Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Steel Beasts
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3
Blå Brigad
Har nu lirat demot i evigheter så jag tyckte att Steel Beasts skulle bli en bra julklapp till mig själv och beställt Gold versionen av det. biggrin.gif

Ni som har det här spelet, vad tycker ni om det? Hur nära den riktiga Leoparden är den som är avbildad i spelet egentligen och fungerar riktiga stridsvagns taktiker någorlunda bra i det? Själv är jag helt frälst i (iallafall) demot och har nog väckt mer än en granne när jag glömt sänka ljudet och skickat iväg en pil med världens dån. camo.gif
jansssson
Hmm, där var ett spel jag inte kände till *dl:ing demo* fun_icon_nana.gif
Pansardvärg
Jag köpte spelet när jag var på balkan år 2000.
Det är i särklass den bästa stridsvagns-simulatorn som någonsin gjorts i pc-spelsväg!
Dock suger graffen otroligt....men det blir väl bättre i SB2.
Flak
QUOTE (Blå Brigad @ Dec 19 2003, 00:42 )
Hur nära den riktiga Leoparden är den som är avbildad i spelet egentligen och fungerar riktiga stridsvagns taktiker någorlunda bra i det?...

SKÄRPNING NU Blå Brigad!!!

Du kan ju inte hålla på och skriva sånna här #¤£*{½# inlägg utan att visa lite screenshots fattaru' väl!
Och ni andra är inte ett dugg bättre ni! sad.gif sad.gif

;)
Blå Brigad
Håll till godo.

http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/...astrevmp03.html

640*480 upplösning visserligen men vem tänker på det i stridens hetta. Artilleri är ju ack så farligt ändå.. laugh.gif

Fast screenshotsen gör sig inte helt till rätta så lika bra att ni drar ner demot istället. Starta upp Single player uppdraget som finns med och åk rakt norrut tills ni kommer till en stor gräs-slätt. Snurra runt lite där tills fi öppnar upp eld med sitt artilleri.. det är en syn att se och HÖRA. ;)

http://www.esimgames.net/downloads/SBDemo1-195.zip
Flak
smile.gif

Tufft!

Själv tycker jag grafiken duger, och att ljudet är viktigare!

Wrooom!
Eekster
Aloha!

SB2 kommer bli/ÄR grymt kan jag säga B)

/Eekster
Runqvist
ahh... Steel Beast.
Det satt vi och lir... *host* förlåt övade under praon.

Majoren "-Avge lägesrapport!"
Varvid en av praosarna säger "öhh... det ä stabilt."

Dock har jag inte fått demot att fungera under WinXP, too bad.
Blå Brigad
Under XP är det oftast bara att sätta compability mode till win98 på startfilen. Annars cirkulerar det ett till Steel Beasts demo som inte fungerar alls under XP, men den jag länkade ska fungera, det är nämligen den jag använder.. under XP.. smile.gif
Skuggan
fan, det är mer än ett år sedan man lirade SB... då satt man och körde en del MP, synd att det dog ut :(

det bästa är ändå det svenska talet när man sitter i Leo2A4 smile.gif

Psk fordon norr om vår position

strv, jag ensar

ELD, ladda PIL

målet bekämpat
Eekster
Aloha!

en liten julbild från sb2 =)

Men det är fortfarande en bit kvar tills spelat är klart =)

/Eekster
Mattsson
VILL HA, VILL HA dribble.gif
Mattsson
Nu har jag också beställt en kopia av SB GE, nu får vi hoppas på att den kommer i år.
KD803
QUOTE (Eekster @ Dec 25 2003, 16:24 )
Aloha!

en liten julbild från sb2 =)

Ska man tolka bilden som att dessa fordon kommer att ingå som körbara i SB2?
granQ
kan ju säga att steal beasts liknar den simulatorn som finns på p4 iallafall..undrar nästan om grafikmotorn är samma, sen att det skiljer en del dom "loggar" man kan få ut, det är nog ganska naturligt.

