Help - Search - Members - Calendar
Full Version: H & M
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
valiant
Sedan H&M kvinnorna kom upp på affischer, har jag 3 gånger hållt på att krocka med bilen, bara dumstirrat och tänkt väldiga mansgristankar, är valiant den ende på forumet (Nä förresten förrådsgubbarna på Husie instämmde till fullo ) som inte kan koncentrerar sig eller har vi liksinnade på forumet? Hur kopplabort detta centrum när man är fordonsburen ?

Tips emottaget tacksamt !

-Valiant-
Delta Golf
fokusera.

"Think unsexy thoughts"- Homer J. Simpson (tänkte på Barney i damunderkläder).

//DG dribble.gif
Sgt Papa Bear
Jag säger bara...
...Rosanne Barr... naked.... gone! biggrin.gif
//Sgt PB
Fbj972
Kan inte hjälpa dig - jag har själv försökt att komma på nåt...

Kommer ihåg när Isabella Scorupco satt på reklampelarna... Jag höll på att köra åt helvete varje gång...
Yman
mmmm, jag råka ut för samma sak idag, nästan... Höll på att köra av vägen när en helikoter gick över på ~50m höjd.
Farligt, farligt med en Yman som stirrar rakt upp i luften istället för att bry sig om trafiken biggrin.gif

Annars brukar jag inte vara sämre än att jag kan koppla bort sådana små "störmoment" eller ja, inte bry mig iallafall.
Vill man kolla på plakaten så kommer de ju stå kvar även ett par dagar frammåt, man får väl ta sig en promenad istället och göra en mer grundlig kontroll wub.gif

//Yman.
Erik_G
QUOTE (Yman @ Dec 6 2003, 00:02 )
Vill man kolla på plakaten så kommer de ju stå kvar även ett par dagar frammåt, man får väl ta sig en promenad istället och göra en mer grundlig kontroll  wub.gif

Jasså? Har ni inga feminister i Skövde?
I GBG, Sthlm och Malmö har de visst hyrt in väktare för att minimera sabbet av affischerna.

/E
BUCK
Tror inte jag sett en enda hel HM affich (läs busskur) under den dryga vecka dom varit uppe.. angry.gif
finns tydligen många feminister/vandaler här i ume gasmask.gif
SBP
Då är jag ju jättelyckligt lottad som åker buss till och från jobb.... hehe. Annars har jag ett motmedel som heter duga: ta med frun i bilen.... vissel.gif

Det är inte bara i storstäderna dom har väktare att kolla skyltarna. Förekommer på många orter. Det finns 147 skyltar att håll reda på i NV Skåne.... Vilket jobb wub.gif
JBP
QUOTE (SBP @ Dec 6 2003, 09:22 )
Förekommer på många orter. Det finns 147 skyltar att håll reda på i NV Skåne.... Vilket jobb  wub.gif

ehmm hur kommer det sig att du vet att det är 147st??? laugh.gif

Har själv nästan råkat ut för ett antal trafikolyckor som skulle ha varit direkt relaterade till vissa "reklamaffischer"....

Tycker dock att vårtiden är mest problematisk när det kvinnliga släktet kommit på att det går att bära mer "icke" täckande klädsel... vill påkalla nackspärsvarning laugh.gif
SBP
QUOTE (JBP @ Dec 6 2003, 09:11 )
Förekommer på många orter. Det finns 147 skyltar att håll reda på i NV Skåne.... Vilket jobb  wub.gif

biggrin.gif Kan ju lätt misstolkas till att jag har räknat dom själv... men en kollega gick igenom beställningen...

Vill du veta var dom står??? brow.gif laugh.gif
valiant
jO JA MM , TACK FÖR ALLA RÅD , MEN HUR STÄNGER MAN AV JAKTRADARN RESP MÅLSÖKNINGSRADARN , HAR FÖRSÖKT MED HUSTRUN , MEN HON ÄR FÖR VAN OCH KOMMER MED "VET JU ALLA ATT MÄN STIRRAR", SUCK

-VALIANT-
Lindeberg
Har en kompis vars far ombesörjer uppsättning av reklam i busskurer.

