Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Träff för anhöriga??
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > SOLDINT > Anhörigforum
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
mizzcat
3 veckor kvar nu bara! Yes, fan vad det går undan smile.gif Började packa inför flytten igår också, tre kartonger fyllde jag och det märks knappt? Jäklar vad skräp man har i skåpen haha!

Hoppas det är bättre idag Camilla, tänk på att våren kommer snart fun_icon_nana.gif
Camilla
QUOTE (mizzcat @ Feb 20 2006, 13:51 ) *
3 veckor kvar nu bara! Yes, fan vad det går undan smile.gif Började packa inför flytten igår också, tre kartonger fyllde jag och det märks knappt? Jäklar vad skräp man har i skåpen haha!

Hoppas det är bättre idag Camilla, tänk på att våren kommer snart fun_icon_nana.gif

Hej! Jo tack, jag mår lite bättre idag faktiskt! Tänk vad man uppskattar jobbet när man vill att tiden ska gå! Idag har jag haft fullt upp och dagen har svischat förbi!

Hmm, 3 kartonger är som en fis i rymden när man ska flytta, det brukar bli väldigt mycket mer än vad man räknat med från början! Fast det är under flytten som det är så skönt att slänga gammalt skit, och det är aldrig så lätt som då! Bara hiva iväg det på tippen! När jag flyttade ihop med min kille så lånade jag en stor skåpbil och fyllde nästan hela den med onödiga saker som jag slängde. Kändes befriande!

Ha det bra!
mizzcat
2 veckor kvar imorgon, herregud vad tiden går! Snart borde datumet börja synas på filpaketen iaf, mjölken dröjer nog ett tag.

Det har varit plusgrader här i flera dagar nu, så himla skönt...snart är våren här! clap.gif

Elvira snart börjar du titta in här igen va? :P
Elvira
Hej tjejer smile.gif
Nu har jag vinkat av gubben. Delade känslor som vanligt.
Ser att Ni börjat nedräkningen inför Era killars leave. Hoppas att tiden tills dess går fort för Er. Ett tu tre, så är de hemma. ;)
Camilla
QUOTE (Elvira @ Feb 27 2006, 17:54 ) *
Hej tjejer smile.gif
Nu har jag vinkat av gubben. Delade känslor som vanligt.
Ser att Ni börjat nedräkningen inför Era killars leave. Hoppas att tiden tills dess går fort för Er. Ett tu tre, så är de hemma. ;)

Usch, stackare! Farvälen är oftast jobbigast tycker jag..
Hoppas i alla fall att ni har haft det bra tillsammans under leaven.
Min kille hade beställt sin flygresa idag!
Herrejösses vad jag längtade efter honom idag efter att jag varit på IKEA och skulle skruva ihop byrån jag köpt... Det blev en hel del svordomar och en hel del böjda spikar... Som tur är så ska den stå inne i en garderob.. blush.gif
Hälsningar från händiga Berta vissel.gif
Elvira
Hej händiga Berta ;)
Du kanske ska åka till MeS och hjälpa till med hopskruvningen av deras nyinköpta Ikeamöbler? B) :P
Jag kan följa med och stjälpa till... Malajn.gif

Blev lite snuvad på mitt hej då igår, blev inte som jag tänkt mig. En f.d. kollega till gubben dök upp och hade inte vett brow.gif blink.gif att sluta surra…Hmpfgh. Nåja, han är ju snart hemma igen. Får väl bli ett kärvänligare återseende istället wub.gif

Hur går det för lilla katten då? :P
Har du sett datumet på filen än?
mizzcat
Det lät inte som att det gjorde avskedet roligare precis, Elvira. Men som du säger, han kommer ju snart hem igen! smile.gif

Jag har inte sett datumet än, har iofs inte kollat på fil på ett par dagar...ska nog åka till nån affär och kika haha! Annars är det bra här, 13 (snart ental) dagar nu...4 veckor till flytten. Så jag har att sysselsätta mig med, dessutom ska jag vara hästvakt i helgen + tentaplugga så dom sista dagarna kommer nog gå undan! Men jag fick lite ångest idag när jag började tänka på avskedet som kommer om 4 veckor...usch! Det är verkligen jobbigt, fast jag brukar bara gråta i bilen på vägen hem sen är det bra och man kommer in i rutinerna! Och sen så är det ju sista gången han åker ifrån mig, nästa gång åker han ju inte iväg nåt mer! (På ett tag hoppas jag iaf brow.gif )
Camilla
QUOTE (Elvira @ Feb 28 2006, 18:44 ) *
Hej händiga Berta ;)
Du kanske ska åka till MeS och hjälpa till med hopskruvningen av deras nyinköpta Ikeamöbler? B) :P
Jag kan följa med och stjälpa till... Malajn.gif

Blev lite snuvad på mitt hej då igår, blev inte som jag tänkt mig. En f.d. kollega till gubben dök upp och hade inte vett brow.gif blink.gif att sluta surra…Hmpfgh. Nåja, han är ju snart hemma igen. Får väl bli ett kärvänligare återseende istället wub.gif

Hur går det för lilla katten då? :P
Har du sett datumet på filen än?

