Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SVT1 2100 ikväll
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Xit
För dom som inte har något vettigt att göra i kväll är det ubåtsfilmen U-571 på 1an. Alltid roligt med U filmer!

Amerikansk krigsfilm från 2000. En tysk u-båt sänder ut SOS-signaler. De snappas upp av de allierade som vet att krypteringsmaskinen Enigma finns på den tyska u-båten. Enigma används av tyskarnas u-båtsflotta för att samordna attackerna på de allierades konvojfartyg
Raffsec
Synd att det är en förvanskning av historien då det handlar om Amerikansk U-båt när det var Engelsmännen som norpade Enigma-maskinen.

HV.gif
Vildmannen
Vilken kanalkrock mad.gif

U-571 på SVT, Natural Born Killers på Kanal 5 och Skräckens Hus av Stephen King på TV 4. Vilket program ska man prioritera? 7.gif
Raffsec
QUOTE (Vildmannen @ Dec 5 2003, 17:13 )
Vilken kanalkrock  mad.gif

U-571 på SVT, Natural Born Killers på Kanal 5 och Skräckens Hus av Stephen King på TV 4. Vilket program ska man prioritera?  7.gif

Vet inte om du hörtalas om en uppfinning kallad VIDEO ;)

HV.gif
Axelsson G
Eller så skiter du i allt och drar på krogen...
ABP
Eftersom berättlesen inte har det minsta med den verkliga händelsen utan är fiktiv från början till slut så struntar jag i omd et är jänkare engelsmän eller danskar som har huvudrollen.

Filmen är inte speciellt bra i vilket fall. Känns lite som de förösker efterapa känslan ur Das Boot ganska mycket.
imint
QUOTE (ABP @ Dec 5 2003, 19:17 )
Filmen är inte speciellt bra i vilket fall. Känns lite som de förösker efterapa känslan ur Das Boot ganska mycket.

Och som vi alla vet så är det ingenting som klår Das Boot. ALAAAAARM! ZERSTÖRER!!!!
HVU Forces
Eftersom berättlesen inte har det minsta med den verkliga händelsen utan är fiktiv från början till slut så struntar jag i omd et är jänkare engelsmän eller danskar som har huvudrollen.

HAHA hade lätt viljat sett den med danskar, tusan vad cool den hade varit! biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

För övrigt e U-571 3n bra rulle tycker jag smile.gif
Ragulin
Nu ær man ju subjektiv i sitt tyckande, men nog fan ær U571 en av de sæmsta filmer jag någonsin sett... Jon Bon Jovi spelar tysk.... brrrrr!
Vildmannen
QUOTE (imint @ Dec 5 2003, 21:11 )
Och som vi alla vet så är det ingenting som klår Das Boot. ALAAAAARM! ZERSTÖRER!!!!

Jag har i flera år förgäves letet efter 5-timmarsversionen av Das Boot på DVD eller VHS. :(

Någon som vet var man kan få tag på den?
furiren
QUOTE (Ragulin @ Dec 6 2003, 10:25 )
Nu ær man ju subjektiv i sitt tyckande, men nog fan ær U571 en av de sæmsta filmer jag någonsin sett... Jon Bon Jovi spelar tysk.... brrrrr!

Jon Bon Jovi Spelar ej tysk han spelar en amerikansk ubåts officer vid namn Lt. Pete Emmett och är Chief Engineer
U-571 på imdb

edit: länk och bild
//Furiren ett bon jovi fan
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.