tag tills han åker.
Han ska på en två månaders utbildning i Stockholm först o sen beger de sig av i slutet av september.

Men jag tror att det kommer gå upp o ner. Ena dagen är jag så stolt så jag kan spricka wub.gif o andra dagen kan jag bara känna "varför?" bash.gif ... tror säkert att det kommer vara så sen också Fast stoltheten övertar nog ändå.

Hur har ni gjort för att hålla er väl informerad om vad som händer i landet? (förutom nyheterna på radio o tv...)
Är det möjligt att kunna ringa hem ofta?
Har campen byggts upp mer nu? (såg på nåt annat forum att det verkade varit lite si o så med uppbyggnaden, men det kanske bara vad var de skrev... kanske redan är bra standrad där)

Huja, egentligen har jag nog massor med fler frågor men jag återkommer säkert med dem senare...

Tack för att ni har orkat läsa ända hit!!

Sköt om er!
Camilla
Hej Magda!
Ja, det här forumet har hjälpt en hel del, jag vet inte vad jag hade gjort utan det! Andra håller förmodligen med, eller hur Mizzcat ;) ?
Vad gäller information om vad som händer och sker i landet har jag läst mycket tidningar och det har väl både sina för och nackdelar. Nackdelarna är att det som står oftast är väldigt överdrivet och ibland inte sant, men fördelen är att jag får reda på saker som sker och om det inte stämmer så kan jag fråga min kille när han ringer . Det har hänt också att han inte haft en aning om att något har hänt, som tidningarna skrivit om.
Min kille ringer mig 1 gång om dagen. Det är bara 1 eller 2 gånger som han inte kunnat göra detta. Han är ju mycket inne på campen, vilket underlättar ringandet. Det finns även tillgång till internet.
Standarden på campen är inget du behöver oroa dig för. Min kille säger att det är helt ok nu och det blir ju förbättringar ju mer tiden går.

Fråga på om det är nåt du undrar! Jag finns här i alla fall 6 veckor till..
Magda
smile.gif Tack Camilla för ett så snabbt svar!

Jag kommer som sagt säkert ha fler frågor. Försöker lixom förbereda mig så mycket som möjligt nu innan, om man nu kan det iofs.

Det är säkert så som du säger att media förstorar upp en del saker, det gäller bara att kunna ha det i tankarna när man läser också Men det är ju bra att man kan höras per telefon så pass ofta, det stillar nog oron väldigt mycket!

Camilla får jag fråga vad din kille har för tjänst eftersom han är inne på campen mycket? Min ska ha tjänst som plutonsignalist o inte för att jag helt vet vad det innebär så känns det iaf som om det inte blir så mycket utanför campen. Så det lugnar mig ganska så mycket.
(Haha, ja vad var det jag sa...jag kom visst med fler frågor redan biggrin.gif )
Camilla
Min kille är med i trossgruppen och är drivmedelsman.
Han tillhör ju det extra förband som skickades ner i januari. Han pysslar mycket med diesel och vattenrening, huvudförrådet, byggnation av saker och ting och så kör han lastbil. De gånger han är utanför campen åker han till och från flygplatsen, och lite andra ställen.
Jag har ingen aning om vad plutonssignalist är för något!? blink.gif
Magda
Det är ju det att jag inte heller vet så mycket om det ohmy.gif Men signalisten har hand om radiokommunikationen och i de olika fordona som åker ut så finns det signalister med, men plutonsignalisten tror jag är den som samordnar det hela. Min kille vet inte heller helt vad det innebär än, får vänta o se tills han går utbildningen. Jag hoppas att det är lite som för din kille, att det mesta arbetet sker inne på campen.
Fast som sagt det är ju ett tag tills jag är i samma sits som er...o då har ni era killar hemma. B) Måste kännas lite bättre nu när ni ser målet framför er. Jag tycker att ni har peppat varandra jättebra!! En stor eloge! clap.gif
Kingecho1
QUOTE (Magda @ May 10 2006, 10:36 ) *
Min ska ha tjänst som plutonsignalist o inte för att jag helt vet vad det innebär så känns det iaf som om det inte blir så mycket utanför campen.

