Först o främst, svar som framförallt rör Revinge, är mest relevanta för mig eftersom jag ska dit. Så har ni minsta lilla aning om hur det är där, tveka inte på att svara.
Jag undrar följande:
Hur är tillgången av kommunikation med omvärlden när man ligger i lumpen.
Framförallt; man har ju kvällspermis lite då o då, finns det tillgång till nån/några datorer för t.ex mailande och givetvis SoldFforum besök?? Om man har egen bärbar dator, finns det tillgång och Får man använda denna då?? Får man överhuvudtaget förvara en bärbar dator där?? Den kan ju användas till spel o musik då tillfälle ges... Får man??
Hur är tillgången till telefon?? Telefonkiosk som gäller lr vad?? Mobil kan ju bli lite dyrt beroende på hur många/ofta man kontaktar omvärlden...
Resor på permission, betalas dem?? Alla resor, inga resor, eller bara ibland?? Krävs särskilda anledningar?? Jag har ca 40 mil att ta mig, så det blir dyrt att bekosta dem själv?? Eller har man rabatt?? ~Hur mycket i så fall??
Detta är frågor, som jag inte fått vettigt besvarade varken på mönstring eller av revinge (ja, jag har mailat deras info-människa, men inte fått svar), så jag tyckte det var lika bra att fråga proffsen...
Tackar tackar på förhand...