Ja! Vi sticker dit! Ha, ha snacka om överraskning. "Toodeeloooooo älskling här kommer jag!" clap.gif

Ånej, snuvad på hejdå är inte kul :(
Vissa människor har inte känsla för när man inte ska t.ex ringa eller vara kvar för länge.
Tråkigt!
Men din gubbe är väl hemma igen om bara några veckor? Lyckost! smile.gif
mizzcat
Godmorgon!

Jag måste bara få berätta vad som hände igår, jag hade vart hos mamma och pappa på kvällen. Kom hem och satt uppe ett tag innan jag la mig i sängen. Strax efter 23:00 ringer det på dörren, jag får lite lätt panik. Vem vill mig nånting såhär sent? blyg.gif Det brukar aldrig ringa på dörren om jag inte väntar besök. Gick igenom tänkbara personer som kunde vara där ute, det ringde igen...och igen! Jag försökte titta ut genom fönstret som sitter ovanför dörren. Nån utelåst granne? Ett fyllo? 7.gif Det ringde igen...tittade ut. Ser en grön människa där ute, som tar upp en mobil...Det ringer i min mobil!

Gissa vem det var?
Camilla
QUOTE (mizzcat @ Mar 1 2006, 09:07 ) *
Godmorgon!

Jag måste bara få berätta vad som hände igår, jag hade vart hos mamma och pappa på kvällen. Kom hem och satt uppe ett tag innan jag la mig i sängen. Strax efter 23:00 ringer det på dörren, jag får lite lätt panik. Vem vill mig nånting såhär sent? blyg.gif Det brukar aldrig ringa på dörren om jag inte väntar besök. Gick igenom tänkbara personer som kunde vara där ute, det ringde igen...och igen! Jag försökte titta ut genom fönstret som sitter ovanför dörren. Nån utelåst granne? Ett fyllo? 7.gif Det ringde igen...tittade ut. Ser en grön människa där ute, som tar upp en mobil...Det ringer i min mobil!

Gissa vem det var?

Va!?!!!! Var det din pojke? Vad gör han hemma redan?! clap.gif
Elvira
QUOTE (mizzcat @ Mar 1 2006, 09:07 ) *
Godmorgon!

Gissa vem det var?

Hej katten :P
Vilken trevlig överraskning! clap.gif
mizzcat
Ja! Det var han! wub.gif Jag trodde att jag drömde, jag var ju inte alls förberedd på att han skulle komma heller, så ingenting var ju fixat här hemma! Den lilla djävulen har ljugit hela tiden om att han skulle komma hem vecka 11, busigt värre laugh.gif Har fått diverse krypterade mail också som skvallrade om det här, men det förstod jag såklart inte då. "Jag ska åka till MES på tisdag" Jo tjena! surprise.gif
Camilla
QUOTE (mizzcat @ Mar 1 2006, 12:29 ) *
Ja! Det var han! wub.gif Jag trodde att jag drömde, jag var ju inte alls förberedd på att han skulle komma heller, så ingenting var ju fixat här hemma! Den lilla djävulen har ljugit hela tiden om att han skulle komma hem vecka 11, busigt värre laugh.gif Har fått diverse krypterade mail också som skvallrade om det här, men det förstod jag såklart inte då. "Jag ska åka till MES på tisdag" Jo tjena! surprise.gif

Min kille ringde cirka 10 minuter efter att jag hade läst ditt inlägg, men han är fortfarande kvar i Afghanistan.. Jag var lite pirrig och frågade om han hade fått ändrat leave datum, men det hade han inte, vilket jag iof är ganska nöjd med, för han har bara 1 leave, och det blir så många veckor kvar efter leaven om han kommer hem tidigare..
Har din kille 1 eller 2 leavar?

Ååå, hoppas att ni får 2 underbara veckor tillsammans!
P.s. Hade han mattan med sig hem? happy.gif
Elvira
Det är härligt med sådana överraskningar. Kattens kille har verkligen spelat teater :P
Camilla
Då var det fredag igen. Tiden tickar på framåt och det är bra!
Min kille ringde tidigare idag, och han hade det bra. De skulle grilla ikväll och få dricka 1 öl. Vilken lycka! happy.gif

Ikväll har varit första fredagen sen han åkte, som jag inte gjort någonting alls, och det är såååå tråkigt! Jag har myror i hela kroppen! Malajn.gif

Suck, stön och pust!

Hoppas att ni andra har det bra!
Hur går det för dig nu, Elvira? Är det ok med dig?
Elvira
QUOTE (Camilla @ Mar 3 2006, 21:55 ) *
Då var det fredag igen. Tiden tickar på framåt och det är bra!
Min kille ringde tidigare idag, och han hade det bra. De skulle grilla ikväll och få dricka 1 öl. Vilken lycka! happy.gif

Ikväll har varit första fredagen sen han åkte, som jag inte gjort någonting alls, och det är såååå tråkigt! Jag har myror i hela kroppen! Malajn.gif

Suck, stön och pust!

Hoppas att ni andra har det bra!
Hur går det för dig nu, Elvira? Är det ok med dig?

