Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Marinnytt...
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Malaj
Jahapp, så kom sista numret av MarinNytt i brevlådan idag. Tidskriften kom till under kalla kriget hetaste dagar och blev 52 år.

Men, som vanligt i FM, kommer allting att bli bättre eftersom hela FM ska få en gemensam tidskrift... dry.gif

Vi har hört den förut. angry.gif

Vad man har för tecken för en avslutad tidning? Jo: ./.

El Capitan (som jobbade på tryckeri i sin ungdom. Hade Gutenberg som chef. Han var inte särskilt bra. Ingen mänsklig faktor, alltså. biggrin.gif )
VH
Ja vi får väl hålla tummarna för att den nya tidskriften blir bra.

Typiskt att ens första Marinnytt också blir ens sista. camo.gif
WinterMute
Uj... ryker Flygvapen Nytt också tro?

// WM
A2Keltainen
QUOTE (Malaj @ Dec 16 2003, 16:50 )
Men, som vanligt i FM, kommer allting att bli bättre eftersom hela FM ska få en gemensam tidskrift... dry.gif

Är det Arménytt, Flygvapennytt och Marinnytt som slås ihop, eller är det även andra tidskrifter som ingår i sammanslagningen? Det ska bli intressant att se om den nya tidskriften blir tre gånger så tjock, eller kommer ut tre gånger som ofta, som någon av de tre nämnda tidskrifterna. Kalla mig pessimist, men jag betvivlar det. Tråkigt att det skulle bli så här, då jag verkligen uppskattade att läsa de tre tidskrifterna. Den dagen KKrVAHT läggs ned, så kommer jag verkligen inte att vara glad.
jake the snake
QUOTE (A2Keltainen @ Dec 16 2003, 18:43 )

Är det Arménytt, Flygvapennytt och Marinnytt som slås ihop, eller är det även andra tidskrifter som ingår i sammanslagningen? Det ska bli intressant att se om den nya tidskriften blir tre gånger så tjock, eller kommer ut tre gånger som ofta, som någon av de tre nämnda tidskrifterna. Kalla mig pessimist, men jag betvivlar det. Tråkigt att det skulle bli så här, då jag verkligen uppskattade att läsa de tre tidskrifterna. Den dagen KKrVAHT läggs ned, så kommer jag verkligen inte att vara glad.

bara armé, marin och FVnytt slås ihopa.

Den kommer att komma ut med sex nummer per år.
BJK
Jahapp, så kom sista numret av MarinNytt i brevlådan idag. Tidskriften kom till under kalla kriget hetaste dagar och blev 52 år.

Vi har hört den förut. angry.gif

Vad man har för tecken för en avslutad tidning? Jo: ./.

El Capitan (som jobbade på tryckeri i sin ungdom. Hade Gutenberg som chef. Han var inte särskilt bra. Ingen mänsklig faktor, alltså.  biggrin.gif )

Men men grabbar, det finns ju fler tidningar och websidor för er i båtklubben!

Här till exempel !

Och för att göra er riktigt riktigt glada biggrin.gif

Bonus !!!
Malaj
QUOTE (BJK @ Dec 16 2003, 19:12 )
Men men grabbar, det finns ju fler tidningar och websidor för er i båtklubben!

Man tackar för de trösterika orden, men i båtklubben (vanligen kallad Grå Bolaget) har man nog fått nog av begagnade flytetyg. B)
BJK
Inom luftbolaget är vi av samma åsikt! smile.gif
henke
@Malaj: Ja man har väl mera börjat kika på inköp av typen "Köp 5 betala för 6".
Malaj
QUOTE (henke @ Dec 16 2003, 21:19 )
@Malaj: Ja man har väl mera börjat kika på inköp av typen "Köp 5 betala för 6".

Ja, fy f*an för FMs hantering av pengar... blyg.gif

Och så har man kostat på oss gamlingar kameralutbildning en gång på världen. :(

Med jag tycker ditt citat skulle passa hela FM bättre om man i stället skrev "köp 6 och avbeställ 2" - till dubbla kostnaden. dry.gif

Rangern.gif
Gotcha
QUOTE (Malaj @ Dec 16 2003, 21:27 )
Med jag tycker ditt citat skulle passa hela FM bättre om man i stället skrev "köp 6 och avbeställ 2" - till dubbla kostnaden. dry.gif

Jodu...tyvärr har jag ju viss insyn i FMLOG, och det är ingen vacker syn..

Så sitter man så snart på en hög dyrgrips-MarinNytt..!!? ;)
Rokare
Godafton

Jag säger bara fy fan... Jag har prenumererat på de olika -Nytt sedan jag var 10-11 år, då för övrigt Övningen Väst 86 genomfördes... Först tog de bort de feta övningarna, och nu snor de min lektyr... Hur ska man med gott samvete kunna jobba i bolaget nu... :(

Nu känns det ändå som att det sparas på fel ställe...

Går och lägger mig och gråter en skvätt.

(Nä du, blir inget GMY i detta inlägg...)
Mr_mEtZ
Sörjer över Marinnytts bort gång får väl glädja sig åt att man fortfarande får hem SVK posten i lådan. suck alla dessa besparing får bara hoppas att det kommer ngt gott ur det här. :( :( :( :(
serg. Runander
jag tror inte att det kommer att bli bättre eftersom alla skall få samma så kommer det att bli en stor tjock katalog som man inte orkar läsa, om det skall hålla samma klass som tidigare.

sörjer marinnytt :( :( blyg.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.