En av mina gruppkamrater var såld på Isabella Scorupco (st?) så jag gav honom ett par, så han kunde tapetsera rummet hemmavid smile.gif
JBP
QUOTE (SBP @ Dec 6 2003, 11:54 )
QUOTE (JBP @ Dec 6 2003, 09:11 )

biggrin.gif Kan ju lätt misstolkas till att jag har räknat dom själv... men en kollega gick igenom beställningen...

Vill du veta var dom står??? brow.gif laugh.gif

Xerxes Yngve frågas KOM! :P
Tivaljör
QUOTE (SBP @ Dec 6 2003, 08:22 )
Då är jag ju jättelyckligt lottad som åker buss till och från jobb.... hehe. Annars har jag ett motmedel som heter duga: ta med frun i bilen....  vissel.gif :

Aha! Hon kör och du tittar!
Där har vi det! Problemet löst.
SBP
QUOTE (SÄK @ Dec 6 2003, 14:55 )
QUOTE (SBP @ Dec 6 2003, 08:22 )
Då är jag ju jättelyckligt lottad som åker buss till och från jobb.... hehe. Annars har jag ett motmedel som heter duga: ta med frun i bilen....  vissel.gif :

Aha! Hon kör och du tittar!
Där har vi det! Problemet löst.

Äntligen en som fattade!! laugh.gif
J-Star
Gå till http://www.hm.se , de brukar ha modell-bilderna upplagda där. Glo dig trött. Ut och kör.

/J
dxl
Personligen så tycker jag nog att det är bra att det finns människor som förstör HM:s reklam.

Det finns ett samband mellan stringtrosor till 12 åringar och HM:s reklam.
Och därför så skiter jag fullständigt i om alla elaka femenister förstör deras reklampelare.
Gotcha
Se till att din stridsparskamrat styr/håller uppsikt på vägen så din OP mot flickorna inte distraheras!
Sgt1clHansson
Perspnligen tycker jag årets H&M kampanj är kass... men då är ju för en gångs skull jag mindre trafikfarlig så här års !
CarlT
Kom just på att mina inlägg ofta uppfattas som stötande och nu ska jag försöka hålla mina tankar för mig själv. fun_icon_nana.gif
Knekt
QUOTE (dxl @ Dec 7 2003, 02:46 )
Personligen så tycker jag nog att det är bra att det finns människor som förstör HM:s reklam.

Och därför så skiter jag fullständigt i om alla elaka femenister förstör deras reklampelare.

Ja, det är ju jättrebra med vandalisering. mad.gif

Hur menar du att det här sambandet ser ut? Och, framförallt, vad är problemet?

Kampanjen i år är ju knappast något att gnälla över. Något av det snällaste på åratal från HM!
Axial
QUOTE (dxl @ Dec 7 2003, 03:46 )

Problemet är väl isåfall att det finns stringtrosor i storlekar för 12-åringar.
Att vandalisera H&Ms reklamskyltar kommer inte att ändra ett dugg på det, däremot kommer det att sabba för företagen som äger själva annonspelarna och hyr ut plats där till H&M.
Våld som argument för sin idé/åsikt är väl traditionellt sett den metod som gett sämst utdelning alla kategorier i alla tider.
CarlT
Ja där sa ni det jag tänkte säga. surprise.gif

fun_icon_nana.gif
dxl
Vad gäller reklam, ideal mm så kan vi ju kanske hitta ett annat forum.
Inte för att jag drar mig för disskusionen men erfarenheten säger att den i ett internetforum inte ger något, man bör nog ses ansikte mot ansikte för att undvika missförstånd.

Jag menar inte att jag stödjer dom som vandaliserar men jag blir inte så upprörd heller.
Skulle jag se någon som kladdar på en HM affish så skulle jag ju reagera och se till att de lägger av...

Ber om ursäkt om mitt tidigare inlägg blev lite fel..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.