Nu har jag inte varit i Afghanistan så kan inte specifik berätta om vad som sker där! Men under mina missioner har plutsignalisten varit som en vanlig skyttesoldat med extra uppgiften att ordna med sambandet när plutonen är ute och arbetar. Kanske också kan bli tal om att avlasta de signalister som borde finnas på den camp han kommer bli placerad på?

Mitt tips är att du söker upp någon av de Afghanistan trådar som finns och postar ditt inlägg där för att få ett betydligt mer utförligt svar då det lär krylla av folk som exakt vet vad som din pojke kommer att få göra. Chansen blir betydligt större att de svarar även om jag tror att många smygläser i denna tråden också!!

Läplig tråd kan vara denna smile.gif FS12

FN1.gif
mizzcat
Hej och välkommen! Kul att fler hittar hit, hoppas du får med dig nån mer också. Jag och Camilla har ju bara 5-6 veckor kvar nu tills våra grabbar kommer hem. ÄNTLIGEN börjar man se ljuset! Det hjälper verkligen jättemycket att ha någon att prata med som är i samma situation. Vissa gånger när man känner sig helt från vettet är det bara någon som vet vad det handlar om som kan lugna.

Idag är en rätt bra dag. 34 dagar tills dom lämnar Afghanistan nu. Det går framåt!

Kram på er!
Ann-Dominique
hej magda! välkommen, jag kommer att skriva ganska mycket här inne min pojkvän har presic börjat sin utbildining i stockholm för att sendan den 13 juni åka till kosovo i 9 månader :( vilket jag inte ser fram emot men jag tror att vi kan klara det bara vi stötar varandra smile.gif eller vad tror du??? kram

ps. varför tänker jag dåliga tankar inför detta, jag vill ju verkligen inte det, hur jag än försöker att inte tänka dåligt gör jag det ändå. jag vet att det är ganska så lugnt nere i kosovo men ändå så går inget som jag vill. blir så ledsen . :( nu är det bra en vecka kvar tills han kommer hem igen. längtar så. jag kommer att krama honom hela tiden och aldrig vilja släppa taget. wub.gif aja nu ska jag gå och duscha hade jag tänkt och titta lite på tv, sen ringer väl älsklingen. kramen
Magda
Kingecho1: Tack för hjälpen! Jag har skrivit ett inlägg i det forumet som du tipsade om, kan vara skönt o veta lite mer exakt vad tjänsten innebär.

Mizzcat: Tack, ja jag hoppas oxå att jag får någon mer med mig. Men som sagt jag är ju ute i ganska så god tid så jag hoppas att det är nån mer vars partner ska ner till Afghanistan i höst som kikar in här!

Ann-Dominique: Absolut! Jag tror definitivt att vi klarar detta galant. O det är alltid skönt att ha nån som är i samma situation, så att precis som du säger, man kan stötta varandra under den här tiden.

Ha de gott allesammans!

Kram!
Ann-Dominique
hej hej visst är det skönt när det är soligt och varmt ute, idag ska man grilla vad ska ni sj göra?? kram på er.
ps. älsklingen kommer på torsdag wub.gif
mizzcat
Åh vad mysigt att grilla! Här har det varit kasst väder hela dagen, men nu skiner solen. Jag ska väl sitta hemma och sova tidigt som den misslyckade människa jag är rolleyes.gif Upp och jobba tidigt imorrn :( Skönt att ha nåt att göra iofs, bara trist att stiga upp. Det bästa vore att jobba 6-7 dagar i veckan nu när man ändå är ensam, finns ju inte så mkt att hitta på. Nåja!

En månad kvar imorrn... clap.gif
PansarJägare/GRK
QUOTE (linda25 @ Dec 22 2003, 22:58 ) *
Hej!

