Help - Search - Members - Calendar
Full Version: X-BOX , Ps2 , gc
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Runningback
Jag är lite osäker på vilken konsol jag vill köpa, jag är intresserad av sport och bilspel, dem flesta spelen finns till borde X och ps2...

Hjälp mig! (OBS, det är inte killen i filmen som skrivit brevet) smile.gif
achilleos
En moddad X-box och BBB är en bra kombination... ph34r.gif
APC-mannen
Jag köpte en Gamecube för ett tag sedan, vill man ha ett billigare alternativ så kan jag helt klart rekommendera den. Den går väl kanske inte att modda och chippa osv. men vill man ha en billig spelmaskin så är den helt ok. Jag ville ha en maskin att spela NHL på, och jag tycker att Gamecube helt klart håller måttet.

Nu vet jag vet inte om det är själva spelet (mjukvaran, han har NHL 2002) eller tv:n hos en polare med PS2 som gör att hos honom är grafiken "ryckigare" på något vis? Men det är den i alla fall.
Haggeman
QUOTE (APC-mannen @ Dec 9 2003, 19:59 )
Jag köpte en Gamecube för ett tag sedan, vill man ha ett billigare alternativ så kan jag helt klart rekommendera den. Den går väl kanske inte att modda och chippa osv. men vill man ha en billig spelmaskin så är den helt ok. Jag ville ha en maskin att spela NHL på, och jag tycker att Gamecube helt klart håller måttet.

Nu vet jag vet inte om det är själva spelet (mjukvaran, han har NHL 2002) eller tv:n hos en polare med PS2 som gör att hos honom är grafiken "ryckigare" på något vis? Men det är den i alla fall.

Jag skulle också rekomendera gamecube av en anledning..

Känslan.

Det är ju Nintendo som har gjort den och om du börjar fundera på Xbox kan du lika gärna skaffa en dator.

Det går utmärkt å haxxa GC också, bara man sätter sig in i det.
Spelen går att ladda ner och bränna ut. Tänk bara på att köpa en feet minneskort.

Exempel på inköp: GC + nya zelda spelet + minneskort + xtra handkontroll 1700:-
Myran
Usch.. Konsoler.. *fnyser* alla vet ju att konsoler är en hädelse.. :P
(måste man välja får man väll ta X-box då den fakts är bättre än de andra
(den är nyare, dvs massa mer minne, plus kan spela mp, och så är den ju "bullet-proof". biggrin.gif biggrin.gif
Men men, en anledning att inte köpa x-box är ju för att förkasta allt som windows har gjort...
Tänk på HALO... mummel, vilket spel det kunde ha blivit, men neeeeeeej Micrsoft var tvunga att köpa bungie (det företaget som gjorde HALO) och göra om det till x-box därmed försämmra det märkbart OCH fördröja det en två - nästan tre år)

(fast iofs är GC kontrollen ganska skön att använda.. blink.gif )
Haggeman
Ja och det beror ju också på om du inte har någon dvdspelare och vill ha det kombinerat?

Jag har hört att ps2s dvdspelar inte är något att hänga i julgranen,
någon som kan bekräfta detta?

Tillägg: Jag har å andra sidan fått för mig att ps2 ska ha de bästa sportfanatikern och GC är mera för den äventyrslystne. Missade att du skrev det.
Murtaz
En rippad xbox är det bästa man kan ha! 8.gif
BJK
Själv föredrar jag en chippad XBox....... biggrin.gif
BJK
QUOTE (achilleos @ Dec 9 2003, 18:48 )
En moddad X-box och BBB är en bra kombination...  ph34r.gif

1. Chippad Xbox anländer till Lkpg i morgon
2. BBB körs
3. Intresse finnes här

B)
Runningback
Kollar man i pollen så är det ju väldigt tight mellan X och PS2.
Gamecube har jag redan räknat bort (innan pollen) smile.gif

Jag tror att jag skulle välja en X-BOX..

Tackar för svar och egna erfarenheter..
Ni får gärna fortsätta att tycka och tänka.
D-G
Xbox

Crimson Skies, Amped 2, SSX 3, True Crimes, Soul Calibur II förgyller tiden just nu...

Sedan att man kan streama film från datorn och modda hur mycket som helst om man är intresserad är ett rent plus...