nu är jag inte någon stridsvagnsnisse utan har endast kommit kontakt med simulatorn genom att jag är "datanisse", och har bara "lirat" simulatorn i typ 2 minuter, som skytt och lyckades inte få väg ett skott.. (vet inte om det var laddat viserligen)..

kan säga att det som skulle göra steal beasts till nästan exakt kopia är om du skaffar riktigt feta högtalare (om du inte redan har) så sätter du dom på max.. sen köper du billig gammal kikare, byta ut linserna (fråga mig inte hur du skall gå tillväga) mot vanligt glas, sätt en bit från skärmen och se till att du bara kan se genom den..

sen har är du väldigt nära stridsvagnssimulatorn, och den skall ju vara nära den riktiga.. långsökt kanske?

sen få det la bli något SoldF.com pansar slag med nya steal beasts när det nu kommer, eekster vet du vad dom sagt officielt?
Runqvist
QUOTE (granQ @ Dec 26 2003, 16:00 )
kan ju säga att steal beasts liknar den simulatorn som finns på p4 iallafall..undrar nästan om grafikmotorn är samma, sen att det skiljer en del dom "loggar" man kan få ut, det är nog ganska naturligt.

nu är jag inte någon stridsvagnsnisse utan har endast kommit kontakt med simulatorn genom att jag är "datanisse", och har bara "lirat" simulatorn i typ 2 minuter, som skytt och lyckades inte få väg ett skott.. (vet inte om det var laddat viserligen)..

kan säga att det som skulle göra steal beasts till nästan exakt kopia är om du skaffar riktigt feta högtalare (om du inte redan har) så sätter du dom på max.. sen köper du billig gammal kikare, byta ut linserna (fråga mig inte hur du skall gå tillväga) mot vanligt glas, sätt en bit från skärmen och se till att du bara kan se genom den..

sen har är du väldigt nära stridsvagnssimulatorn, och den skall ju vara nära den riktiga.. långsökt kanske?

sen få det la bli något SoldF.com pansar slag med nya steal beasts när det nu kommer, eekster vet du vad dom sagt officielt?

p4/kvarn Strid Tech-labbet kör steel beast (etta, tvåa?) konverterat till svenska med lite specialjokks.
Skuggan
om jag inte har helt fel så kör danmark, Australien Mfl också steel beasts med lite tilläggs grejjer... de har ju faktiskt gjort det som en riktig pansar simulator och sålt till diverse länder med Leo 2A4 och M1A1 vagnar smile.gif
Blå Brigad
Japp, står till och med på den officiella siten har jag för mig..

Borde nog tatuera in PANSAR i pannan, så många timmar jag spenderat med simulatorn sen jag fick den.. biggrin.gif
Har ny respekt för artilleri nu..

Enda nackdelen med den versionen man kan köpa i sverige är att man måste ha CD-skivan i när man spelar och det finns ingen no-cd patch. Till och med han som designat spelet (ssnake på SB forumet) tyckte det var idiotiskt av de europeiska distributörerna att lägga in en CD verifiering... den amerikanska har ingen verifiering alls. angry.gif
Fk Satan
Ingen som har kartor över militära övningsfält till SB?
Trekker
Idag kom Steel beasts Pro PE.

Vilket underbart spel, vilka möjligheter att kriga på.

Man kan snabbt konstatera att skjuta Akan och robot är vansinnigt roligt även i simulerad miljö.
simon
Vad går det på?

/me gissar på att han helt enkelt får vänta med att finansiera ett inköp tills han börjar inkassera sin sketna dagpenning...
Trekker
QUOTE (simon @ Mar 2 2006, 16:03 ) *
Vad går det på?

/me gissar på att han helt enkelt får vänta med att finansiera ett inköp tills han börjar inkassera sin sketna dagpenning...

