Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Julklappar
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Knighthawk
[B]

[SIZE=14]

Vad ska man önska sig i julklapp....... man har ju lite av varje så att säga.....

FJS- vinteruniform ???? Nog svårt att få tag på.....

Men annat kanske .....

Vad blir detta årets bästa, mest eftertraktade o användbara julklapp????

Lystring alla, kom med förslag!!!!!!!!!!!!!!! surprise.gif
Knighthawk
kanske än Combat-Barbie........

http://barbie.laudy.net/

Kolla in denna sida, scrolla ned ett par bilder och där är den!!!!!
Runqvist
Ska nog önska mig:

En rejäl ficklampa
Stoor hårddisk
Swiss Army Knife
Pengar
Godis.

Undrar hur länge mina föräldrar kommer förse mig med julklappar... laugh.gif
SWJ
Ett Schmidt&Bender PM II 3-12 x 50 med belyst mil dot skulle lysa upp min jul....
5.gif
kronvrak
Ett verkstadsbesök för min kubelvag.. eh.... Golf.

Ett par nya kängor.
SWJ
Gå in på oberlandarms, där finns gott om hårda paket att välja bland. Snart kommer tomten.... 5.gif
SISU
En saphire elite (fick lampa ) och den får jag för jag har köpt den .
Man är sin egna tomte .. camo.gif (hittade ingen tomte smilie.)
Bubba
En KAMRA så att man kan föreviga alla minnen!!! biggrin.gif
Gotcha
Jag har ansökt om ett värmesökande robotvapen. 5 minuter med en sådan goding kan kompensera för hela den här ruttna hösten..

Fritt citerat av Kalle i "Kalle & Hobbe" B)
kronvrak
QUOTE (Gotcha @ Dec 12 2003, 14:51 )
Jag har ansökt om ett värmesökande robotvapen. 5 minuter med en sådan goding kan kompensera för hela den här ruttna hösten..

När jag läser det här så kom jag på att jag vill ha 5 minuter med den pundarunge som såg till att min bil måste in på verkstan. bong.gif
JBP
själv önskade jag mej en Gerber Multitool av tanten.. ja jag vet kanske lite mesigt men det är vad jag vill ha. Känner mej ganska naken utan en massa bra ha verktyg i läskiga skogen dry.gif
Smocken
En blå basker, tur och returbiljett till Liberia och puffra
Amfibieslusken
Hipphipp säsong ett och två på dvd. Inget snack om saken.
2Sharp
En eller flera knivar, önskar man sig inte minst en kniv i julklapp är man en dålig människa.. ;)

Sure-Fire lampor är också en bra idé.. smile.gif
Vargas
QUOTE (2Sharp @ Dec 12 2003, 18:02 )
En eller flera knivar, önskar man sig inte minst en kniv i julklapp är man en dålig människa.. ;)

köpte mig en liten Fällkniven U2 i tidig julklapp till mig själv idag. Dyraste julklappen nån får av mig i år ... 8|
SWJ
Stiligt, gjorde själv en liten nätt beställning från Fällkniven. Det gick hårt åt budgeten. P1 och WM1 samt S1 till mig själv och en F1 till far. Nu skall jag inte behöva köpa knivar på många år.... 5.gif
Sir Vival
QUOTE (SWJ @ Dec 12 2003, 18:32 )
Stiligt, gjorde själv en liten nätt beställning från Fällkniven. Det gick hårt åt budgeten. P1 och WM1 samt S1 till mig själv och en F1 till far. Nu skall jag inte behöva köpa knivar på många år.... 5.gif

Gottegris! Själv fick man nöja sig med ett oskaftat WM1 blad!!!
SISU
QUOTE (2Sharp @ Dec 12 2003, 18:02 )

Jag fick en Surefire G2 igår då jag fyllde 30 av min sambo.. smile.gif
SWJ
Den sambon skall du vara rädd om.... 5.gif
Unicorn
Efter att ha läst i denna tråd kommer jag osökt att tänka på ett citat från tidningen "Svenska MAD" i början på 80-talet. En liten parvel sitter på jultomtens knä i köpcentret och jultomten frågar:

-Nåå, min lille vän, vad önskar du dig till jul, då?