Jag undrar om någon kan svara på min fråga..? Min kille (sambo) är med i en insatssyrka och kanske ska ge sig av till Liberia. Han har aldrig varit ute förut och jag har aldrig haft en kille som varit ute.
Jag skulle tycka det var jätteskönt att träffa andra i min situation. Många har kanske varit ute förut och deras tjejer eller fruar vet ju hur det går till. Och andra kanske helt enkelt är lika orolig som jag är...? Frågan är om det finns några träffar för anhöriga?

Linda

Hej jag vet inte om det fins några sådana träffar men jag vet att om han hade varit nere i kosova så hade du kanske kunnat åka ner till honom på besök i ett par dagar! pansar2.png
Krook
QUOTE (PansarJägare/GRK @ May 13 2006, 19:46 ) *
QUOTE (linda25 @ Dec 22 2003, 22:58 ) *

Hej!

Jag undrar om någon kan svara på min fråga..? Min kille (sambo) är med i en insatssyrka och kanske ska ge sig av till Liberia. Han har aldrig varit ute förut och jag har aldrig haft en kille som varit ute.
Jag skulle tycka det var jätteskönt att träffa andra i min situation. Många har kanske varit ute förut och deras tjejer eller fruar vet ju hur det går till. Och andra kanske helt enkelt är lika orolig som jag är...? Frågan är om det finns några träffar för anhöriga?

Linda

Hej jag vet inte om det fins några sådana träffar men jag vet att om han hade varit nere i kosova så hade du kanske kunnat åka ner till honom på besök i ett par dagar! pansar2.png

@Pansarjägare
Om du svarar på så gamla inlägg så kan du väl kolla om någon redan givit svar på frågan. Dessutom finns informationen så du behöver inte spekulera.

Under missionen anordnas anhörigdagar då missionen presenteras. Dessa ges oftast på tre ställen i Sverige så att de flesta kan vara med och få höra hur det är i landet där den anhörige tjänstgör. Allt som oftast är det folk från förbandets personalavdelning plus vissa avdelningschefer som deltar och ger sin bild till de anhöriga.

Att tipsa om att åka till insatsområdet är inte så bra. Visst, det är nästan inga problem att turista i Kosovo men den anhörige som är där nere får inte vara ledig ute på stan utan kommer vara upptagen varvid besöket blir tämligen dåligt för bägge parter. Det kommer säkert bli en rejäl slitning mellan lojaliteter.

/Krook
Camilla
Usch vad hemskt. Imorse vaknade jag alldeles kallsvettig. Precis innan, drömde jag att min kille la sig i sängen hos mig och såg jätteledsen ut och sa "jag finns inte mer nu". :(
Jag har världens klump i magen och hoppas att han ringer snart.
Usch vad jobbigt sånt här är, när jag inte kan ringa till honom när jag behöver honom.
golffoxtrotfive
QUOTE (Camilla @ May 14 2006, 10:26 ) *
Usch vad hemskt. Imorse vaknade jag alldeles kallsvettig. Precis innan, drömde jag att min kille la sig i sängen hos mig och såg jätteledsen ut och sa "jag finns inte mer nu". :(
Jag har världens klump i magen och hoppas att han ringer snart.
Usch vad jobbigt sånt här är, när jag inte kan ringa till honom när jag behöver honom.

förstår ju om du kallsvettas med en sån dröm....men det visar ju bara att du saknar honom, han sitter väl och käkar en glass eller två just nu och funderar på att ringa dej clap.gif clap.gif
mizzcat
Fy fan Camilla! Det är såna gånger man hade velat att det gick att ringa dit ner. Han ringer nog snart, du är bara orolig för att det är så pass lite kvar nu...
Ann-Dominique
det löser sig camilla! allt kommer att gå bra. smile.gif
mizzcat
Det var inget, såg att artikeln tas upp i en egen tråd.
mizzcat
Ojoj vilken skum dröm jag har drömt inatt! Drömde att han var hemma, vi bodde i mina föräldrars hus som dom flyttar ifrån om en månad. I drömmen var han tillsammans med en annan tjej också, ägaren till en häst jag haft på foder. Hon skulle komma och hälsa på honom, och jag skulle få sitta på övervåningen och äta kokt potatis medan dom satt nere i vardagsrummet och åt lyxmiddag! ohmy.gif Haha så himla sjukt!

