Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Norskar danskar och vi svenskar
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Bravo One
Eftersom våra nordiska grannar har börjat besöka dett forum så tycker jag det är det dags för ett litet lexikon så vi förstår varandra bättre.

http://www.nada.kth.se/skandlexikon/
jake the snake
"Danmark! Uppslammat ur leran!....... Sverige! Hugget i granit!! Barsebäck, stolta vakttorn.... Med plutonium tvingar vi dansken på knä!!" laugh.gif

Ja det er godt nok du lille draeng! smile.gif
Patroels
Hæder og ære til Bravo One salute.gif

Är inte särskilt aktiv på forummet nu för tiden då min fru och jag håller på att bygga om vor lägenhet, men sådanna sakor som detta talar om för mig att jag har hamnat på rätt ställe!!

Har skrivit det förut, men måsta repetera...:

F-n va gott att ha broderfolk wub.gif
Harald
Jag var i Danmark och övade mot nån "Spejderskvadron" och personal från 3000-manna styrkan ganska nyligen. Hamnade i en ganska hätsk situation med en dansk soldat som sa "bare rolig". Vadå rolig! ja é fan ingen clown tänkte jag. Vi gick nästan till handgemäng och jag kände mig som en clown när jag fatta att rolig betyder lugn på danska. he! Men ack vilka snubbar de där danskarna är. Och jag är förälskad i "smörebrö", fan så mycket bättre än torra mackor hemma i sverige.
HolgerDanske
Hej!

Mycket bra ide med en allbroderlig leksikon smile.gif Har inte haft de store problem da jag hade en svensk flickvän i en del år i början av 1990-talet. På grund av diverse upgifter har jag också haft mycket at göre med svenska militären (senast i helgen i Stockholm).

Har varit med från starten ock tycker at dette är standarden för en militär forum.

Vänligen,

Holger Danske
softfeel
Efter mit skøn er det dejligt at høre fra danskar og norrmänn.

Venligen hilsen,
softfeel.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.