2004... Halo II ...nuff said

edit
hårddisk på konsollen är ett extremt plus
Tompa
Ps2:s DVD spelare kan man lika gärna strunta i att använda för det första så låter den otroligt mycket, nästan så att man sitter och lyssnar mer på maskinen än på filmen. För det andra så har den även svårt att hänga med om det går för fort, då det hacka till ibland och den måste tänka lite... bong.gif

Men jag lägger ändå min Röst på Ps2 för att den har många spel, framförallt bra sport och bilspel. Jag har aldrig riktigt kommit överens med handkontrollerna till vare sig Xbox eller Gamecube, jag tycker att det är för mycket knappar och spakar (dålig simultan förmåga.. vem jag??? :P )

// toMPa
Runningback
QUOTE (Tompa @ Dec 10 2003, 11:32 )
framförallt bra sport och bilspel.

Dem finns i oftast till x-box med..
NHL, FIFA, MADDEN, NBA osv
APC-mannen
QUOTE (Runningback @ Dec 11 2003, 10:28 )
QUOTE (Tompa @ Dec 10 2003, 11:32 )
framförallt bra sport och bilspel.

Dem finns i oftast till x-box med..
NHL, FIFA, MADDEN, NBA osv

Dem finns i oftast till GC med..
Magnus
Jag har haft Xbox sedan den släpptes, och jag köpte en Gamecube i helgen. Jag tycker dom kompletterar varandra bra.

Som någon sa tidigare så släpps många spel till samtliga format. Med tanke på det så tycker jag att Xbox är dett bästa valet, eftersom du får samma spel, men en maskin som hanterar det bättre.

Det man bör tänka på är dom spelen som är konsolexklusiva, t.ex. Halo, Zelda The Windwaker, Final Fantasy etc. Jamför vilken konsol som har flest exklusiva spel som du är intresserad av och köp den.

Eller gör som jag, sikta på att köpa allihop smile.gif
TheStroyer
lite OT kanske men vad är en chippad xbox??
109 Eken
Kör GC + Pc, ps2 känns lite gammal tycker jag, finns många spel till den men de flesta finns till pc med så man missar inte så mycket.
Den pyttemjuka krysslådan känns som en PC, fast mindre.
Till GC däremot finns de unika spelen som Zelda, Metroid, Mario mfl

Och Sonic collection! Alla gamla fina Sonic spel. Känns konstigt att se Nintendos och Segas loggor tillsamans när spelet startar när man upplevde kriget mellan dem i början på 90-talet...
M4A1
QUOTE (TheStroyer @ Dec 11 2003, 16:52 )

Det är när man mixtrat med konsollen så att man kan köra brända och importerade spel, ungefär.
D-G

Det är när man mixtrat med konsollen så att man kan köra brända och importerade spel, ungefär.

Samt bland annat:
* Du får möjlighet att byta ut hårdisken i Boxen till en modell större, vilket medför att du kan lägga grejjorna direkt på boxen
* Du får regionsfri DVD och behöver inte köpa DVD modulen
* Du kan streama film och musik
* Du kan installera emulatorer och på så sätt köra alla gamla godingar som Bubble Bobble och Super Mario biggrin.gif
* Ett ton av massa special program hobbyhackers skrivit som ger boxen ytterlgiare fördelar... En xbox FTP där du kan föra över informationen mellan två boxar utan en dator emellan är trevligt... bland annat.

-Du kommer inte kunna köra xbox live... med reservation för att de nyare chippen som nu finns eventuellt medför denna möjligheten genom att switcha mellan två lägen...
BJK
På min lilla box så kan jag som sagt var stänga av chippet med en switch på framsidan av boxen, så då är det lugna gatan att spela online på Live! Dock kan man inte använda sig av sina backup-skivor man gjort på sina originalspel, utan det är enbart originalspelen som fungerar.

Däremot finns det ju andra varianter t ex XBoxConnect där man kan spela gratis och använda sig av sina backup-skivor om man vill.
Runningback
En fråga, eftersom att XBOX är i princip som en dator, kan den få virus också?
Om man kör brända spel osv.?
swestres
Tja, vilken skillnad gör det när man kan emulera alla spelen till PC?
Men ska vi ändå vara så så att vi ska köpa en, så rekomenderar jag X-Box för grafikens skull, och som någon skrev, chippningsmöjligheten. Däremot så är ju spelen till X-Box lite mer dator-genre över sig, och hela konsollen är ju väääääldigt lik en dator i sig (nu snackar jag PC, för alla konsoller är ju datorer blink.gif )så frågan är ju om man inte skall satsa på en PS2, som man ju även kan ha som DVD spelare...