Nu är vi nere på 20-tal! Hurra!
Camilla
Hahaha, vilken sjuk dröm! Kokt potatis på övervåningen!? laugh.gif Vad tog du för konstiga piller igår kväll då? happy.gif
Själv har jag inte sovit en blund inatt, jag råkade somna vid 18 tiden när jag läste en bok, och vaknade en timme senare, så då var den nattsömnen förstörd. Malajn.gif
Ja, nu är det 1 månad kvar på detta förbannade elände! Håll tummarna allihopa för att våra killar kommer hem i samma skick som de åkte!
mizzcat
Det lät ju inte allt för kul det Camilla, men du lär ju komma i säng ikväll! Det är sjukt så nojjig man är nu, det får bara inte hända nånting. Jag vet inte vad jag gör då? Kanske åker dom en dag tidigare, det är ju bra. Nu håller vi alla tummar vi har att allt går bra.

Usch, kompisarna frågar om fest i helgen. Jag känner bara neeej orkar inte, har för mkt att tänka på. Tog ju bort gammelkatten idag också, hemskt tomt utan henne här hemma. blyg.gif Hoppas hon har det bra nu och slipper ha ont. Ska dessutom jobba helg, men samtidigt kanske det vore bra att göra nånting så man slipper gräva ner sig allt för mkt? Fast om man inte känner för det då? Kan bli rätt less på tjat om att man måste göra det och det. Folk förstår inte...kanske på grund av att jag ofta vill ge sken av att det inte är så jobbigt att vara ensam, att det ju faktiskt är rätt skönt att få se vad man vill på tvn och att det inte är så värst farligt i Afghanistan? Det är asjobbigt att vara ensam, jag får se vad jag vill på tvn när han är hemma också, och Afghanistan är ett sjukt farligt land med sjukt farliga människor. Fy fan! banghead.gif

Sorry för ett deppigt inlägg :(
Camilla
Ok! Dags för ett "pepptalk" hör jag, så här kommer det:
Självklart ska du gå på fest i helgen! Finns inget bättre bot mot deppighet än lite sprit i kroppen och en massa goa vänner! fun_icon_nana.gif
Jag vet precis hur du känner :( , och jag vet också att när man väl tvingat iväg sig själv till den där festen, så mår man så jävla mycket bättre än att man sitter hemma och ältar problemen. Det finns nog med tid till ältande i alla fall!
Och tala om för dina kompisar att du tycker att det är pest att din kille är borta och att du är orolig osv. Jag lovar att det hjälper! (Hjälper i alla fall mig när jag är hysterisk/ deppig osv, alltid någon som säger ett lugnande ord)
Jag ska i alla fall ha fest hemma i helgen med alla mina kompisar och det är rena terapin för mig! happy.gif

KRAM på dig Mizzcat!
Ann-Dominique
hej hej allihopa! har jätte tråkigt idag men men alla dagar kan inte vara bra. det är inget fint väder i heller vilket gör att man känner sig extra deppig sad.gif sitter och lyssnar på musik och tänker på älsklingen vad han gör och hur han mår. förmodligen mår han väl ganska så bra smile.gif
men jag får snart prata med honom igen han kommer på torsdag. jag känner redan hur jobbigt det är att vara utan honom fast det bara gått snart 2 veckor. hur ska jag då klara det sen??? hmm, aja det löser sig nog skulle jag tro smile.gif vi får 2 veckor tillsammans innan han ger sig av. vi ska försöka hitta en resa eller bara göra något tillsammans, för min del spelar det ingen roll vad vi gör, blir så glad bara jag får vara i hans närhet. wub.gif

ps. mizzcat: jag tycker att det är klart att du ska gå på festen, det brukar hjälpa när allt bara känns dåligt. brukar bli bättre när man gör något. men självklart ska du göra det som känns bäst för dig. tvinga dig själv inte till att gå om du inte vill. hoppas att allt löser sig många kramar Ann
mizzcat
Hej på er! Jo jag antar att jag får släpa mig dit iaf haha, men nykter eftersom jag ska jobba. Det är nog sant som du säger Camilla det finns nog med tid till att älta problem ändå. Idag var vi och fikade, rätt så trevligt ändå. Sen har jag vart hos pålle och gosat lite, det hjälper massor! Rätt så bra dag idag, 17% kvar nu. Om nån vecka kan vi börja spana på mjölkpaketen smile.gif