- Fred på jorden. Vänskap och broderskap och kärlek mellan alla jordens folk..............och en kulspruta!!!
2Sharp
QUOTE (SWJ @ Dec 12 2003, 17:32 )
Nu skall jag inte behöva köpa knivar på många år.... 5.gif

Gör om, gör rätt...
Klart du behöver det, kanske redan i morgon.. ;)

Coolt att folk för Sure-Fire's av sina sambos, jag är ju nybliven sambo smile.gif *hoppas*
M4A1
scanner
Medal of honor: Rising sun (ps2)
kniv
Peak performance rakvatten
pannlampa
pengar
softairskyddsmask Malajn.gif
Fk.Mandrake
Efter att ha varit så där sjuk som bara en karl kan vara(influensa följt av lunginflamation) sedan den 1/12 har jag enbart önskan att bli frisk! Är det inte underligt hur friska människor har många önskningar medan de som är sjuka enbart har en.....hmm.......nåja en liten kniv vore nog trevligt trots allt ;)
regulatorkropp
Fred på jorden
jake the snake
En ny rakapparat eftersom någon slimy communist cocksucker har snott min gamla.
Nifelhel
CamelBak
Pistol magficka
BDU-byxor

oj det var visst redan på gång.. biggrin.gif
Ska man ha rätt prylar så får man skaffa det själv ;)
4425
En stickad tröja från mormor!
FK H
Att alla barn på jorden får växa upp i trygghet och med mycket kärlek. Dessutom önskar jag mig ett par av frugans mormors stickade raggsockor.
mace
Öhh... 7.gif
Fred på jorden.
Utrotandet av fattigdom.
Jämnlikhet.
Att våra kunskaper inom vår gemensamma "hobby" aldrig ska behöva användas.

Ger inga julklappar och får inga julklappar men god jul ändå. smile.gif
Mattsson
Jag önskar mig:
1 F1
1 A1
1 Vitronox (stavning?) military one hand
1 ---"--- multitool
1 KA-BAR D2 Extreme
1 ----"---- Fighting knife version II
1 Strider BT-TS(?)
1*1 meter 2mm kydex
Hela militaryshops och recons sortiment.
Lindeberg
Jag har önskat mig lite fotoutrustning, och det kommer tomten (läs: postkillen) med redan imorgon tisdag.

I säcken finns en 1,7x telekonverter, ett filter och ett objektivlock. Tyvärr medföljer också en liten notis om att klapparna utbytes mot valuta. angry.gif biggrin.gif
Nestor
Jag önskar mig en massa spel opch sedan att man inte lägger ner I5 och F4
Men högst upp på listan står det Vätldsherravälde...
Muahauahu biggrin.gif
God Jul!
Fk Bengtsson
Fred på jorden wub.gif

Och en massa övningstid 5.gif 6n.gif rlwhore.gif 8.gif 3.gif
Mattsson
Knivar, knivar och åter knivar.
9x19
Tråden ihopslagen med en äldre likadan...
APC-mannen
QUOTE (Fk Bengtsson @ Dec 19 2003, 14:03 )
Fred på jorden  wub.gif

Va??? Vill du göra IA03 arbetslösa redan innan de ens kommit ner??? smile.gif
Syster Håkan
Lite MÖP saker samt nåna civilasaker.
Fu Frippe
QUOTE (Fk.Mandrake @ Dec 14 2003, 21:39 )
Efter att ha varit så där sjuk som bara en karl kan vara(influensa följt av lunginflamation) sedan den 1/12 har jag enbart önskan att bli frisk! Är det inte underligt hur friska människor har många önskningar medan de som är sjuka enbart har en.....hmm.......nåja en liten kniv vore nog trevligt trots allt ;)

Aha! Det är därför fikarummet har varit befriat från din "vackra" nuna --> Malajn.gif

Det faktum att vi inte har setts kan ju ha att göra med att jag har sett dig först... ;) eller bara något så simpelt som att jag har bytt tjänstgöringsort... unsure.gif smile.gif

I julklapp vill jag ha en kram av min påkörda kollega, och det ska jag få i kväll, för det har hon sagt!! Snacka om att det är den bästa julklappen, hon överlevde och blir nästan helt återställd!!! smile.gif horny.gif fun_icon_nana.gif clap.gif clap.gif clap.gif fun_icon_nana.gif horny.gif
SBP
Man får se vad tomten kommer med, men frugan har varit utsatt på indoktrinering modell större... En leatherman wave hoppas man på... Fast ett biohemmapaket hade heller inte suttit fel. Fast det sistnämnda är det väl säkrast man fixar själv...

Naturligvis fred på jorden (genom FN1.gif försorg såklart ;) )
Trident
En AK_47..........

Allt Jag behöver....
FunkerL
Ledighet. Att man slipper jobba. Men det slipper man tydligen inte ändå, skall jobba hela julhelgen... sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.