Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Flera extramönstringar??
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Victorycastle
Jag ska åka och mönstra inom en snar framtid, jag är inte helt säker på vad jag vill bli, men jag vill få ut så mycket som möjligt av min värnplikt.
En sak som jag vill klara ut är om det är tillåtet att åka på två eller fler extramönstringar?
De jag hade tänkt mig är tolk/fallskärmsjägare. Jag säger inte att jag är säker på att få åka på någon, men det skulle vara skönt att veta innan mönstring om det är tillåtet att åka på båda.

Tacksam för svar!
106
Eftersom det tydligen går bra att åka på andramönstring till både TolkS och FRA eller Televapen så ser jag inget hinder att testa till både FJS och TolkS. Är du riktigt ambitiös kan du först göra GU som FskJ och sedan göra ett år till på TolkS.
Froddan
Ambitionerna är inget problem i alla fall. :P

Ring och hör med pliktverket. Nu tror jag inte att flera olika extramönstringar är något problem, men om - då är det dumt att sitta där och bestämma sig för vilken utan att tänkt igenom det noga.
Dragondoor
Jepp det får du. Om inte tolskolan på något sätt är ett undantag. Har själv sökt både FJS och FRA under mönstring, samt KJ i efterhand. Mönstrade vid norrlands regionskontor.
Vysotskij
QUOTE (Victorycastle @ Dec 17 2003, 21:31 )
Jag ska åka och mönstra inom en snar framtid, jag är inte helt säker på vad jag vill bli, men jag vill få ut så mycket som möjligt av min värnplikt.
En sak som jag vill klara ut är om det är tillåtet att åka på två eller fler extramönstringar?
De jag hade tänkt mig är tolk/fallskärmsjägare. Jag säger inte att jag är säker på att få åka på någon, men det skulle vara skönt att veta innan mönstring om det är tillåtet att åka på båda.

Tacksam för svar!

När jag gjorde GU var det två personer som var antagna till såväl FJS som TolkS. En valde TolkS och den andra FJS, fast den sistnämnde gick TolkS ett par år senare.

Satsa på båda om du kan. Skicka PM om du vill veta mer.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.