Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hangarfartyg till salu
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Mikael
Till Salu.

Vem vill inte ha ett eget hangarfartyg? Det vore något att åka ut i skärgården med.
KP2
och dom har kalkylerat lite åt en också... låter ju jättebra... bara att öppna och vips blir man rik...

Proffsionellt...?!
Mats
Någon som ser vad det är för fartyg?

Jag misstänker att det är ett i Unicorn-klassen eller vad de hette, lite mindre hangarfartyg.

EDIT: Det var alltså av Colossus-klassen.
Mikael
De försöker kränga den på fler ställen, där står det även mer en på ebay
EMK
Det där var faktiskt ganska ballt. horny.gif
Många sjuka ideér poppar upp i skallen när man ser ett sådant erbjudande. Tur att man inte är rik!!

HAHAHAH
Sanslöst!!!
Rangern.gif
Pingo
Mer historik kring hangarfatyget ifråga kan man hitta här:
Hangarfartyg från Brazilien navy2.gif
mace
Dom har alltså fortfarande inte lyckats bli av med den där gamla skorven.
Tror det är tredje gången jag ser på diverse sälja-prylar sidor. Frågan är om det verkligen finns eller om det är båg hela grejen. 7.gif

Men nog skulle det vara en kul grej att äga. Frågan är bara vad kajhyran skulle bli i närmaste djuphamn. Eftersom djupgåendet är ca. 10 meter så är det inget man knyter fast i närmaste badbrygga.
106
Tidigare tråd om samma fartyg:
http://forum.SoldF.com/in...topic=5492&st=0
Mikael
He, kanske ingen vill köpa den
strvkomp
Jag vill köpa den. Har dessvärre inte tid att dra över till staterna för att inspektera jollen. :P
Mojo
Fast det gäller att inte göra som Australien... köpa ett begagnat hangarfartyg för dyra pengar för att man hade lillebrorskomplex jäntemot USA utan att ha varken flygplan, budget eller egentlig användning för det.*

Nu när Sverige i och för sig har en massa gripar över som de hyr ut så vore det en smal sak att fixa några där. Kanske inte kompatibla med brasilianska hangarfartyg dock. Men va fan, har man tillräckligt med deg för att fixa punkt ett och två så har man nog tillräckligt för att bygga om några plan också.

åååh.. sen kunde man segla ut på de stora haven och sprida skräck, plundra och härja som förr i tiden. (Hmmm sa jag det där högt?)

* Detta är den uppfattning som australiensisk media spred. Jag har inte rotat i händelsen ytterligare så hur det faktiskt ligger till vet jag inte. Med tanke på träffsäkerheten i svensk media vad gällande försvarsnyheter så skall man kanske ta det med en nypa salt. Lite lustigt är det i alla fall.

God Jul
Runningback
QUOTE (strvkomp @ Dec 24 2003, 03:45 )
Jag vill köpa den. Har dessvärre inte tid att dra över till staterna för att inspektera jollen.  :P

Jag skulle kunna bjuda på resan över om jag får åka med hem smile.gif

Ingår det några plan? smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.