Hoppas ni har det bra allihop!
Camilla
Hejsvej! Usch, nu har talibanerna börjat på riktigt med sitt krigande. Hoppas att de håller sig borta från våra killar! Nu är det ju så nära att de kommer hem, så det vore ju typiskt om nåt hände. :(
Idag är det i alla fall glädjande fredag och det är fest på gång hemma hos mig!
Ska bli riktigt roligt att festa loss lite! fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
Ha en skön helg och så håller vi tummarna för att alla talibaner ramlar ner i ett hål i marken och aldrig mer kommer upp!
Camilla
Förresten, Mizzcat, så har jag nu fått reda på att åker hem som de gjort under leavarna, samma tillvägagångssätt alltså. Alltså: Fram med önskelistan på guld och diamanter! biggrin.gif
Ann-Dominique
hej! ja då var man ensam igen, och nästa gång vi ses är det sista gången vi ses innan han åker usch :( (ledsen) men vi ska mysa så mkt det bara går.... ibland känns det bara, - hur ska jag kunna klara detta??? det är en jobbig känsla, men kan ni kan jag smile.gif hoppas jag :( men men nu hade jag tänkt kolla på film, hoppas det är bra med er alla. kramen
mizzcat
Tjoho! Gissa vad det är idag? 19 dagar, 10-tal! Yeees, snart är det över clap.gif Oh, börjar nästan bli lite pirrigt nu haha, längtar snart ihjäl mig wub.gif

Drömde inatt att jag var där. Jag åkte dit och överraskade honom, och det var så underbart att kramas igen. Knäpp dröm förövrigt, som det brukar vara.

Hoppas alla har det bra, kram kram!
Ann-Dominique
hej mizzcat! är glad för din skull. tänk om det snart var över för mig med, men nej det har bara nyss börjat *snyft* men man kan nog inget mer än att leva med det! kram på er
mizzcat
Ann du kommer klara det, man kommer in i lunken jättefort. Det kommer bara ta några dagar så är du van. Känslan när dom kommer hem på leave är dessutom obeskrivlig! Det värsta är väl att när dom väl kommer hem så börjar nästa mission planeras, suck banghead.gif
Ann-Dominique
QUOTE (mizzcat @ May 25 2006, 12:04 ) *
Ann du kommer klara det, man kommer in i lunken jättefort. Det kommer bara ta några dagar så är du van. Känslan när dom kommer hem på leave är dessutom obeskrivlig! Det värsta är väl att när dom väl kommer hem så börjar nästa mission planeras, suck banghead.gif

ja jag vet men usch det känns som en knut i magen hela tiden, mår inte bra av den här känslan blyg.gif men det är väl som du säger man måste komma in i rutinen och vänja sig. men om man får panik när han väl är där nere vad gör man då??? har du känt så någon gång och hur gjorde du då för att lugna dig själv. just nu känns det som att jag verkligen inte vill det här *snyft* banghead.gif men jag träffar honom på måndag då får jag vara med honom i 2 veckor innan han åker så det känns bra i alla fall. saknar honom så... just nu känner jag mig jätte kär! wub.gif kram på dig o tack för att ni finns som ett stöd för mig
mizzcat
Halloj!

När det blir för jobbigt brukar ett bad och nåt schysst tvprogram funka för mig (och tyvärr rätt ofta godis också, måste verkligen sluta trösta mig med det), eller så åker jag hem till mamma och pappa, det är nästan det bästa. Man hittar små sätt att trösta och lugna ner sig själv när man känner att man börjar bli galen. Sen så brukar det oftast dagliga samtalet lugna nerverna rätt bra, man kan ha haft en skitkass dag men när han väl ringer blir allting bra igen! Nu får ni se till att ta vara på tiden som är kvar!

