Go´kväll. Jag undrar om det är någon på forumet som känner igen en bok med titeln: "Ingen av soldaterna bar uniform". Jag har hört att den skall vara en berättelse som har hänt i verkligheten. Den handlar om en grupp svenska militärer som infiltreras på Östtysk mark någon gång under skiftet 60-70 (lite osäker). Östtyskarna skall ha stulit hemliga handlingar om svenskt försvar och dessa skulle tas tillbaka.

Jag tror att jag läste boktipset i en Hv-nytt för några år sedan. När jag efter ha fått tipset och ramlat in hos närmaste bokhandlare och berättade för en anställd författarens namn så sa denne att den som skrivit boken var typ högerextremist av tung art (för killen verkade känna igen författaren som jag glömt namnet på). Jag fick kalla kårar för killen sa att om man beställer boken så finns det risk att säpo

sitter i en diskret skåpbil a la Nisse tvätteri fort som bara den.

Jag vet att man inte skall måla f*n på väggen men vem skulle vilja hamna i ett register, jämte en massa killar som har bomber jacka och kort frisse, om detta nu skulle hända bara för att få läsa en bok... /Gusten