Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hamburg
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
AndersL
Åker till Hamburg i natt och kommer att vara där en vecka, någon som vet några grymma grejjer i Hamburg? typ affärer eller motsvarande.
Har redan tänkt åka till Neunengamme(stavning?), Die korps museeum och porrmuseèt clap.gif
Emil-9
öl ;)
Sir Vival
Globetrotter friluftsutrustning.
Lindeberg
En artikel om Hamburg i Mercedes Magasinet Vinter 2003. Vet inte om du är hjälpt av den, men i alla fall salute.gif

Har tyvärr ingen scanner, så det fick bli kameran istället smile.gif

Sida 1
Sida 2
Sida 3
Sida 4
Sida 5
Isgubbe
Herbertstrasse som går parallelt med Reeperbahn får du inte missa bara för att kunna säga att du varit där. ;)
AndersL
QUOTE (Isgubbe @ Dec 17 2003, 13:07 )
Herbertstrasse som går parallelt med Reeperbahn får du inte missa bara för att kunna säga att du varit där.  ;)

vad jag har hörty så är det inte lönt att gå in där om du inte ska "handla" biggrin.gif
stridfighter
Neunengamme besökte jag häromåret blyg.gif

Det blev aldrig befriat heller, som vissa andra läger.
FunkerL
Du är ju säkert redan i Hamburg nu, men vem vet..... du kanske har tillträde till internet där och därmed SoldF.com forumet...

Här är en trevlig affär du måste besöka. PK-Hamburg
Finns lite av varje där. Affären är öppen för allmänheten, så det är bara att kliva in.
AndersL
Missade PK-Hamburg... men däremot så hamnade jag mitt i Bambule kravallerna :( :( blyg.gif ... jävligt läskigt när polisen bara kör allt vad dom kan med stora bilar med vattenkanoner mot folkmassorna.... så mycket über utrustade poliser har jag aldrig sett salute.gif ... snacka om att dom kunde sin sak, dom hade en container där dom slängde in folk vartefter dom buntat ihop dem camo.gif

Hamnade efter ett tag i polisens frizon där dom hade delat på två större demonstrantmassor, så vi försöker att ta oss in i ett varuhus men helt plötsligt upptäcker vi att vi är på "fel" sida kravallstängslet, men det löste sig med lite svenska svordomar åt en stackars polis som vägrade släppa oss igenom kravalsstängslet till en början.....

sedan tog vi oss in i ett varuhus o väntade på att dom skulle dra förbi...

Bilder 1

Bilder 2

Bilder 3
Kolla bild nr 10, detta var dom mest skräckinjagande poliser jag någonsin sett...inte många som sade emot dem

Bilder 4

bilderna är ifrån en sida som är gjord av aktivister i alla dess former
2Sharp
På den gamla [onda] tiden när jag tågluffade var Reepherbahn ett trevligt ställe, de hade en hel del affärer med knivar, kastjärnor och annat kul smile.gif
Det var bara att ignorera de lättklädda flickorna och koncentrera sig på det som var vitalt..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.