Help - Search - Members - Calendar
Full Version: MMS
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
KP2
Har en T610 där MMS funktionen gav upp efter en dag... (MMS aktiveras, det gick inte att skicka), alla jag känner kan skicka... Vodafone snubben lyckades skicka till mig... men ingen annan...

De påstår att det är något lokalt men när en kompis med samma telefon på samma plats kan skicka/ta emot...

Har provat att installera om m.m...

HJÄLP!
Edit: Tillägg
Ingbat/I19
Kan du gprs-wappa? om inte det funkar så är nog din telefons gprs-krets boven i dramat.
KP2
jodå wappandet fungerar som det ska...
Ingbat/I19
Du är 100 på att du har rätt inställningar?
KP2
hudra tror det (!) eftersom det fungerade perfekt i ca ett dygn och la sen av utan att jag ändrat något...
Ingbat/I19
Låter väldigt skumt!
Har du några andra problem med luren eller är det bara mms?
KP2
den fungerar perfekt i övrigt... blir bara så trött på vodafone... "Det är något lokalt..." Det svaret är inte tillräckligt bra för mig... när jag vet att det fungerar för andra!
Ingbat/I19
Den dag du får ett vettigt svar från en nätoperatör...
Men å andra sidan så låter det ju väldigt skumt så jag hade nog svarat likadant.
Kan andra skicka/ta emot från samma plats hyfsat samtidigt skulle jag chansa på att det är nå vajsing med din lur. Det kan annars vara något temporärt problem i nätet.

Kanske inte hjälpte så mycket men det låter jävligt skumt, ska kolla med några gamla kollegor och se vad de tror.

//Carlsson - fd. GSM-fipplare
KP2
Tack ändå! Men faktum kvarstår! Jag betalar för en tjänst de inte levererar...
Pang
Ring supporten och kräv ersättning.

Då skall de ordna det åt dig.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.