Det har gått förvånansvärt bra att ställa om sig till att vara mol allena igen. Antar att det är vetskapen om att vi går mot slutet av gubbens mission som gör att allt går aningens lättare.
Tempot här hemma är betydligt lugnare än de två senaste helgerna (okej även veckorna), på gott och ont. Har bara pyttelite kryp i benen… ;)
Mums vad gott med grillat och öl, det är killarna och tjejerna helt klart värda! happy.gif
Längtar tills det går att grilla här också, när snön och kylan har försvunnit vill säga...
Hoppas du klarar av denna kvällen...trots myrorna som rantar runt i kroppen. ;)
alfie
Måste bara säga att detta är en mycket intressant tråd, det är kul att kunna följa missionen på hemmaplan, något som man lätt glömmer bort när man är ute (OBS! har varit singel när jag varit ute)... de gånger jag varit ute har det kännt som det stått helt stilla hemma medan jag varit ute och cyklat!

Jag själv har nästan helt glömt bort att människorna här hemma lever vidare sina liv...

Jag hoppas verkligen att det går bra för er som skriver om er och era respektive i denna tråden, det är egentligen nu jag verkligen fattar vilken uppoffring det är för de som "blir kvar hemma".
Elvira
QUOTE (alfie @ Mar 4 2006, 02:29 ) *
Måste bara säga att detta är en mycket intressant tråd, det är kul att kunna följa missionen på hemmaplan, något som man lätt glömmer bort när man är ute (OBS! har varit singel när jag varit ute)... de gånger jag varit ute har det kännt som det stått helt stilla hemma medan jag varit ute och cyklat!

Jag själv har nästan helt glömt bort att människorna här hemma lever vidare sina liv...

Jag hoppas verkligen att det går bra för er som skriver om er och era respektive i denna tråden, det är egentligen nu jag verkligen fattar vilken uppoffring det är för de som "blir kvar hemma".

Tack för dom uppmuntrande orden Alfie. smile.gif
Har sett i andra trådar här på forumet att du tackat nej till missioner, starkt av dig, med tanke på att du är lite av en ”missions-junkie” (enligt dig själv i en annan tråd.) B)
Camilla
Hej å hå, då var det måndag igen.
Hoppas att det är bra med alla!
Min kille kommer förmodligen hem några dagar senare på leave än beräknat. De höll på med lite ändringar vad gäller leavarna, och han hamnade "mitt emellan". Men det gör ingenting, några dagar hit eller dit spelar ingen roll tycker jag.
Nu ska jag fortsätta jobba, ha det bra!
Elvira
QUOTE (Camilla @ Mar 6 2006, 11:32 ) *
Hej å hå, då var det måndag igen.
Hoppas att det är bra med alla!
Min kille kommer förmodligen hem några dagar senare på leave än beräknat. De höll på med lite ändringar vad gäller leavarna, och han hamnade "mitt emellan". Men det gör ingenting, några dagar hit eller dit spelar ingen roll tycker jag.
Nu ska jag fortsätta jobba, ha det bra!

Skönt att höra att det är okej med dig. Snart har du din kille hemma, trots lite förskjutningar på leaveperioden. wub.gif
Här är det bra. Har snart lunch och då blir det en promenad i solskenet, gäller att ta vara på de få soltimmar som erbjuds så här i början av mars.
Hoppas det går bra för Mizzcat och hennes kille. (Nu kanske han får hjälpa till med packningen inför flytten?) ;)
Camilla
Hejsvej! Här är det väldigt tyst, men det är kanske bra?! Betyder kanske att alla mår bra och att det är lugnt ute i missionsområdena?! smile.gif
Jag mår i alla fall bra, om några veckor kommer min älskling hem på leave. Jag längtar och längtar!!
Ha det bra!!
Elvira
QUOTE (Camilla @ Mar 9 2006, 19:48 ) *
Hejsvej! Här är det väldigt tyst, men det är kanske bra?! Betyder kanske att alla mår bra och att det är lugnt ute i missionsområdena?! smile.gif
Jag mår i alla fall bra, om några veckor kommer min älskling hem på leave. Jag längtar och längtar!!
Ha det bra!!

Äntligen fredag! worthy.gif fun_icon_nana.gif
Jag tolkar tystnaden som positiv, allt verkar vara frid och fröjd för våra gubbar. Hoppas det håller i sig *peppar, peppar ta i trä*
Hur länge är det kvar tills din älskling har leave? Tycker att du har väntat och längtat oerhört länge.
Snart kanske Mizzcat också börjar kika in här igen..?
Take care!
Camilla
Hej! Ja, äntligen fredag!! clap.gif
Jag får vänta 2 veckor till innan han kommer. Tiden går o e r h ö r t l å n g s a m t just nu.
Idag fick jag i alla fall brev från Försvarsmakten om anhörigdag! Den 11 april var det i Stockholm. Ska bli intressant, hoppas man får mycket information!
Ciao! smile.gif
mizzcat
Hej på er! Har också fått kallelsen till anhörigträffen i april idag, ska bli intressant att höra vad dom säger där! Ja Camilla snart har du honom hemma, du har ju verkligen längtat länge nu! Vi har bara 2 dagar kvar tillsammans nu, känns trist...men han kommer ju snart hem igen! Dom där veckorna innan dom kommer hem på riktigt kommer gå fort tror jag!

