Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Saker man helst inte vill se när man flyger
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
EMK
Nä det där såg ju inte direkt bra ut......

Kanske bland det sista man vill se på hög höjd. Kanske blir det sista man ser också??!! laugh.gif
mdn
Under en flygning från Peking för några år sedan tittade jag ut genom fönstret och såg ett fotavtryck rakt över en "no step"-märkning. En kortare kurs i engelska för kinesiska flygmekaniker skulle nog sitta fint. smile.gif Jag övervägde att fota det, men min sunkiga automatkamera hade aldrig fixat det.
david nia
Jag tycker bilden ser väldigt "datorgrafikig" ut?
Miccar
http://www.planecrashinfo.com/lastwords.htm

Kunde inte låta bli att slänga med den här länken.

Sidan bör inte besökas om man är flygrädd.
J-Star
Ännu "bättre" sida. Seriös sida angående flygplansolyckor. Mycket uttömmande.

http://aviation-safety.net/index.shtml

/J
Vakten_F4
QUOTE (mdn @ Dec 9 2003, 11:15 )
Under en flygning från Peking för några år sedan tittade jag ut genom fönstret och såg ett fotavtryck rakt över en "no step"-märkning. En kortare kurs i engelska för kinesiska flygmekaniker skulle nog sitta fint. smile.gif Jag övervägde att fota det, men min sunkiga automatkamera hade aldrig fixat det.

Hähä, vore ju en klockren grej att fejka om man vore flygmek! biggrin.gif
JohnDoe
Hehe jag kommer ihåg när jag för tre år sen skulle flyga från Visby International Airport till Riga.

Vi hade chartrat ett ryskt bolag för ändamålet och när vi väl kommer fram till "planet" möts vi av en stark lukt av flygfotogen och två RÖKANDE! ryska piloter... mad.gif

Väl inne i planet räknade vi till otaliga skruvhål utan skruvar och en spräckt och tejpad ruta hos andrepiloten. :(

Vi kom fram till Riga döva och halvt ihjälfrusna men fram kom vi.... smile.gif

John
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.