Åååh vad jag längtar nu! Snart måste jag ju börja förbereda, städa här hemma och så hihi happy.gif Hur är det med Camilla då? rolleyes.gif
Camilla
Camilla mår alldeles utmärkt, tackar som frågar! vissel.gif
Jag saknar min älskling så otroligt mycket just nu, känns jobbigt att vara ensam, men nu är det ju "bara" ca 20 dagar kvar innan han förhoppningsvis kommer hem!
Vi har pratat så mycket i telefon den senaste tiden, så det hjälper ju en hel del. smile.gif
Jag var och shoppade igår, och det är ju verkligen som ljusterapi för mig. Hahaha, vilka små röster som hörs i huvudet när man står där och velar i affären. "Köp den! Nej, ska jag verkligen..? Jo, jag förtjänar den verkligen" o.s.v. biggrin.gif
Så ett litet tips från mig till er: Shoppa loss och glöm dina bekymmer clap.gif
Ciao!
Ann-Dominique
hej hej! hoppas allt är bra med er alla. skulle träffat älsklingen idag men det blev ändrat tills imorgon istället...*snyft* det är inte alls kul när man får reda på det i sista minuten. men men, jag får väl hitta på nåt så att tiden går fortare ;) men jag får ju trots allt ha honom hos mig imorgon *ler jätte stort* längtar ihjäl mig. ha det så bra kram på er
mizzcat
Hej på er! Fan vilken seg dag det är idag, massa timmar tills man kan sova. Orkar inte göra nåt men blir knäpp av att bara sitta här och glo. Ingenting på tv, 13 dagar till dom åker. Tror jag börjar bli lite rastlös av all denna väntan haha, om det ska vara såhär kommer dom här sista dagarna gå så otroligt sakta. Ojoj, vilka problem man har! :P Tur att jag har stallet imorrn och i helgen, annars hade jag nog gått under! Nä, fan om man skulle ge sig ut på en cykeltur?

Snart ska jag börja kolla mjölken biggrin.gif
Camilla
Hej på er! Nu börjar det närma sig hemgång! Jag längtar så jag nästan dööör! wub.gif
Mindre än 2 veckor!!!!!!!!! Hoppas, hoppas, hoppas att allt går bra den sista tiden!!
Vad jag vet så är det mycket putsa och fixa den sista tiden. Då är de instängda på campen = mycket bra! biggrin.gif
Ha det gott!!
mizzcat
Hej Camilla! Här har du en till som längtar! banghead.gif Imorgon är det två veckor tills vi har dom HEMMA! wub.gif Kan knappt fatta det, helt sjukt är det. Klart att allting går bra nu sista dagarna där nere. Nu ska jag ut en sväng i det fina vädret smile.gif
Ann-Dominique
hej på er! har en fråga som kanske låter lite dum, men jag måste veta. hur mycket förändras ens älskling av att ha varit på utlandstjänst? då dem kommer hem igen! är det nåt man måste tänka på, i så fall vad? tack på förhand, ta hand om er kram ;)
Adam Wilhelm
Hej Ann.
Det beror på helt vad personen har varit med om.
Under och efter Ba 01 hade vi ett antal individer som drabbades av PTSD (Post tramautical stress disorder) av mer eller större grad. En så mycket att han blev hemskickad.
Det har utförts en klinisk studie som visar att vi som var med på Ba01 har högre nivåer av något stresshormon än vad Svensson har. Ett tecken på att det var en stressig period som fortfarande sätter sina spår.

Alltså kan man säga att det är helt individuellt, ett svar som egentligen inte säger så mycket.
Men med bra kamrater och stöd hemifrån så kommer det att gå bra.