125 US$ inklusive frakt. Dyrt men värt vartända öre.
simon
Som sagt, givet köp när den månatliga inkomsten ökar något senare i år!

smile.gif
Trekker
Vad ska man säga. wub.gif

http://www.steelbeasts.com/index.php?name=...ownload&id=2711
Mats
Fick mitt idag, gött!

Tålde inte att se på SB1 men det här är bättre. En hel del att sätta sig in i.

pansar2.png
skaya
Vart finns det ett demo att lägga vantarna på? (länken från -03 fungerade... inte.)
simon
...Och när kommer det ut ett demo för SB PRO?

ohmy.gif
Mats
Något demo finns inte och kommer inte finnas för Pro PE.
simon
Då får man alltså gott vänta till hösten/vintern...

EDIT: Men å andra sidan kanske man (förhoppningsvis?) lyckats bli ordentligt trött på skiten då... ;)
skaya
t-t-t... Jag tror att du får blodad tand på wartofta.
Ingen som har bäring på demot till ettan alltså?

Mycket tråkigt.
Trekker
QUOTE (skaya @ Mar 6 2006, 22:00 ) *
t-t-t... Jag tror att du får blodad tand på wartofta.
Ingen som har bäring på demot till ettan alltså?

Mycket tråkigt.

http://www.gamershell.com/download_4211.shtml
Rickard N
QUOTE (simon @ Mar 6 2006, 20:47 ) *
Då får man alltså gott vänta till hösten/vintern...

EDIT: Men å andra sidan kanske man (förhoppningsvis?) lyckats bli ordentligt trött på skiten då... ;)

Eller så beställer du på en gång om du vill ha det Formulär
Flak
Hörrni !

Kan ingen av er som fått SB2 Pro PE (?) ta och skriva ihop en bra recension?

Gärna med några screenshots och med info om hur många olika vagnar
som ingår och sånt. Är ni nöjda med spelet? Lirar ni det mycket?

Jag har sett den där långa demo-filmen, men vet fortfarande inte om man
t ex: kan köra muliplayer mot varandra eller om manualen går att förstå...

USD 125 kan jag tänka mig att lägga om är bra, men inte annars...

Please! ohmy.gif
Trekker
Visst kan jag göra det.

SB Pro, är egentligen ett verktyg för att öva besättningar, plutonchefer, kompanichefer och bataljonsstaber, på ett billigt och realistiskt sätt. Detta har resulterat i en mindre avancerat simulator för hemma bruk, man har tagit bort lite utvärderingsverktyg och instruktörsverktyg.

*= Fordon man kan spela som skytt,VC och förare.

Fordon:
* Leopard 1A5 (DK)
* Leopard 2A4 (GE)
* Leopard 2A5 (DK)
* Leopard AS1 (AU)
* M1A1(HA) (US)
T-72M1
T-80U

IFVs/PCs:
* ASLAV25
* ASLAC-PC
* M2A2ODS Bradley
* M3A2 Bradley
* M113A3
* M113AS4
YPR765
Pirahna III
LAW25
BMD-2
BMP-1
BMP-2
BRDM-2
BTR-80
M113A3G (GE)
Marder 1A3 (GE)
MTLB

Other vehicles
* HMMVV with cal .50 HMG
* FIST-V (artillery observer)
* M113MICLIC
BRDM-2AT tank destroyer (AT-5 Spandrel)
M113 medical evacuation vehicle
M113A3G/VB (GE) artillery observer
mine clearing line charge trailer
OPMV (DK) command post vehicle
Ural 4320 general purpose truck
HEMTT fuel truck
HEMTT cargo truck
HIND-E
BIBER
MT-55
M113 Engineer
M113A3 TOW
JAGUAR 1A3
YPR-CO
YPR-PRAT
ASLAV-A
ASLAV-CS
M901
Mercedes GD240 + GD XO/CO

Plus några fordon till, som jag inte kommer ihåg.
Dessutom finns alla stridsvagnar med minvält och minplog.