Nu ska jag joina S i sömnen, snaaark...(Saknar en gäspande smiley här)
Elvira
Även jag fick kallelsen, kommer inte att gå på den då gubbens mission är slut då anhörigträffarna är...
Känns lite onödigt att flaxa ner till Sthlm när han (förhoppningsvis - om inte hemrotationsdatumet ändras) är hemma.
Camilla
QUOTE (Elvira @ Mar 11 2006, 18:37 ) *
Även jag fick kallelsen, kommer inte att gå på den då gubbens mission är slut då anhörigträffarna är...
Känns lite onödigt att flaxa ner till Sthlm när han (förhoppningsvis - om inte hemrotationsdatumet ändras) är hemma.

Nej, det verkar ju onödigt! smile.gif
Grattis till att din gubbe kommer hem snart! mellow.gif Vill du byta med mig? laugh.gif
Usch, de sista 3 månaderna längtar jag definitivt inte till... :(
Jag är i alla fall tacksam för att min kille inte är ute på patrull, utan mesta tiden befinner sig på campen. Det måste ju vara säkrare att vara inne än ute?! 7.gif
Jag läste på resedagboken.se att väderprognosen för de kommande veckorna är typ 25-28 grader och att det kan bli upp till 50 grader i skuggan i Mazar när det är som varmast ohmy.gif Puuh, caramba vilken värme! Orkar man göra någonting alls då? Hoppas inte... smile.gif
Jag pratade med min älskling idag och han sa att när han hade kliat sig i pannan så hade en hel del skit som "legat begravd" i huden kommit fram. Det var väldigt dammigt och skitigt.
Elvira
QUOTE (Camilla @ Mar 11 2006, 19:58 ) *
QUOTE (Elvira @ Mar 11 2006, 18:37 ) *

Nej, det verkar ju onödigt! smile.gif
Grattis till att din gubbe kommer hem snart! mellow.gif Vill du byta med mig? laugh.gif
Usch, de sista 3 månaderna längtar jag definitivt inte till... :(
Jag är i alla fall tacksam för att min kille inte är ute på patrull, utan mesta tiden befinner sig på campen. Det måste ju vara säkrare att vara inne än ute?! 7.gif
Jag läste på resedagboken.se att väderprognosen för de kommande veckorna är typ 25-28 grader och att det kan bli upp till 50 grader i skuggan i Mazar när det är som varmast ohmy.gif Puuh, caramba vilken värme! Orkar man göra någonting alls då? Hoppas inte... smile.gif
Jag pratade med min älskling idag och han sa att när han hade kliat sig i pannan så hade en hel del skit som "legat begravd" i huden kommit fram. Det var väldigt dammigt och skitigt.

Nja, vet inte om jag är så sugen på att byta…kanske en annan gång? ;)
Buhuu, vilken lång tid ni har kvar av missionen. Lider jättemycket med Er. En liten tröst är ju att det iaf känns som det går lite fortare när de är hemma och varit hemma på leave. Jag tippar på att det är tryggare att vara inne på campen än utanför. smile.gif

Jag kan gärna ta lite av deras värme, men 50 grader i skuggan – neeej, det är FÖR varmt även för mig. mellow.gif
Jag sätter mina tio poäng på att mycket blir lugnare under den hetaste perioden. clap.gif

Hmm, har för mig gubben sa att det är ungefär 70% bajs i luften där nere, not so nice... gasmask.gif
Tror vi får tappa upp ett gammalt hederligt bad åt killarna när de kommer hem…och med det så menar jag att vi skrubbar de ordentligt rena från bajspartiklar och den eventuella solbrännan som de kan tänkas ha skaffat sig... ph34r.gif B)
Camilla
Nja, vet inte om jag är så sugen på att byta…kanske en annan gång? ;)
Buhuu, vilken lång tid ni har kvar av missionen. Lider jättemycket med Er. En liten tröst är ju att det iaf känns som det går lite fortare när de är hemma och varit hemma på leave. Jag tippar på att det är tryggare att vara inne på campen än utanför. smile.gif

Jag kan gärna ta lite av deras värme, men 50 grader i skuggan – neeej, det är FÖR varmt även för mig. mellow.gif
Jag sätter mina tio poäng på att mycket blir lugnare under den hetaste perioden. clap.gif

Hmm, har för mig gubben sa att det är ungefär 70% bajs i luften där nere, not so nice... gasmask.gif
Tror vi får tappa upp ett gammalt hederligt bad åt killarna när de kommer hem…och med det så menar jag att vi skrubbar de ordentligt rena från bajspartiklar och den eventuella solbrännan som de kan tänkas ha skaffat sig... ph34r.gif B)
[/quote]

"Solbränna" ja... Kanske är mer skit än bränna happy.gif
70 % bajs i luften låter å andra sidan inte speciellt trovärdigt, låter mer som något som gått från mun till mun och blivit väldigt överdrivet. Höna av en fjäder syndromet. smile.gif
Hur det än är tar jag det säkra före det osäkra och tvingar in älsklingen i duschen med en skrubborste och en tvål för tvagning innan det blir nåt gos vissel.gif (Fast jag behöver nog inte tvinga honom, han har sagt att han längtar efter en ordentlig och varm dusch.)
mizzcat
Hej på er!

