Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Attack på Amerikansk bas i Afghanistan
SoldF.com Forum > Försvarsdepartementet, C Dobberman > Krig och Konflikter Idag
bobby
Hej. Hittade denna på militaryphotos.net:

http://oregonstate.edu/~voilsb/media/

vissel.gif
4425
De gick snabbt för Amerikanarna att besvara elden även om det nu inte e i målet!!!
Undrar vad dom skjuter med GRK kanske!
oz
Låter onekligen som GRK.

Tur för folket inne i basen att dem inte led av samma slöa uppfattningsförmåga som chipsen man hör prata... dry.gif

Edit: skyller på glöggen. Eller nåt...
Holmlund K4 97/98
Mycket mycket mycket OT, men jag kunde inte låta bli....... bong.gif

Kolla in dom grymma moves som ena killen gör i Kollaboration 2001 (wmv).
Raptor
Först ser jag inga mål. Vad är det Afghanistanerna skjuter med till att börja med? grk eller artilleri?

Sedan tycker jag fotografen och hans kamrater tar det väldigt lugnt. Kanske är det bara jag eller så hade jag inbillat mig att man försökt ta skydd eller något. Men sånt vet man förstås inte förrän man är i den situationen.
The Swede
Om jag hade varit i den situationen (vilket jag har) hade jag tagit skydd jävligt snabbt, speciellt med tanke på hur granaterna landade runt dom.
Tycker dom verkar väldigt sävliga/ointresserade/okunniga.

The Swede
4425
QUOTE (The Swede @ Dec 20 2003, 23:57 )
Om jag hade varit i den situationen (vilket jag har) hade jag tagit skydd jävligt snabbt, speciellt med tanke på hur granaterna landade runt dom.
Tycker dom verkar väldigt sävliga/ointresserade/okunniga.

The Swede

Dom fattar nog inte riktigt vad som händer!
Kan nog lova att dom som e inne på campen skiter nog knäck!
Grym spridning på granatern =) dåliga eldledare.
Fast man har juh sett på tv när dom står o höftar in granater.
*Nja de blir nog bra! äh vafan lägg på 50streck till för att vara på den säkra sidan mad.gif mad.gif
The Swede
Fattar dom inte vad som händer är dom dåligt utbildade och borde inte vara där.
4425
QUOTE (The Swede @ Dec 21 2003, 01:22 )
Fattar dom inte vad som händer är dom dåligt utbildade och borde inte vara där.

De har du helt rätt i!
Dobberman
Det är inte mig det gäller....låt ngn annan fixa det hela...
Ska vi gissa hur många av oss som resonerat så i en sådan situation???
Ähh..jag sitter bra här-- ph34r.gif ph34r.gif
breach
"Wooow där kom en till, Den träffar campen! Hoppsan."
"Oj.. där kom en till.. och.. träffar campen.. öh.. CAMPEN ÄR UNDER ATTACK!"
"Kanske dax att förflytta oss..ööhm... *BOOM* Packa ihop prylarna grabbar!"

Att dom bara står där utan att ta skydd? man tycker ju att deras soldater i utlandsstyrkan borde fatta hur man agerar vid indirekt eld anfall...

Malajn.gif
bobby
MYCKET OT, men här är en bild amerikanska m*cho män i Afghanistan....fan vad man blir avundsjuk.

http://media.militaryphotos.net/photos/spe...stan/aai?full=1

6n.gif
Limp
De verkar vara säkrare där ute än inne i basen iaf.

Fick mig att tänka på vad en polare berättade för mig. Han var i Israel och arbetade i en kibutz när de blev utsatta för granatbeskjutning, alla andra där sprang omedelbart ner i skyddsrummet men han gick lugnt och hämtade nånting (kommer inte ihåg vad eller vart) innan han promenerade ner i skyddsrymmet. Han tyckte inte det var så farligt för granaterna slog ner 100-150m från dem.

Han har inte gjort militärtjänst och han blev lite blek när jag förklara att splitter kan döda även på det avståndet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.