Alla fordon är realistiskt simulerade allt från ballistik till framkomlighet, skyddsnivå, sikten och inredning ( i vissa fordon). Detta är anledningen till att bla inte M1a2 eller M1a2SEP finns med, USA vill inte gärna släppa hemlig data om sin stridsvagn.

Indirekt eld:
För att få mer djup i taktiken så har man försvårat den indirekta elden. För att skjuta måste man ange vad som liknar ett DART-ERO. Man kan välja att skjuta nedhållande, nedkämpande, och man kan även skjuta en granat för att sedan eldreglera. Man kan i scenarioeditorn reglera precis hur man vill tilldela indirekt eld, allt från antal plutoner med antal eldrör, olika ammunitionstyper, prioriteringar i ERO, antal skjutningar. Spelar man MP kan man med fördel sätta någon som eldledare och leda elden från FIST-V.

Fältarbeten:
Även här har man gjort mycket, mineringar, avståndslagda, platslagda, nergrävda, tryckverkande och fullbreddsverkande. Samtliga stridsfordon har tillgång till stridsfordons-värn. Man kan bygga stridsvagnshinder i trä, järnbalkar, draktänder och tilloch med lägga ut IED. Detta sker också i scenarioeditorn. I och M113MICLIC kan man bryta anfallsståk med minorm genom mineringar och märka upp dom med flaggor. Oja, bunkrar kan man bygga också. Enormt kul att rensa en betongbunker med 25mm.

Underrättelser:
Med HIND-E och UAV kan man skapa underrättelser, UAVn får en bana planerad och sedan kan man köra den med dagsikte och IRV kamera.
Alla tecken för allt från "Fientligt anfall" till "Lösgör under strid" finns med för att underlätta och förverkliga användandet av grafiska oleat.

I stortsätt är det fantasin som sätter gränser vad avser scenarioskapandet.

Multiplay:
Något begränsat, 8spelare max. Dock kommer det utökas hos vissa BETA testare, för att se vad systemet och internet klarar av att leverera. Det finns ingen dedicated server för SB, utan en HOST skapar ett spel och allla loggar in på hans IP. Detta gör att man måste först hitta någon som vill spela, antingen på SB-chat eller på SB-TS server, innan man kan spela. Antalet spelare idagsläget är kanske några 100 max. Här sätter ju tidszonerna lite gränser. Att spela ett fullt kompani med spelare som plutonchefer + någon eldledare och dessutom vara inloggad på Teamspeak är otroligt kul. Särskilt med tanke på att de flesta som spelar Pro PE är aktiva militärer eller föredetta militärer.

Scenario:
Ett få antal singleplay scenario finns med på skivan, men det kommer hela tiden fler. Ett antal tuturials och förevisnings scenario finns med för att man ska lära sig alla fordon. Att själv göra ett scenario är väldigt enkelt.

Kartor:
Steelbeasts PRO släpps till försvarsmakter världen över med ett kartverktyg för att införa nya kartor, detta verktyg finns inte med i Pro PE. Dock finns det ett 30-tal kartor från hela världen redan på skivan och ett par killar som överför kartbilder till spelet. Så karton finns det. I dagsläget finns det två kartor från Sverige, området kring Revinge samt sydöstra skåne.
________________________________________________________________________________

För en mer utförlig presentation http://www.diesimfanboi.com/software/bard/sbprope.htm

Själv är jag helsåld på spelet, men det var jag på SB1 också. Det är klart värt pengarna om man gillat realistiskt stridsfordons simulatorer.
simon
Hur var det med 9040 och 122, skulle de släppas senare?

Låter som ett spel jag bara måste ha. Basta och punkt slut.

Studentpresent kanske? biggrin.gif
Trekker
QUOTE (simon @ Mar 7 2006, 21:15 ) *

Låter som ett spel jag bara måste ha. Basta och punkt slut.