Nu är jag med i ensamma klubben igen, känns inte så himla jobbigt faktiskt. Det var nog det lättaste avskedet vi haft! Det har verkligen varit skönt att ha honom hemma och tiden har gått alldeles för fort såklart, men nu känns det nästan som nedförsbacke. Solen skiner och det är varmt ute, ska strax sätta igång och riva bokhyllor. bash.gif Ungefär så!

Nu har ingen av er särskilt långt kvar heller, era fuskisar! :(
Elvira
Hej å välkommen tbx katten smile.gif
Ser att Ni haft det bra på leaven clap.gif
Ja, tiden går fort när de är hemma...det går i en hejdundrande fart *wrOOm wrOOm*
De senaste dagarna har jag varit lite off, som tur är så pekar det mer på on just nu...En liten släng av saknad svepte över mig så här i nerförsbacken, men det fixar sig nog som vanligt! smile.gif
mizzcat
Hej tjejer!

Hur har ni det? Jag har en dålig dag :( Har inte fått nåt telefonsamtal ikväll, usch...det gör allting så mkt värre! Fast jag vet ju att han ligger och sussar sött i sitt nya varma täcke som han tog med hemifrån. Men kunde han inte ligga i sängen här hemma istället då? banghead.gif Suck, det behövs så lite för att en hel dag ska bli paj, man får bara hålla ut tills det är sovdags för allting brukar ju bli bättre när man fått sova på saken. Sen är det ju så himla skönt att vi kan skriva här, man vet att det finns nån som läser som har det likadant! Det är ju faktiskt ett himla stort stöd.

Nåja, nu ska jag hoppa i badet! Hoppas ni har det bra smile.gif
Elvira
QUOTE (mizzcat @ Mar 16 2006, 21:14 ) *
Hej tjejer!

Hur har ni det? Jag har en dålig dag :( Har inte fått nåt telefonsamtal ikväll, usch...det gör allting så mkt värre! Fast jag vet ju att han ligger och sussar sött i sitt nya varma täcke som han tog med hemifrån. Men kunde han inte ligga i sängen här hemma istället då? banghead.gif Suck, det behövs så lite för att en hel dag ska bli paj, man får bara hålla ut tills det är sovdags för allting brukar ju bli bättre när man fått sova på saken. Sen är det ju så himla skönt att vi kan skriva här, man vet att det finns nån som läser som har det likadant! Det är ju faktiskt ett himla stort stöd.

Hej katten!
Även här är det en dålig dag - har inte heller fått nåt samtal :( . Jag tror som du att de ligger och Zzz Zzz i sina sängar och har söta drömmar om oss wub.gif

Edit: Han ringde just fun_icon_nana.gif , allt var oki doki.
Camilla
Hej tjejer!

Usch, men stackars dig! Hoppas att du mår bättre idag och han ringer!
Det är ju som min kille säger: Om de inte ringer är det större risk att det är för att de har mycket att göra, snarare än att det hänt något. Vad jag vet så var i alla fall "läget" lugnt i hela landet igår, om det kan trösta dig lite?
Fast jag vet ju att det spelar inte så stor roll, man blir sorgsen när de inte ringer, spelar ingen roll vad orsaken är!

Min kille ringde mig kl. 04:30 en morgon för typ 1 vecka sedan eller så. Jag höll på att få en hjärtattack, för jag hann tänka en massa innan jag svarade "Shit, nu har det hänt något, nu ringer de och säger att han är skadad eller död"
När jag svarade sa han: Godmorgon gumman! Grattis på namnsdagen!! biggrin.gif
(Såååååå romantiskt! wub.gif )
Jag visste inte ens om att jag hade namnsdag, och speciellt inte vid den tidpunkten :P

Idag är det i alla fall fredag, tjejer! Helgen hägrar, någon som ska glo på melodofestivalen imorgon? Jag har bjudit hem tjocka släkten på "schlagermiddag". fun_icon_nana.gif P.s. Någon mer än jag som tycker att Carola ser vääääldigt opererad och stel ut i ansiktet? Malajn.gif

Stor kram från mig!
Elvira
QUOTE (Camilla @ Mar 17 2006, 08:57 ) *

Hej tjejer!

Usch, men stackars dig! Hoppas att du mår bättre idag och han ringer!
Det är ju som min kille säger: Om de inte ringer är det större risk att det är för att de har mycket att göra, snarare än att det hänt något. Vad jag vet så var i alla fall "läget" lugnt i hela landet igår, om det kan trösta dig lite?
Fast jag vet ju att det spelar inte så stor roll, man blir sorgsen när de inte ringer, spelar ingen roll vad orsaken är!

