QUOTE (Truztor @ Dec 6 2003, 17:25 )
Idag finns det ingen annan djurras som äter upp sina egna inom sin egna ras. Förutom dom där spindlarna som honan äter upp hanen efter parningen. Detta för att det finns en naturlig drift att se till att rasen överlever!
Det är onormalt att äta andra ur sin egan ras. Alltså att människor äter andra människor ÄR onormalt! Sen att de nu finns ställen, vilket ja är tveksam till, där man äter upp varandra så är det onormalt. Det finns inget som säger att det är normalt! Eller? Finns det det så upplys mig gärna!
Sen fanns det stammar som åt upp sina fiender för i tiden. Det var pga religon. Nu finns det ingen sån religon, och finns de det så, åter igen. Upplys mig om det!
@Mimesis:
Fall vi nu säger att du bli ihjälslagen. Skull du då villja bli uppäten av den som slog ihjäl dig eller bli begraven och (nu vet inte ja hur mycke du tror på gud men...) kanske kunna få komma till himelen. Om du inte bry dig om hur din kropp serut när du blir begraven så är ett bätter alternativ, i mitt tycke varjefall, att donera organen så att människa som behöver dem kan få ett helt liv(förhoppningsvis!)
isället för att någon slaktar dig och äter upp dig för att få mat för dagen!
/Truztor - Som tycker att folk som ser det normalt att äta andra ur sin egan ras bör tänka på det en gång till!
Eyyyy! Jag tror bestämt att jag skrev att jag inte vill äta människa. Min aptit begränsar sig till eventuella kvinnliga könshår mellan tänderna.
Men vad är mest rationellt. Att döda en människa för att stilla ett hungerbehov, eller att döda människor pga korta geopolitiska vinster? Vinster vars värde på kort sikt ofta är begränsat, vinster som definitivt inte fyller någon funktion på längre sikt.
Det kan faktiskt vara så att kannibalism är mer humant, etiskt lättare att rättfärdiga än tex en militär insats med "colaterall damage". En insats som ur våra ögon skulle vara godkänd.
Att döda för mat har inte samma inbyggda cynism som vårt civiliserad sätt att döda har.
slash me som inte är kannibal, inte varit kannibal, och förhoppningsvis aldrig hamnar i en situation där jag kan hamna inför valet att bli kannibal.