Studentpresent kanske? biggrin.gif

De kommer ingå i första patchen som lär komma ganska fort. Det finns en hel del små missar i spelet, inget som påverkar funktionen men som måste rättas till. Så patchen lär dyka upp fort.
Flak
Strålande bra recension Trekker!

Det lutar nog åt att man måste införskaffa det där...
(Filma lite i Fraps och skicka till The Swede bara för att va elak...) ;)

Jag är mest intresserad av multiplayer och framförallt med TS/Vent
som samband. Kan ju bli hur gediget som helst...

pansar2.png
Catar
Ingen som har Steel Beasts 2 demot?
Är borttaget från deras hemsida rlwhore.gif

Edit: Klickade fel, var SB 1 demot som inte fanns på deras hemsida bong.gif
Trekker
QUOTE (Catar @ Mar 8 2006, 21:35 ) *
Ingen som har Steel Beasts 2 demot?
Är borttaget från deras hemsida rlwhore.gif

Edit: Klickade fel, var SB 1 demot som inte fanns på deras hemsida bong.gif

Läs inte längst upp på denna sidan bara.
simon
Är det SB PRO som används av MSS/BTA?
Trekker
QUOTE (simon @ Mar 9 2006, 22:20 ) *
Är det SB PRO som används av MSS/BTA?

MSS använder programet för att träna plutonchefer.
BTA använder ett annat program.
Mats
Lång artikel om SB Pro PE.
Pego
Någon som vet om det fungerar med Intel GMA 900 grafikkort? (128mb)
Trekker
QUOTE (Pego @ Mar 13 2006, 17:08 ) *
Någon som vet om det fungerar med Intel GMA 900 grafikkort? (128mb)

Här har du en lista på grafikkort till Pro, ditt finns inte med, men du kanske kan hitta något som är liknande ditt.
http://www.steelbeasts.com/index.php?name=...der=asc&start=0
Mats
QUOTE (simon @ Mar 7 2006, 21:15 ) *

Är det den här du menar?
simon
Det är dessa ag menar:

Har patchen med dem släppts nu?
Mats
Nej, men om man lägger in ett fordon i scenario-editorn och sedan ändrar fordonstyp så kan man hitta Strv 122 med minplog och -vält. Finns inte utan. Interiören är samma som 2A5DK och även "utsikten" som uppluckad. Bara en förstoring i skyttens sikte också. Så jag tror jag tuffar vidare med 2A5. Ser lite B ut med ett kompani vagnar där alla har plog eller vält.

EDIT: Ytterkspn är dessutom felvänd om den inte ska vara bemannad. saint.gif
Flak

Aaaaaarghhh! Vilka bilder Simon!

Sådär får du inte göra! Ha-begäret went off the scale...

surprise.gif
Mats
Bara jag och Trekker härifrån som skaffat det änsålänge?

Vacker Abrams- och Bradley-film.
Miccar
Jag beställde spelet 7:e mars.

Tyvärr har det fastnat i tullen :( så med min sedvanliga tur så får jag väl betala
tull och moms, vilket jag verkar vara ensam om smile.gif

Pratade med posten i fredags och då sade de att paketet är framme hos dig senast
tisdag 22:e, kom inte igår så jag ringde och frågade vad som hänt. De sa då att det
var skickat och bör vara framme på onsdag (idag). Well, guess what! inget paket idag
heller. Nu börjar jag bli rätt trött på det hela.

Men,men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge..........

hmmm, när jag kollar kollinumret på posten.se så ligger paketet fortfarande på
postens utrikesterminal för sortering, damen i tfn sade ju att det var skickat, well
får väl ringa och kolla med dem igen.

Jag återkommer med rapport om vad spelet kommer att ha kostat mig, redan innan tull
och moms är det det dyraste "spel" jag köpt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.