Min kille ringde mig kl. 04:30 en morgon för typ 1 vecka sedan eller så. Jag höll på att få en hjärtattack, för jag hann tänka en massa innan jag svarade "Shit, nu har det hänt något, nu ringer de och säger att han är skadad eller död"
När jag svarade sa han: Godmorgon gumman! Grattis på namnsdagen!! biggrin.gif
(Såååååå romantiskt! wub.gif )
Jag visste inte ens om att jag hade namnsdag, och speciellt inte vid den tidpunkten :P

Idag är det i alla fall fredag, tjejer! Helgen hägrar, någon som ska glo på melodofestivalen imorgon? Jag har bjudit hem tjocka släkten på "schlagermiddag". fun_icon_nana.gif P.s. Någon mer än jag som tycker att Carola ser vääääldigt opererad och stel ut i ansiktet? Malajn.gif

Stor kram från mig!

Hej!
Ja äntligen är det fredag! smile.gif
Då var den här arbetsveckan avbetad i stort sett.
Kommer nog att kasta ett öga på melodifestivalen. Hmm jag misstänker att hon kan ha slätat ut en del rynkor med botox eller nån annan skit… gasmask.gif
Ha det finemangs!
*kram*
Xpress
hejsan linda jag har en pojkvän som ska göra utlandstjänst i kosovo i 9 månader inte 6 månader utan 9 månader och jag har aldrig i heller haft ett förhållande där jag måste vara ifrån min pojkvän så länge. det känns jätte jobbigt men när jag vet att det finns andra i samma situation som mig känns det genast mycket bättre. jag har gått med på att han ska få åka, det är bara 2 månader kvar. jag hoppas att du vill prata mer med mig skulle kännas bättre att ha någon att prata med som förstår, självklart svarar jag till alla som vill skriva till mig. mvh Ann ps. skriver från min pojkväns sida men ska snart skaffa en egen!
Camilla
QUOTE (Xpress @ Mar 19 2006, 12:17 ) *
hejsan linda jag har en pojkvän som ska göra utlandstjänst i kosovo i 9 månader inte 6 månader utan 9 månader och jag har aldrig i heller haft ett förhållande där jag måste vara ifrån min pojkvän så länge. det känns jätte jobbigt men när jag vet att det finns andra i samma situation som mig känns det genast mycket bättre. jag har gått med på att han ska få åka, det är bara 2 månader kvar. jag hoppas att du vill prata mer med mig skulle kännas bättre att ha någon att prata med som förstår, självklart svarar jag till alla som vill skriva till mig. mvh Ann ps. skriver från min pojkväns sida men ska snart skaffa en egen!

Hejsvej! Välkommen i klubben! biggrin.gif Det är ingen rolig tid du har framför dig :( , men man klarar det!
Första veckorna är jobbigast, sedan går det till 90% jättebra! Vissa dagar är skit andra är bra. Jag vet inte hur läget är i Kosovo, jag tror att det är ganska lugnt. Min kille var där för 3 år sedan, fast då var inte vi tillsammans. Skriv ett inlägg här om du känner dig ledsen/orolig/glad/arg/vad som helst, det finns alltid någon som läser!
smile.gif
mizzcat
Hej Ann!

Lindas kille är hemma sen länge, om du kollar datumet när hon postade sitt första inlägg smile.gif Men vi är tre stycken som skriver här nu, alla våra grabbar är i Afghanistan. Det låter tungt att vara utan honom 9 månader, jag är glad att min "bara" är borta 3 till nu. Hur många gånger kommer han hem under den tiden?
Ann-Dominique
QUOTE (mizzcat @ Mar 19 2006, 21:18 ) *
Hej Ann!

Lindas kille är hemma sen länge, om du kollar datumet när hon postade sitt första inlägg smile.gif Men vi är tre stycken som skriver här nu, alla våra grabbar är i Afghanistan. Det låter tungt att vara utan honom 9 månader, jag är glad att min "bara" är borta 3 till nu. Hur många gånger kommer han hem under den tiden?

hejsan tack för att du svarade,smile.gif ja det känns väldigt jobbigt men vi ska klara det. han ska minst komma hem 4 gånger men det kan bli fler gånger beroende på hur läget är i kosovo. men oron finns ändå där, det som känns jobbigast är att han ska vara borta så länge. hur ska man hantera det? 4 gånger på 9 månader känns så lite. måste ha någon att prata med, det gör så mycket... mvh Ann :(

QUOTE (Camilla @ Mar 19 2006, 21:16 ) *

Hejsvej! Välkommen i klubben! biggrin.gif Det är ingen rolig tid du har framför dig :( , men man klarar det!
Första veckorna är jobbigast, sedan går det till 90% jättebra! Vissa dagar är skit andra är bra. Jag vet inte hur läget är i Kosovo, jag tror att det är ganska lugnt. Min kille var där för 3 år sedan, fast då var inte vi tillsammans. Skriv ett inlägg här om du känner dig ledsen/orolig/glad/arg/vad som helst, det finns alltid någon som läser!
smile.gif

tack så mycket smile.gif känns bra att ha någon att prata med under tiden han ska vara borta han åker om 2 månader så man får ta vara på tiden som finns kvar:wub:
mizzcat
Klart att ni kommer att klara av det! Skönt att han kommer hem minst 4 gånger, då blir det ju max 9 veckor mellan varje gång om jag räknat rätt. Jag och Camilla har en 8 veckors och en 13 veckors period som våra killar är borta.

