Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Efterlyses : Warriors och Tango Lima-dokumentären
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Filmsalen
Pages: 1, 2
canis
Om någon på forumet har TV-filmen Warriors som gick för något år sen (eminent film i två delar om brittiska FN-soldater i Bosnien) skulle det minst sagt vara uppskattat med ett PM till mig.

Samma sak vad gäller filmen Tango Lima - mellan krig och fred. Jag vet att en "konvertering" diskuteras i SOLDINT-forumet, status på den?

Tack för mig.
Knekt
Du har fått PM.
Fk Bengtsson
Kan ni inte dela med er av dessa godbitar???? Fler som vill ha unsure.gif
canis
Tack Knekt, one down, one to go...

Ingen som har Warriors? Vilket format som helst går bra, PM:a mig eller posta här så kan vi säkert lösa ngt.

FN1.gif
Sillen
Har Warriors på två cd-skivor här. Bra kvalité är det också.
Gorg
QUOTE (Sillen @ Dec 15 2003, 19:03 )
Har Warriors på två cd-skivor här. Bra kvalité är det också.

Ohh, du kommer nästan önska att du inte sagt det när vi andra forum medlemmar är klara med dig smile.gif

Du skulle inte på möjligtvis kunna lägga ut dom på nån FTP? Skulle vara helt underbart.
Sillen
Jag sitter på 0,5 mbit ADSL-anslutning så det skulle vara bra om nån är villig att donera lite plats på sin ftp-server till filmen.
M203
Undrar om någon har tango lima rippad och om man på något sätt skulle kunna få den isåfall. Skulle vara mycket snällt. Såg den för många åt r sen och det skulle vara kul att se den igen.

Tack på förhand
F.U.B.A.R
Hej Jag skulle också vilja tanka hem dessa filmer skicka ett PM så kan jag tanka ner dom på FTP eller DC jag har 26Mbit bostream så kan jag lägga dom i min share på DC så kan ni andra tanka från mig.

MVH
Smocken
Eller så kan du ju köpa warrios på vhs här
Vanadis
Warriors finns även att beställa via BBC, gjorde det själv för några veckor sedan, snabbt, smidigt och säkert damp den ner. Mycket bra produktion!
Mårten
Finns här någon som kan dela med sig av Tango Lima-dokumentären?

Tack på förhand!
Maverick
Finns wirs på DVD??

Har nämligen slänhgt ut VHS:en oc det är en av få filmer jag har på VHS som jag vill ha tag på ASAP...
M203
Nu har jag letat r**** av mig men kan ej hitta tango lima någonstans. Är det någon som kan hjälpa mig?

Förutsättningar:
Sitter på 10mbits lina, om cd/dvd väljs står jag för frakt med mera.

Ha en bra dag
BA02
Jag sitter på Tango Lima men det är en VHS. Om någon sitter på kunskapen att överföra det till dator kan jag skicka en kopia på filmen till den personen (släpper inte orginalet ur sikte ;) )

Warriors ska enligt rykten vara på intågande...fast jag tror på det först när jag har den i min hand (2xCD)
JBP
QUOTE (BA02 @ Oct 15 2004, 12:26 )
Jag sitter på Tango Lima men det är en VHS. Om någon sitter på kunskapen att överföra det till dator kan jag skicka en kopia på filmen till den personen (släpper inte orginalet ur sikte ;) )

jag har Tango Lima som Mpeg fil som jag har överfört från VHS.

nån som har en Ftp server på nån FET lina och som är villig att dela med sig så skicka ett PM till mej så jag kan lägga upp den där.

/JBP Ripparnas mästare :P
Solon
QUOTE (JBP @ Oct 16 2004, 12:23 )
Jag sitter på Tango Lima men det är en VHS. Om någon sitter på kunskapen att överföra det till dator kan jag skicka en kopia på filmen till den personen (släpper inte orginalet ur sikte  ;)  )

nån som har en Ftp server på nån FET lina och som är villig att dela med sig så skicka ett PM till mej så jag kan lägga upp den där.

Bittorrent?
Beazt
Skulle också vilja ha dom där två om nån kan skicka till mig eller om dom kommer upp på någons FTP. unsure.gif
Fk Zak
Jag med.
Riffel tittaren
Jag oxå!!!
Bad Karma
samma här
RaVeN
Är också intresserad sitter på 10mb lina.......
Beazt
Jag har också 10Meglina men jag vet och har ingen FTP
Glavan
Hej !!

Jag heter Igor Glavan och jag tjänstgjorde som pansarskyttesoldat på 10 psk komp Tango Lima BA01 93/94...

Jag är ute efter en digital kopia av filmen sen min VHS har börjat ge sig...

Är det någon som vet någonstans där man kan tanka en kopia? Eller få tag på den på annat sätt?

Skulle vara tacksam om det gick att ordna...

Med vänlig hälsning

Igor Glavan
The Swede
Dobar dan Igor, kako ste?

Kul att du hittat hit.
Det finns en DVD med Tango Lima som någon på forumet gjorde i fjol, kommer dock inte ihåg vem det var.

The Swede pansar2.png
FkN
QUOTE (JBP @ Oct 16 2004, 10:23 )
Jag sitter på Tango Lima men det är en VHS. Om någon sitter på kunskapen att överföra det till dator kan jag skicka en kopia på filmen till den personen (släpper inte orginalet ur sikte  ;)  )

JBP kanske dags att du lägger upp den på Eskils ftp?
M203
Jag slänger upp Tango lima imorgon eller på fredag.
Glavan
The Swede ----> He he...dobro a ti? Hmm skulle väldigt gärna ha en kopia. Som sagt mitt VHS band har kruppat...sen så har jag inte ens en video ! Arma öde!

