Help - Search - Members - Calendar
Full Version: krävade tjänser med 7a i syn
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
alex
Tänkte söka till amf bat, men det verkar som om dom har 8 i synkrav.
Lite märkligt tycker jag. K3 och K4 jägarna har bara 7 i krav (och det är ändå jägare med allt vad det innebär, jag menar, högre krav i övrigt, och dom utbildar ju även prickskyttar osv)
Om man får en 7a, kan systern "höja" en ett steg till 8:a om man är snäll? (det är ju ändå snart jul biggrin.gif (jag har hört sådana rykten)
Och om man bara får 7 på pappret, kan undantag göras så man kommer in på amf bat (typ amfibiesoldat amf4) pansar2.png
(med typ 9a i styrka o kondis)?

Lite orolig inför mönstring nästa vecka....

/alex
jaegare
7 kanske är det generella kravet på k3/k4, men det finns ju befattningar på dessa ställen kräver mer, ex prickskytt.
Marine
Synkravet är normalt 8, men det finns befattningar som tillåter lägre inom Amfbat, t ex teknikertjänster och stabstjänster. Jag hade 7 och klarade mig alldeles utmärkt. Dessutom kan inskrivningsförättaren underinskriva med ett snäpp på ett värde, så är du envis och har bra värden i övrigt ska det nog gå bra.

Mönstringskrav amfibiesoldat http://amfbat.com/showarticle.php?article=monstring
alex
har nu varit o mönstrat. Fick som jag misstänkte en 7a i syn.
Snackade med inskrivningsförrättaren, och han "höjde" ett steg så jag skulle kunna säka amf4. Han höjde på mina två andra anternativ även där, nämligen inskrivningsprovet så jag kan söka till bassäk pb och flygbassäk gb.

hmm. Jag sitter nu med tre alternativ, uppfyller inte kraven på nån av dem (!)
och alla 3 tjänster var redan (eller nära på) överfyllda om jag försto det rätt.

Andledningen till att han höjde va min 9a i styrka o 8a i kondis, och så hade jag väl skyssta befälsegenskaper oså.

Väldigt nyfiken på vad det blir...

/Alex
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.