Självklart är man ju orolig när man är hemma, men läget i Kosovo är väl rätt lugnt vad jag förstått det. Var glad att han valde det och inte Afghanistan banghead.gif

Angående att hantera ensamheten, det ÄR tungt i början. Efter ett tag vänjer man sig, som Camilla skrev det går faktiskt väldigt bra när man väl kommit in i det. Vissa dagar är sämre, men dom brukar som tur är inte vara så himla många. Sen är det alltid jättekul, spännande och pirrigt när man träffas igen!

Det är skönt att skriva här när man är orolig eller bara saknar killen så man håller på att gå i tusen bitar.

En sak till - det är nyttigt att lära sig att vara ifrån varandra också. Jag tror man växer en del både själv och tillsammans efter att ha gått igenom en sån här sak.
Ann-Dominique
QUOTE (mizzcat @ Mar 19 2006, 22:33 ) *
Klart att ni kommer att klara av det! Skönt att han kommer hem minst 4 gånger, då blir det ju max 9 veckor mellan varje gång om jag räknat rätt. Jag och Camilla har en 8 veckors och en 13 veckors period som våra killar är borta.

Självklart är man ju orolig när man är hemma, men läget i Kosovo är väl rätt lugnt vad jag förstått det. Var glad att han valde det och inte Afghanistan banghead.gif

Angående att hantera ensamheten, det ÄR tungt i början. Efter ett tag vänjer man sig, som Camilla skrev det går faktiskt väldigt bra när man väl kommit in i det. Vissa dagar är sämre, men dom brukar som tur är inte vara så himla många. Sen är det alltid jättekul, spännande och pirrigt när man träffas igen!

Det är skönt att skriva här när man är orolig eller bara saknar killen så man håller på att gå i tusen bitar.

ucsh ja joo det kan jag förstå jag mistänker det också att det är den första tiden som kommer att vara svårast. jag är väldigt glad över att han valde kosovo.. och joo det sägs vara rätt lugnt men ensamheten skrämmer mig mest, han betyder så mycket för mig så det känns så oerhört mycket att bara lämna varandra så länge, men det ska gå jag ger mig inte:)

jag måste gå och lägga mig nu ska upp tidigt i morgon, tack för att ni finns där, hörs igen mvh Ann
Elvira
Hej & välkommen hit Ann-Dominique smile.gif
Ser att de goa tjejerna Camilla & Mizzcat tagit väl hand om dig; vilket de är helt suveräna på. clap.gif worthy.gif
Du kommer nog att se mer av dem än av mig här framöver. Jag är inne i slutfasen av missionen och det har gått jättebra trots att det varit några tunga uppförsbackar som vi tjejer kämpat mot under den här tiden som vi har hängt här. Tillsammans så går det mesta. Ibland skrattar vi och ibland gråter vi. En del kan nog tycka att vi kan vara hysteriska men det har vi all rätt att vara. Det är ju inte så underligt att vi kvinnor anses som hysteriska då hysteria betyder livmoder på grekiska och en sådan har ju som bekant inte killarna... :P
Det kanske känns piss å skit i början, i mitten och ja lite nu och då och då är det skönt att kika in här och ventilera sig. Ingen fråga är fjantig eller för liten för att ta upp – kom ihåg det.
Ta nu hand om varandra innan han åker till Kosovo – mys & njut av tiden tillsammans. wub.gif
Mvh Vira

Edit: ändrade bara en helt oväsentlig sak...Edit 2...ändrade igen - inget att bry sig om *skratt*
Ann-Dominique
QUOTE (Elvira @ Mar 20 2006, 00:31 ) *
Hej & välkommen hit Ann-Dominique smile.gif
Ser att de goa tjejerna Camilla & Mizzcat tagit väl hand om dig; vilket de är helt suveräna på. clap.gif worthy.gif
Du kommer nog att se mer av dem än av mig här framöver. Jag är inne i slutfasen av missionen och det har gått jättebra trots att det varit några tunga uppförsbackar som vi tjejer kämpat mot under den här tiden som vi har hängt här. Tillsammans så går det mesta. Ibland skrattar vi och ibland gråter vi. En del kan nog tycka att vi kan vara hysteriska men det har vi all rätt att vara. Det är ju inte så underligt att vi kvinnor anses som hysteriska då hysteria betyder livmoder på grekiska och en sådan har ju som bekant inte killarna... :P
Det kanske känns piss å skit i början, i mitten och ja lite nu och då och då är det skönt att kika in här och ventilera sig. Ingen fråga är fjantig eller för liten för att ta upp – kom ihåg det.
Ta nu hand om varandra innan han åker till Kosovo – mys & njut av tiden tillsammans. wub.gif
Mvh Vira

Edit: ändrade bara en helt oväsentlig sak...Edit 2...ändrade igen - inget att bry sig om *skratt*

tack för dit svar, jag tror också att den första tiden kommer att kännas jobbigast men jag tror att det ändå kommer att vara jobbigt under hela tiden särskilt när han ska vara borta 9 månader och inte 6 månader, att veta att det "bara" kunde vara 6 månader gör det hela jobbigare..kram Ann
sanla73

smile.gif

hej!
Var din kille i Kosovo -93 då? Min sambo var i Kosovo juni-dec -93, dock var vi inte tillsammans då. Men de kan ju ha varit på samma mission kanske..
Min sambo är med i Swafrap nu och han har beredskap tom 071231. Han ska åka på övning i runt 4 veckor i maj så då blir jag ensam. Fast nu är jag så van att vara ensam, iaf på dagarna eftersom jag är arbetslös så det känns inte så farligt. Fast man måste se till att umgås med folk så mycket som möjligt. Mamma kommer upp några dagar och jag ska försöka få fler att hälsa på. Jag får se till att luncha varje dag med folk som jobbar..