EDIT: lägger till lite ang. virus och sånt...

denna boken visar ju att det går att hårdvaruhacka en X-box, men då krävs ju åtkomst till x-boxen fysiskt. Och, eftersom X-boxen har ett permanent lagringsutrymme och möjlighet till internetuppkoppling, så är det bara en tidsfråga innan virus till den kommer... ph34r.gif
Magnus
QUOTE (swestres @ Dec 13 2003, 18:17 )
...och hela konsollen är ju väääääldigt lik en dator i sig (nu snackar jag PC, för alla konsoller är ju datorer blink.gif )så frågan är ju om man inte skall satsa på en PS2...

Det här är ett påstående som jag tycker är ganska underligt. Varför skulle det vara en nackdel att Xboxen är lik en PC? Det är snarare en fördel, eftersom det är bra mycket lättare att göra spel till den än till den svårprogrammerade PS2:an. Så länge man gillar spelen kvittar det väl hur innandömet ser ut!?
Sillen
Helt klart Xbox. Jag har en Xbox med modchip som jag installerade själv (och jag hade i princip ingen erfarenhet av lödning innan) som jag dessutom har lagt in en 120 gb hårddisk på. Om man ser till spelen så har ju Xboxe klart snyggast grafik. Dessutom är det många PC-spel som utvecklas till både PC och Xbox samtidigt just för att de är så lika varandra. Jag har personligen aldrig saknat ett spel som finns till PS2 men inte till Xbox (förutom GTA, men det har ju kommit nu). När man lägger in spelen på hårddisken så behöver man dessutom aldrig lyfta arslet från fåtöljen smile.gif (laddningstiderna blir dessutom mycket korta). Sen fungerar den ju ypperligt som DVD-spelare (jag har gjort min regionfri) och med Xbox Media Player så kan man spela DivX, XviD, mpg, vcd, svcd, realmedia, mp3, wav osv. Sen att den har mycket mer utvecklat onlinesystem än de andra konsollerna är ju ett till plus.
Womack
Jag gillar GameCube. Sköna kontroller, lite mer exklusiva ovanliga spel.
Runningback
Så ut av denna Poll så ska man köpa PS2.
men efter alla kommentarer och inlägg så ska jag köpa ett xbox.
BJK
Sund inställning!
Välkommen till krysslådeklubben! B)
bri_span
PS2... då alla i min närhet har sådana lådor. Annars hade nog X-låddan legat bra till.
Sillen
Bra val! Vi kanske ses på Xbox Live!
Xit
Röstade på PS2, dels för att det finns många och relativt olika sorters spel men även är spelkontrollen relativt god. Det + att man kan kolla på DVD filmer gör att jag röstar på den. En allround maskin.
Runningback
QUOTE (Sillen @ Dec 17 2003, 00:10 )
Bra val! Vi kanske ses på Xbox Live!

Hehe, troligen inte, kommer bara att använda mitt xbox till lite kvälls-lir.
Eller man vet ju aldrig?
Pang
Röstar på XBOX.

Men en grej förstår jag itne riktigt.

Varför sitter alla och säger att xbox är en dator?
PS2 PS Gamecube sega gateway supernintendo mm. är lika mycket datorer som xbox. Du kan chippa ps ps2 gc etc lägga in fler program etc.

Blah, precis.
david nia

Anledningen som jag förstår det är att många (?) delar i xboxen är vanliga datordelar du kan köpa i affär, hårddisken tex. PS2 kanske oxå är uppbyggd på det sättet, det vet jag inte faktiskt.
Magnus
QUOTE (Pang @ Dec 21 2003, 21:26 )
PS2 PS Gamecube sega gateway supernintendo mm. är lika mycket datorer som xbox. Du kan chippa ps ps2 gc etc lägga in fler program etc.

Jag tror precis som david nia att det beror mycket på hårddisken. Sen att Xbox kör en modifierad version av Windows gör väl inte saken bättre (detta gjorde även Segas Dreamcast, men ingen gnällde då). Att det är Microsoft som gjort Xboxen bidrar väl också en till till att folk anser det vara en dator.

Jag tycker inte det spelar någon roll hur maskinen är uppbyggd, så länge det kommer schyssta, snygga spel. Jag spelar spel, inte konsoler.
Pang
Aja, jag bryr mig inte, jag sitter här och njuter fullt av mitt härliga Desert Combat II.

Ett toppenspel för alla stridspittar som drömmer om att skjuta ondingar över hela världen. 6n.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.