Nu en personlig fråga: är din gubbe med i Hemvärnet på Södertörn?
Vi har nämligen en kille i Liberia som heter Dominique.
mizzcat
Ann, läs på mil.se och www.utlandsportalen.se, där finns lite saker man kan behöva veta. Som tidigare skrev så är det ju inte säkert att din kille kommer förändras särskilt mycket, men var beredd på att han kan komma att göra det.
mizzcat
Idag är en stor dag! Vi går ner på ental för sista gången nu, 9 dagar kvar tills dom börjar sin resa hem! Om mindre än två veckor är dom hemma. clap.gif

Dags att börja panikbanta nu vissel.gif Jag har faktiskt gått ner 7 kg under dessa månader som han varit borta, förmodligen hade det varit ett par till om han inte kommit hem på leave 2 gånger och förstört allting med massa god mat! sad.gif wub.gif
Camilla
Wooohooo! 7 kilo!?!! Grattis! clap.gif Själv börjar man ju sakteligen klättra uppåt med kilona.... rolleyes.gif

Å herrejösses, det känns ju helt otroligt att vi snart är i mål!
Jag har redan börjat oroa mig för flygresan hem blyg.gif , samma gamla vanliga: "håller flygplanen även denna gång" o.sv. Så himla tröttsamt, men, men!

Kram på er alla!
mizzcat
Jag har också börjat oroa mig för flygningen, men det har ju gått bra 5 gånger så det borde gå bra den sjätte och sista också. Men det är klart man oroar sig ändå, går ju inte låta bli! Jag tänkte försöka ha fullt upp dom sista dagarna där innan dom åker och till dom landat i Sverige. Det brukar ju underlätta en del.

Idag har jag städat, det behövdes verkligen. Sen åkte jag till mamma och pappa och städade bilen också. Skönt att få sånt gjort nån gång! Nu när jag kom hem luktade det gott och nystädat här hemma, får väl försöka hålla det så till han kommer hem så det inte ser ut som den vanliga svinstian :P

Nu ett bad och sen sängen, skönt ska det bli! Imorrn bara åtta/elva, HURRA!
Krook
Nu när gubbarna kommer hem så får ni köra lite samtalsterapi så ni blir av med erat SoldFForum-beroende. biggrin.gif

Bra kämpat!

/Krook
Camilla
Ja, haha, det kommer nog bli svårt att inte smyga in här och kika på vad våra "efterföljare" har att skriva! Hoppas verkligen att tråden hålls vid liv, för den har varit en oerhört stor hjälp på alla sätt och vis! clap.gif

Mizzcat, nu har verkligen nedräkningen börjat på allvar, och det pirrar så skönt i magen!
Jag kommer gå omkring med ett fånigt flin när han kommit hem, och en stor sten kommer att falla från mitt hjärta, det kommer att kännas helt overkligt tror jag!

Nu ska jag ut och sola, man vill ju inte se ut som att man bara suttit framför datorn och kollat runt på SoldF när han kommer hem! happy.gif
mizzcat
Håller med Camilla, nog kommer man kika in här och kolla vad som händer i tråden men beroendet kommer nog släppa relativt fort när man har annat att ägna sig åt blush.gif :P

Ja usch, jag är verkligen otroligt rastlös nu. Det är så nära men ändå massa dagar kvar, har inget jobb inplanerat förrän den 19 nu heller, det känns segt. Men förhoppningsvis ringer dom på måndag annars får jag väl ringa och jaga på litegrann så jag slipper sitta hemma och mögla.

Lyxigt att kunna gå ut och sola, här regnar det. Som jag har sagt till honom så kommer jag se ut som ett dött spöke brevid honom sen när han är jättebrun och jag blek laugh.gif Nu ska jag fara och rida, då går några timmar iaf!
Camilla
Vad menar du med blush.gif :P Menar du typ horny.gif ? Hahahahahaaaaaaaaaa!
mizzcat
Haha det beror på vad du menar med horny.gif ?
Camilla
Hahaha du vet nog mycket väl vad jag menar dribble.gif biggrin.gif
Camilla
Hejsvej!
Tiden tickar vidare! 1 vecka är ju ingenting jämfört med 5½ månad.
Ändå känns det som en hel evighet tills de landar på svensk mark igen.
Hoppas att det är bra med alla!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.