Kram på er alla!

Xpress, vart i landet bor du??
Ann-Dominique
QUOTE (sanla73 @ Mar 21 2006, 11:56 ) *

smile.gif

hej!
Var din kille i Kosovo -93 då? Min sambo var i Kosovo juni-dec -93, dock var vi inte tillsammans då. Men de kan ju ha varit på samma mission kanske..
Min sambo är med i Swafrap nu och han har beredskap tom 071231. Han ska åka på övning i runt 4 veckor i maj så då blir jag ensam. Fast nu är jag så van att vara ensam, iaf på dagarna eftersom jag är arbetslös så det känns inte så farligt. Fast man måste se till att umgås med folk så mycket som möjligt. Mamma kommer upp några dagar och jag ska försöka få fler att hälsa på. Jag får se till att luncha varje dag med folk som jobbar..

Kram på er alla!

Xpress, vart i landet bor du?? jag har en egen mejl du kan mejla till nu Ann-dominique skriv där kram
Camilla

smile.gif

hej!

Kram på er alla!

Xpress, vart i landet bor du??

Nej, min kille var i Kosovo 2001/2002
Ann-Dominique
hejsan sanla73, jag bor i malmö sj då?? jag har en egen användare nu och där heter jag Ann-dominique, jag skrev från min pojkväns användar namn innan jag visste hur man gjorde allså från xpress, men det är till Ann-dominique du skriver till hädan efter många kramar smile.gif
linda25
Hej hej,

Som Elvira skrev har min kille varit hemma nu ett bra tag. Men det händer att jag går in då och då och läser. Vet inte varför men det är väl för man tänker på alla som har sina män där ute. Man kanske kan skriva något uppiggande.. smile.gif

Jag förstår att du tycker det är jobbigt att din kille ska åka väg. Tro mig, det tyckte jag med. Men det är i olika faser. Det ena är innan de åker. Det är jobbigt att gå och vänta på den dagen de verkligen ger sig i väg. Sen kommer då de verkligen åker iväg. Då börjar man längta tills de kommer hem på leaven. När de är hemma på leaven så njuter man hela tiden fast ändå har man ångest för den dagen de åker igen. Sedan är det bara att vänta och längta tills den dagen de verkligen kommer hem på riktigt, för alltid. Och den känslan är enormt jobbig. Men när det är några dagar kvar är det nästan en fantastisk känsla. För efter det har du honom hemma för alltid.. Det är helt sjukt vad bra den känslan är... smile.gif

Lycka till och hoppas det går bra!!

/Linda

sanla73
QUOTE (Ann-Dominique @ Mar 21 2006, 17:13 ) *
hejsan sanla73, jag bor i malmö sj då?? jag har en egen användare nu och där heter jag Ann-dominique, jag skrev från min pojkväns användar namn innan jag visste hur man gjorde allså från xpress, men det är till Ann-dominique du skriver till hädan efter många kramar smile.gif

Okej. Jag är född och uppvuxen i Malmö och bodde där fram tills 2002 då jag flyttade till Halmstad. Så jag har mina föräldrar i Malmö (ung vid mobilia)och är där ibland.
Är du sambo med din pojkvän? Har du nåt att göra på dagarna så du får annat att tänka på?
Förstår att det känns jobbigt. Men han får ju komma hem ganska mycket och det är nytt, förut fick de inte komma hem så ofta. De tjänar ju ganska bra när de är iväg så du får väl tvinga honom att bjuda ut dig på fina restauranger när han är hemma... biggrin.gif Nånting får man väl ha för att man går hemma och väntar.. laugh.gif

ha det så bra!!
Ann-Dominique
hejsan igen jag är bara 18 år så vi har inte flyttat ihop än men man kan nästan tror att vi har det ,är så mycket med varandra har varit tillsammans i snart 2 år o 3 månader, men vi planerar att flytta ihop senare. smile.gif han har inte åkt än han åker först om 1 månad ungefär. ja du jag har inte så mycket att göra faktiskt ska försöka börja träna nåt, så att man kan göra nåt under tiden känns ju som att tiden går snabbare när man har nåt att göra än att bara sitta hemma och inte alls göra någonting... men allt känns redan jobbigt jag ser ju inte fram emot dagen då han åker. :( men vi passar på att vara med varandra så mycket som möjligt nu innan han åker. måste säga att jag är glad att få prata med er alla, det behövs verkligen. många kramar Ann
simon
hej!

Vill inte på något sätt betee mig som en besserwisser, men det fanns inga fredsbevarande styrkor i Kosovo 1993. De anlände först (98?)99-00. Du kanske menar Bosnien?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.