Är det någon som har den på sin ftp skulle jag uppskatta om jag fick ett tillfälligt konto så jag kunde få tanka den. Skulle uppskattas mycket. Det är ett minne för livet den filmen...bland andra måste jag tillägga...

Mvh

Glavan
BJK
QUOTE (M203 @ Feb 2 2005, 23:31 )

Sjysst kille!
Vad är det för adress till FTP:n då?
Maverick
QUOTE (BJK @ Feb 3 2005, 08:00 )
QUOTE (M203 @ Feb 2 2005, 23:31 )

Sjysst kille!
Vad är det för adress till FTP:n då?

JA och likadant har någon warriors så man kan ladda ner den??? CVill se den på projj wink.gif
Prickskytten
Adressen till eskils FTP-server finns i den här tråden - jag antar att det var dit M203 skulle ladda upp filmen?

Finns för övrigt mycket gott på den FTP:n biggrin.gif
armywoman
Hejhej!

Ang Warriors så finns ju den i 2 olika versioner, jag har sett båda (ena på TV som var den klippta versionen, och den andra i utbildningssyfte på en utb) Någon som känner till om man kan köpa båda versionerna även fast de inte skiljer varandra åt så mycket?

// Armywoman
Småland
Hej

Letar också efter Tango Lima filmen.... mitt video band börjar ge upp. Som personligt minne är den ju oskattbar...

/Småland
The Swede
QUOTE (Glavan @ Feb 3 2005, 08:14 )
The Swede ----> He he...dobro a ti? Hmm skulle väldigt gärna ha en kopia. Som sagt mitt VHS band har kruppat...sen så har jag inte ens en video ! Arma öde!

Är det någon som har den på sin ftp skulle jag uppskatta om jag fick ett tillfälligt konto så jag kunde få tanka den. Skulle uppskattas mycket. Det är ett minne för livet den filmen...bland andra måste jag tillägga...

Mvh

Glavan

Ja, du har ju en ganska framträdande roll i vissa scener i filmen. biggrin.gif
Jeppe
Jag skulle kunna slänga upp den på FTP den version jag har tar 582MB och är inte i så jättebra kvalla men jag har för mej det ska finnas en som tar kring 600 och ska vara i hyffsad kvalla. Om nån har den kan dom ju höra av sej så kan jag kanske få den och sen dela ut den till alla.
Glavan
The Swede ---> Jo jag var med i en hel del saker där ja....därför är filmen ett minne bland andra =)
sgt2421
Släng upp rullarna så man kan få hem dom. Antingen i Eskils ftp eller på nån fin dc-hub.

pretty please with sugar on top... DO IT dribble.gif
M203
Angående tango lima så finns den nu på eskils i 582 megsvarianten
BA02
Tango Lima fungerar inte att kopiera för mig...väljer jag att öppna den direkt från ftp:n så får jag att sidan inte kan visas.

Någon som vet varför?
GRK-apan
Den katalogen som filen för tillfället ligger i har man som användare inte rättighet att varken skriva/läsa/köra filer i.

Vi får helt enkelt vänta tills filen flyttas till en katalog som man får tanka ifrån. :P
sgt2421
Glädjens!!!! Har nu sett filmen och måste säga att den var jävligt bra.

Respekt!
LeadHead
Då var det bara Warriors och Eldledaren kvar då...
Blackadder
TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK

ujuj va smal man var ;)
Adam Wilhelm
Äsch... Tango Lima.
Hade varit mycket bättre att göra en film om Romeo Lima, de riktiga krigarna. vissel.gif

biggrin.gif
Blackadder
QUOTE (Adam Wilhelm @ Feb 8 2005, 14:48 )
Äsch... Tango Lima.
Hade varit mycket bättre att göra en film om Romeo Lima, de riktiga krigarna. vissel.gif

biggrin.gif

hehehe en film om Panchevo då ;)

nähhdå men er har dom ju skrivit en bok om smile.gif
The Swede
QUOTE (Blackadder @ Feb 8 2005, 19:48 )
QUOTE (Adam Wilhelm @ Feb 8 2005, 14:48 )
Äsch... Tango Lima.
Hade varit mycket bättre att göra en film om Romeo Lima, de riktiga krigarna.  vissel.gif

biggrin.gif

nähhdå men er har dom ju skrivit en bok om smile.gif

Nu är du full.

Sierra Lima hade semester i Pancevo, inte Romeo Lima.
Cosmo
Jag har lyckats komma över Warriors. Nu gäller det bara att hitta ett ställe att ladda upp den för de som är intresserade.
Någon som har lina/utrymme för filmen (2 filer - 1,36gb)

/Cosmo
Ignis nitidus
QUOTE (Cosmo @ Feb 8 2005, 21:46 )
Jag har lyckats komma över Warriors. Nu gäller det bara att hitta ett ställe att ladda upp den för de som är intresserade.
Någon som har lina/utrymme för filmen (2 filer - 1,36gb)

/Cosmo

http://forum.SoldF.com/index.php?showtopic=14367
Adam Wilhelm
QUOTE (Blackadder @ Feb 8 2005, 19:48 )

Fyllgubbe. biggrin.gif

Det räcker inte med en bok... det ska ju vara en film också.
Med mycket skjutande, explosioner och rykande bränder.
Typ Arnold goes medieval on bosnia biggrin.gif

Sen så hamnade ju Sierra Lima på Igman, då var en icke namngiven pluton från Romeo Lima med där också.... ok då... det var min pluton. laugh.gif
The Swede
QUOTE (Adam Wilhelm @ Feb 9 2005, 13:53 )
Sen så hamnade ju Sierra Lima på Igman, då var en icke namngiven pluton från Romeo Lima med där också.... ok då... det var min pluton. laugh.gif

Tro inte att du var ensam om att frysa röven av sig på Igman. :P
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.