A2Keltainen: Du är fan min idol! Trodde inte fanns människor som var knäppare än jag! Ta detta som en komplimang!
Nu till mina historier:
Ca två år sedan. Jag och min kompis var inne i en extremt pyromanisk period. Åtskilliga miljoner myror fick sätta livet till...
Den händelse jag tänker berätta om utspelade sig på en mindre gräsbevuxen väg i en skog.
Vi hade skaffat en sådan där duschflaska man har till blommor. Den fyllde vi med bensin och dränkte därefter in en trädgren med bensin. Vi tände fyr på grenen och blåste bensin på flamman och fick skittuffa eldbollar.
Men en gång när jag "eldbollade" gick det inte så bra.
Min hand var indränkt i bensin och strålen "baktände" och tände eld på min hand och pumphandtaget, så jag kastade iväg flaskan en bit. Där låg den i gräset och brann, så jag tänkte trampa på den så den slocknade. Resultatet var att den skruvades upp och dränkte in min fot i brinnande bensin och fjuttade på en stor fläck gräs. Jag sprang fort som fan till en gran och började bryta en gren för att släcka med. Då sa en kompis som var med: "Öh, Skunken... Öh... Det brinner i din sko!" Jag slutade bryta i grenen och tittade ner på foten, men reagerade inte, utan tittade upp och fortsatte att bryta i grenen. Ett par sekunder efteråt reagerade jag, och såg ut som en rodeohäst. Sparkade vilt med det brinnande benet... Samtidigt hade en tredje kompis fått släckt brasan.
Då upptäckte jag att min högersko inte var så vit längre, utan snarare brun-svart. Skosnörena hade smält ihop med skon...
Vi dumpade resterna av flaskan och gick hem till var och en. Jag var så jävla rädd att min morsa skulle känna lukten av bensin och rök, att jag nästan inte ville gå hem. (Min moder är nämligen en levande luktdetektor. Hon känner spritlukt genom en munfull av stinkande lökchips, utan synliga tecken på påverkan...)
Morsan reagerade, hursomhelst inte, och jag gick in i badrummet för att ta ut linserna. När jag lutade mig fram mot spegeln ser jag att jag inte har några ögonfransar kvar. Det enda som sitter där de en gång suttit, är små vita bollar. Får panik och drar fram nagelsaxen och klipper bort resterna. Snyggt!
Knallade vidare in i mitt rum och klädde av mig, då jag upptäckte att jag inte hade ett enda hårstrå på högerbenet upp till knät! Sexig med rakat ben!
Under samma pyroperiod gick jag och pyropolaren upp i skogen bakom huset där tjejen jag gillade bodde i (som förövrigt var den som observerade min brinnande sko). Jag ringde henne på telefonen och ber henne gå ut på altanen och titta upp i skogen. Där uppe stod jag med bensinindränkt hand som vi tände på när hon kom ut. Där stod jag alltså och vinkade med brinnande hand... Skiten slutade ju inte heller brinna, så det blev en del häftigt viftande och vinkande till tjejen... Hon vinkade tillbaka... Min hand var inte så snygg efteråt...
Det dummaste jag någonsin gjort skedde för lite mer än ett år sedan:Jag hade fått ett recept på rökbomber av ett par polare, och pyrotekniskt intresserad som man är skulle man ju (naturligtvis!) testa... Det var två ingredienser man kan köpa i vilken matbutik som helst, nämligen socker och salpeter.
Första satsen gick bra, både i tillverkning och användande. 30 gram fyllde hela trädgården med tjock, vit rök.
När jag gjorde andra satsen och släppte konservburken skiten kokade i, i ungefär två sekunder, slog en svetslåga upp ur burken och jag dängde till den med handen. Skiten for ner på golvet, spred runt en massa skit i köket och eldade i stort sett upp hela köksgolvet. Hela huset var fyllt med rök efter ungefär 10 sekunder...
När min fader kom hem var jag på holken och höll mig där tills min moder kom hem. Hade jag gått ut hade farsan ryckt av mig huvudet på stubinen... Han var nära på att slå ihjäl mig ändå, när jag kom ut... Farsan -->

<-- jag. Jag -->

<-- farsan
Började chocka senare den kvällen och kunde inte röra mig på ett par timmar... Satt bara och skakade...
Jag är så jävla glad att det inte blev mer än det blev. Lite eldad plastmatta, en rasande och mordisk fader, chock och en aning skitstänk i ansiktet (inga ärr eller men...) Hela skiten hade ju kunnat brinna upp...
Kan ju säga att jag inte gjort om detta efteråt... Blir fortfarande kall när jag tänker på det...
Detta är det absolut dummaste jag gjort i hela mitt liv! Det kommer åtminstone inte ske igen...
En gång när jag var mindre var jag ute med vattenpistolen och dränkte en liten flickas dockvagn. Fadern ifråga kom och förhörde mig om namn och var jag bodde. Jag var stenhård och sa inte ett knyst. Till slut blev han så trött att han sket i mig. Man kanske har en chans under förhören... ;)
Detta gjorde inte jag, utan en kompis som jag har vuxit upp med:
Killen ifråga hade en raket han hade för avsikt att smälla av. Inte upp i luften, utan längs med gatan. Samtidigt gick en tjej med dockvagn på gatan. Killen skriker att hon ska flytta på sig, men hon går, på rent trots, ännu saktare. Killen blir förbannad och fyrar av raketen som landar i dockvagnen. Tjejen får upp dockan, men resten brinner upp. Kvar på gatan står ett dockvagnsskelett och en gråtande flicka...
Min kompis blev åtskilliga hundralappar fattigare...
Ja, detta var några av de

grejer jag gjort under min korta uppväxt...
Jag kommer säkert på något mer dumt jag gjort efter hand... Då uppdaterar jag.